Prieš keletą dienų LEZ teritorijoje atidarytas bendrovės "DPD Lietuva" specializuotas siuntų terminalas, sujungtas su logistikos centro "Ad Rem" pastatu, buvo aštuntas objektas. O šiemet numatyta atidaryti dar mažiausiai šešias įmones.

Naujas startas

2002 metais pradėjusi veikti Klaipėdos LEZ parengė veiklos planą iki 2013 metų bei viziją iki 2020 metų. Suformuluota užduotis tapti sėkmingiausiu Vidurio ir Rytų Europoje integruotu regioniniu verslo, pramonės ir logistikos plėtros centru.

"2007 metai LEZ pirmą kartą buvo pelningi, tačiau jau kitąmet vėl tęsime infrastruktūros plėtrą, pelno negausime. Ir tokia padėtis kartosis nuolat.

Pernai duotas startas antram įmonių septintukui ir pasirašytos dar penkios sutartys dėl įmonių projektavimo", - paklaustas apie verslo patirtį aiškino R.Bakas.

Pasak jo, artimiausiomis savaitėmis ketinama atidaryti PET gamyklą, stiklo fabriką, skalbyklą.

Pagrindinė LEZ valdytojų planams nuolat kylanti kliūtis - teritorijos trūkumas. Šiuo metu LEZ valdymo bendrovė administruoja 205 ha teritoriją ir siekia, kad Seimas leistų prisijungti dar mažiausiai 100 ha.

LEZ oficialiai atidarytos aštuonios Lietuvos bei užsienio bendrovės, vienuolika pradėjo ar baigia įgyvendinti projektus. Jų investicijos viršija 600 mln. Lt. Dauguma bendrovių - užsienio kapitalo: Japonijos, Suomijos, Anglijos, Ukrainos, Baltarusijos, Danijos, Airijos, Tailando. Pagal įstatymą LEZ veikla numatyta iki 2045 metų.

Daugėja siuntinių

Trečiam pagal dydį Europoje DPD tinklui (Dynamic Parcel Distribution) priklausanti bendrovė "DPD Lietuva", turinti smulkių siuntų skirstymo centrus Vilniuje ir Kaune, ieškodama vietos plėstis Vakarų Lietuvoje nusprendė įsikurti šalia uosto.

"Mūsų darbo patirtis Klaipėdoje rodo, kad regionas ekonomiškai sparčiai vystosi, verslininkai intensyviai plečia veiklą. LEZ teritorijoje infrastruktūra atitinka šiuolaikinius reikalavimus ir plėtojama kompleksiškai, vietovė yra patogioje geografinėje padėtyje šalia pagrindinio šalies greitkelio. Tai sudaro palankias sąlygas dirbti greitai", - atidarydamas įmonę Klaipėdoje sakė "DPD Lietuva" vadovas Vytautas Kudzys.

Pasak jo, patogu tai, kad terminalas yra greta logistikos centro, todėl klientai gali suderinti paslaugas ir krovinius išsiųsti vėliausiu laiku, o juos gauti jau kitą darbo dieną ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje, Estijoje. Daug į uostą atplukdytų konteinerių nebevežami tolyn, prekės išskirstomos Klaipėdoje ir siunčiamos per kurjerius.

Prieš kelerius metus veiklą Klaipėdoje pradėjusi nuo 79 siuntų per dieną, pastaruoju metu įmonė jų paskirstydavo po 4 tūkstančius. O naujajame 1800 kv. metrų terminale yra galimybė per vieną valandą išrūšiuoti iki 2 tūkst. siuntų. Sandėlyje įrengti 46 vartai, skirti kurjerių automobiliams iškrauti bei pakrauti siuntas, įrengta konvejerių sistema. "Ad Rem" pastatyti logistikos sandėlį kainavo 20 mln. Lt, iš kurių "DPD Lietuva" į savo dalį investavo 5 mln. Lt.

DPD kasdien gabena du milijonus siuntų. Trisdešimt metų veikiantis tinklas jungia 500 terminalų 39 šalyse. Vienintelė DPD akcininkė yra "GeoPost Group", Prancūzijos pašto "La Poste" antrinė įmonė.

Prieš 10 metų veiklą pradėjusios "DPD Lietuva" pardavimas šių metų pirmąjį ketvirtį sudarė 15,9 mln. Lt. Palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2007 metais, išaugo trečdaliu.

Pažymėti
Dalintis
Nuomonės