Finansinių duobių skaičiaus neįvardijo
Naujasis UAB „Pasvalio gėrimai“ direktorius Darius Motiejūnas ir pardavimų konsultantas Pavelas Urba patikino, jog iš tiesų vos prieš mėnesį bendrovės valdymą į savo rankas perėmė keturi fiziniai asmenys iš Vilniaus. Pašnekovai sakė, jog kol kas nenorį įvardyti naujųjų bendrovės valdytojų, bet neslėpė, jog tokia bendrovės situacija susiklostė dėl buvusio savininko nesugebėjimo normaliai vystyti įmonės veiklos tokiomis sudėtingomis verslui sąlygomis.
Naujasis įmonės direktorius neneigė ir to fakto, kad bendrovės finansinė būklė šiuo metu nėra džiuginanti, nes įmonė turi skolų. Konkrečių skaičių pašnekovai neatskleidė, esą nenori pateikti džiugios naujienos savo verslo konkurentams. Nors įmonė turi įvairių įsiskolinimų, bet ir jai skolingos kai kurios įmonės.
Skolininkus privertus atsiskaityti, ta finansinė skylė būtų beveik užtaisyta. Bent jau taip teigė įmonės direktorius, sakydamas, jog sudarytas įmonės veiklos planas teikia vilčių, kad finansinė būklė stabilizuosis.
Pirmu žingsniu į sėkmę pašnekovai įvardijo gamybos proceso tobulinimą. Tuo tikslu užvakar į įmonę atvyko technologai iš firmos „Budweiser“ Čekijoje. Šie specialistai padės pagerinti gamybos procesus.
„Mes planuojame kurti naujus prekybinius ženklus, taip garsindami Pasvalį, kaip savas alaus tradicijas turintį ir jas saugantį kraštą. Aišku, statinėse alaus tikrai nevirsime, bet tikrai sieksime, kad skonio savybės atitiktų tradicinį pasvalietišką alų. Ketinama išplėsti pardavimo taškų tinklą ir parduoti Pasvalyje gaminamą alų ne tik Panevėžyje, Vilniuje, Kaune, Šiauliuose, Druskininkuose, bet ir Latvijoje įsitvirtinti. Planuojama pradėti derybas su didmenine prekyba užsiimančiomis firmomis.
Mūsų manymu, buvę įmonės vadybininkai ir vadovas neskyrė pakankamai dėmesio pagaminto alaus realizacijos tinklui išplėsti bei reklamai. Manau, netgi patys pasvaliečiai nelabai žinojo, kad jų mieste apskritai tokia įmonė yra“, – naujųjų akcininkų perspektyvinius planus dėstė pardavimų konsultantas P.Urba.
Didins gamybą, mažins išlaidas
Įmonės direktorius sako, jog „Pasvalio gėrimai“ per mėnesį pajėgūs pagaminti apie 225 tūkstančius litrų alaus, o iki šiol įmonė teišnaudodavo 40 procentų savo pajėgumo. Naujieji savininkai nesibaimina, kad neatsiras rinkos pasvalietiškam alui. Jų manymu, rinka nėra pilnai užpildyta. Iš pagrindų ketinama pertvarkyti tiekimo sistemą, ženkliai mažinti transportavimo išlaidas, ieškoti alternatyvių partnerių, galinčių tiekti kokybišką žaliavą alaus gamybai.
Netolimoje ateityje ketinama susiaurinti alaus asortimentą ir daugiau dėmesio skirti gaminamo alaus kokybei ir jo skonio savybių gerinimui. Jau kitų metų pradžioje, o gal net gruodžio pabaigoje, planuojama pradėti gaminti silpną (5–6 laipsnių) alų, o buvusį 7 laipsnių turėtų pakeisti šviesus ir tamsus 8,5 laipsnių pasterizuotas alus.
„Prie rinkos sąlygų prisitaikanti kainų politika ir geras, kokybiškas, tradicijas atitinkantis alus“, – tokie, pasak pašnekovų, yra pagrindiniai atgimstančios įmonės veiklos akcentai. Įsilieti į mažų alaus daryklų asociacijos veiklą įmonei taip pat naudinga, nes tai padėtų užimti nišą ir išlikti konkurencinėje kovoje, nes aiškiai jaučiasi žingsniai, kad stambieji stengiasi užgniaužti mažuosius aludarius.
O kad to neatsitiktų ir Pasvalyje vis dar gyvuojančiai alaus gamyklai, būtina visais įmanomais būdais užsitikrinti tvirtą poziciją rinkoje. Tam naujieji įmonės valdytojai pasirengę mesti visas pajėgas ir investicijas, jei to prireiktų. Nors jų pačių teigimu, prieš bene tris metus rekonstruoti „Pasvalio gėrimai“ turi gana modernią gamybos įrangą.
Atleis pusę darbuotojų
Deja, prie optimistiškai piešiamų įmonės veiklos prognozių driekiasi ir juodas šleifas. Paklaustas apie administracinius pokyčius įmonėje, pardavimų konsultantas P.Urba neslėpė: teks ženkliai sumažinti dirbančiųjų skaičių. Iš dabar įmonėje dirbančių 38 žmonių planuojama palikti tik pusę, nes įmonės vadovai įsitikinę, jog toks skaičius darbuotojų pajėgus vystyti alaus gamybą pilnu pajėgumu.
Kita UAB „Pasvalio gėrimai“ gamybos atšaka yra vaisvandenių gamyba, bet ateityje šios šakos ketinama atsisakyti, nes esant globaliai krizei, sumažėjo šios produkcijos pardavimų apimtys. Šiuo metu derinamos bendradarbiavimo sąlygos su prekybinėmis firmomis Vokietijoje, Latvijoje, Lenkijoje ir Baltarusijoje. Net jei šios sąlygos būtų priimtinos, įmonės vadovai nemato perspektyvų investuoti ir toliau vystyti vaisvandenių gamybą, nes finansinės naudos iš šios srities net ateityje nematoma.