Kaip DELFI tvirtino vienas aukštas URM pareigūnas, tokie žodžiai nuskambėjo per neformalų sekretoriaus susitikimą su žurnalistais. Su pačiu Ž. Pavilioniu penktadienį DELFI nepavyko susisiekti.

Rusijos kompanija „Transneft“, kontroliuojanti naftotiekį, po pernai įvykusios avarijos nutraukė naftos tiekimą į „Mažeikių naftą“ – vienintelei Baltijos šalyje naftos perdirbimo gamyklai – naftotiekiu „Družba“

Analitikų teigimu, Maskva tokią situaciją gali panaudoti norėdama numušti „Mažeikių naftos“ kainą ir taip įtikinti gamyklą įsigijusį Lenkijos koncerną „PKN Orlen“ atsisakyti šio pirkinio.

Anot agentūros „Reuters“, Ž. Pavilionis teigė, esą Lietuva norėtų, kad naftos tiekimo klausimas būtų aptartas ES viršūnių susitikimo metu. Bendrijos vadovų susitikimas vyks kovo 8-9 dienomis.

Anot Ž. Pavilionio, jei ES neatsisakys spausti Maskvos, kad ši vėl pradėtų naudoti „Družbos“ atšaką, esama minčių blokuoti derybas su Rusija. "Manome, kad ES turėtų įsikišti į šį procesą. To paprašėme ES pirmininkaujančios šalies, bet niekas neįvyko", - "Reuters" cituoja per neformalų susitikimą nuskambėjusius URM sekretoriaus žodžius.

Varšuva taip pat ketina blokuoti šį procesą, kadangi Maskva atsisako panaikinti mėsos importo iš Lenkijos draudimą.

URM sekretorius žurnalistams teigė manantis, kad naftos tiekimas buvo nutrauktas dėl politinių motyvų.

„Transneft“ neigia Lietuvos politikų ir ekspertų tvirtinimus, kad po naftotiekio gedimu slypi Maskvos noras atsikeršyti Vilniui, „Mažeikių naftą“ pardavusiam lenkams, o ne Rusijos kompanijai.

Pasak Rusijos žiniasklaidos, ekspertai šiuo metu aiškinasi, ar galima modernizuoti naftotiekio atšaką, kurioje įvyko avarija, ar būtina tiesti naują vamzdį. Anksčiau buvo skelbiama, kad rusiškos naftos tiekimas į Lietuvą nebus atnaujintas iki kovo.

Tačiau šią savaitę Rusijos naftos monopolininkė „Transneft“ pareiškė gali nebeatnaujinti savo naftotiekio atšakos, vedančios į Lietuvą, darbo, jeigu Rusijos techninių standartų agentūra pareikalaus naujų remontų.

„Teoriškai tiekimas gali būti atnaujintas kovo mėnesį, gal balandį. Tačiau taipogi įmanoma, kad „Rostechnadzor“ pasakys, kad turime tęsti remontus metus ar dvejus“, – žurnalistams sakė kompanijos vadovas Semionas Vainštokas.

„Mes įvertinsime ekonominį reikalaujamų darbų įgyvendinamumą. Gali būti, kad darbai bus pernelyg rimti ir mes nuspręsime jų visai nesiimti“.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją