Gegužės pabaigoje „Maxima LT“ paskelbė iki 15 proc. mažinanti daugiau nei 500 populiariausių prekių kainas.
Tokį sprendimą esą lėmė didėjantis pirkėjų taupymas, atiduodami prioritetai žemai prekės kainai, pigesnių prekių paieška kaimyninėje Lenkijoje.
„Kiti prekybos centrai, kaip ir mes, manau kalbasi su tiekėjais. Sumažinti didžiosios dalies prekių kainas tik savo pelno sąskaita yra neįmanoma. Be to, tiek tiekėjai, tiek mes esame suinteresuoti skatinti vartojimą, dėl to darome ir akcijas, ir kainų mažinimą“, – DELFI sakė „Maxima LT“ atstovė spaudai Renata Saulytė.
Jos teigimu, dažniausiai per akcijas prekybos centras dengia 50-80 proc. nuolaidos dydžio. „Taip pat yra ir su kainų mažinimu. Išties deramės su visais be išimties tiekėjais“, – pripažino ji.
Po kelių dienų konkurentui atsakė bendrovė „Rimi Lietuva“, taip pat sumažinusi daugiau nei 4 tūkstančių prekių kainas. Skelbiama, kad šiame prekybos tinkle kai kurių prekių grupių kainos mažėjo 2-30 proc., o iš maisto produktų labiausiai mažintos duonos gaminių ir žuvies kainos, o daugiausiai produktų žemesnėmis kainomis bus pateikiama konservuotų produktų skyriuose.
Prekybos tinklo atstovė spaudai Rasa Juodkienė DELFI tvirtino, kad pirmosiomis dienomis sumažintų kainų naštą prisiėmę ant savo pečių, tačiau ketina derėtis su tiekėjais.
„Šis kainų sumažinimas kol kas buvo mūsų pačių sąskaita, todėl, kad norėjome tai padaryti greitai, laikėme, jog rinkoje tai yra konfidenciali informacija, tačiau planuojame pradėti derybas su tiekėjais“, – sakė ji.
Situacija įtempta
Nacionalinės žuvų perdirbėjų ir prekybininkų asociacijos direktorius Vytautas Andriuškevičius DELFI sakė, kad prekybos centrams nusprendus surengti akcijas, tiekėjams tenka taip pat spaustis. Be to, esą po Naujųjų metų persirašant sutartis su prekybos centrais, tiekėjams buvo numatyti dar didesni mokesčiai, daliai teko sumažinti tiekiamų žuvų kainą.
„Padėtis yra labai įtempta, kai kurie praktiškai neišgyvena. Pavyzdžiui, „Makvela“ jau keli mėnesiai, kaip yra sustabdžiusi gamybą. (...) Visai neseniai trys prekybos centrai darė trijų dienų karpių išpardavimo akcijas, jie patys mažino kainas ir reikalavo, kad mes mažintumėm. Per tas akcijas tada jau tik spėk tą žuvį vežt, nors akcijos beveik prie nuostolio jau būdavo, ypač pas tuos, kurių savikainos yra aukštokos“, – sakė V. Andriuškevičius.
Jis sakė neturintis tikslių duomenų, kokiomis proporcijomis tiekėjai kartu su prekybininkais dalijasi nuolaidos dydį.
„Prekybos centrai, vargu, ar save nuskriaudžia skelbdami išpardavimus, nes, pavyzdžiui, mėsos gaminiams antkainį sumažina nuo 60 proc. iki 40 proc., tačiau per akcijas parduoda daugiau prekių, taigi negalima teigti, kad jie gauna mažiau pajamų“, – DELFI sakė Lietuvos mėsos perdirbėjų asociacijos direktorius Gintaras Kniūkšta.
Jis taip pat pripažino, kad tiekėjams tenka mažinti kainas kartu su prekybos centrais.
„Tos akcijos pirmiausiai tarnauja prekybininkams, tiekėjai taip pat yra skatinami parduoti su nuolaida. Kaina visada yra derybų objektas, o prekybos centrai visada gina savo interesus“, – teigė mėsos perdirbėjų atstovas.
DELFI primena, kad Statistikos departamento duomenimis, per pirmąjį šių metų ketvirtį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, mažmeninės prekybos apimtys sumažėjo 29,8 proc. ir sudarė 8,643 mlrd. Lt.