Kol kas „Studlendas“, kuriam pavadinimą išrinko Klaipėdos universiteto studentai, bus vienintelis didelis prekybos centras šiaurinėje uostamiesčio dalyje.
Pasak bendrovės „Baltisches Haus“ finansų direktoriaus Sauliaus Buteliausko, tai didžiausias, ilgiausiai trukęs ir brangiausias jų projektas.
„Studlendo“ atsiradimas nuo idėjos gimimo iki įgyvendinimo užtruko apie 7 metus.
Pastatą projektavo Klaipėdos savivaldybės Architektūros ir miesto planavimo skyriaus vyriausiasis architektas Almantas Mureika ir Tadas Jurgaitis.
Statybos darbai, kuriuos vykdė bendrovė „BRK statyba“, kainavo maždaug 40 milijonų litų.
Kadangi prekybos centras įrengtas Klaipėdos universiteto miestelyje, dalis iš pusšimčio čia veiksiančių verslovių bus orientuotos į akademinę bendruomenę. Prekybos centre įkurdintas knygynas „Vaga“, kanceliarijos prekių parduotuvės, net kelios maitinimo įstaigos.
Čia veiks ir bankų filialai, mobiliojo ryšio operatorių salonai, drabužių, avalynės, sporto prekių, papuošalų, kosmetikos, gyvūnų ir kitos parduotuvės.
Nemažą dalį prekybos centro užima ir parduotuvė „Iki“. Tai jau dešimtoji „Iki“ parduotuvė Klaipėdoje. Iš kitų ji išsiskirs tuo, kad turės didžiausią kepyklą, kurios darbuotojai, apmokyti prancūzų konditerių, keps ne tik pyragus, bandeles, duoną, bet ir picas. Taip pat priims užsakymus banketams.
Naujosios „Iki“ parduotuvės vadovė Viktorija Vaškienė neslėpė, kad čia liko dar nemažai laisvų darbo vietų. Kol kas „Iki“ parduotuvėje ir kepykloje dirba 74 žmonės.
Kas būtų su naujuoju prekybos centru, jeigu teismas priimtų nepalankų sprendimą, dėl kurio „Studlendą“ tektų uždaryti?
„Tikimės palankaus sprendimo, nes šį statinį statėme teisėtai. Mums jį leido pabaigti statyti ir gauti aktą eksploatacijai. O pastato nuosavybės klausimai spręsis teisme“, - sakė S.Buteliauskas.
Pašnekovas neslėpė, kad dėl nepalankaus teismo sprendimo bendrovė patirtų nemažų finansinių nuostolių, nes negautų nuomos pajamų iš klientų. Be to, darbo netektų keli šimtai prekybos centre įdarbintų žmonių. Universitetui taip pat grėstų netekti naujų didžiulių auditorijų.