Iš viso per 2007-2009 metus bus Lietuvoje pasiūlyta 537,5 tūkst. kv. m prekybinių patalpų, o vien per per šiuos metus – 170,9 tūkst. kv. m.

2006 metų pabaigoje Vilniuje buvo 341 tūkst. kv. m prekybinio ploto, o visoje Lietuvoje – 750 tūkst. kv. m. Rygoje bendras prekybos patalpų plotas buvo 500 tūkst. kv. m, Taline – 560 tūkst. kv. m.

Pasak „Colliers International" atstovybės Lietuvoje konsultavimo ir vertinimo departamento direktoriaus Mindaugo Kulboko, pernai sėkmingai įgyvendintuose prekybos centruose beveik nebuvo laisvo nuomojamo ploto, tuo tarpu Klaipėdos „Kapitolijaus" ir Kauno „Dainavos" prekybos centruose tokių erdvių buvo nuo dešimtadalio iki penktadalio. Analitikai prognozuoja, kad ateityje turėtų mažėti prekybinių patalpų nuoma tokiuose prekybos centruose, kurie neturi aiškios koncepcijos ir neužtikrina pakankamo pirkėjų srauto.

Labiausiai prekybinis plotas šiais metais turėtų augti Kaune atidarius 81,5 tūkst. kv. m dydžio „Akropolio" prekybos centrą, tuo tarpu Vilniuje atidarius „Vilniaus vartus" ir „Gedimino 9" prekybinio ploto padaugės 26 tūkst. kv. m.

Ypač didelė prekybinio ploto pasiūla turėtų atsirasti po 2008 metų, kai Vilniuje bus pastatyti prekybos ir pramogų centrai „Panorama" ir „Ozas" ir prekybos ir pramogų centras buvusioje „Velgos" gamykloje, Kaune – bus baigtas antrasis „Megos" vystymo etapas ir „Maxima Lt" prognozuojamas prekybos ir pramogų centras šalia išvažiavimo iš miesto.

Klaipėdoje po 2008 metų planuojamas baigti antrasis prekybos centro „BIG" etapas, „Edfermus projektai" vystomas prekybos ir pramogų centras šalia įvažiavimo į miestą, taip pat „Jūros vartai", „Memelio miestas".

Lietuvoje prekybinio ploto nuomos kaina yra panaši kaip ir kitose Rytų Europos šalyse. Vilniuje 1 kv. m nuomos kaina mėnesiui svyruoja nuo 8 iki 70 eurų (27,6-241,5 Lt).

Kovo 1 d. paskelbtoje Konkurencijos tarybos analizėje rašoma, kad daugiausia prekybos tinklų parduotuvių yra didžiuosiuose miestuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje.

Analizė parodė, kad didieji prekybos tinklai valdo 6,5 proc. maisto produktais prekiaujančių parduotuvių; tinklų parduotuvių plotas yra daugiau nei 47 proc. viso tokių parduotuvių ploto, o prekių apyvarta, tenkanti 1 kv. m., yra dvigubai ir daugiau didesnė, negu ne tinklų parduotuvėse.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją