Bankrotas bendrovei keliamas dėl nepatenkinamos finansinės padėties. DPK narys Arturas Plokšto teigė, kad iš esmės "Ingo Baltic" prie bankroto privedė vykstanti didžiulė draudimo bendrovių kainų konkurencija privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo rinkoje.

"Ingo Baltic" pigiai pardavinėjo privalomojo draudimo polisus, o brangiai mokėjo už plėtrą. Vykstanti didžiulė kainų konkurencija vairuotojų privalomojo civilinės atsakomybės draudimo rinkoje yra nuostolinga draudimo bendrovėms. Kol ši situacija rinkoje nepasikeis, neatmetama galimybė, kad ir kai kurių kitų bendrovių laukia panašus likimas", - Eltai teigė A. Plokšto.

"Ingo Baltic" prisiimtų įsipareigojimų nepanoro perimti kitos šalies ne gyvybės draudimo bendrovės, teikiančios privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo paslaugą.

Dėl "Ingo Baltic" bankroto DPK į teismą ketina kreiptis per porą dienų. Sprendimą dėl bankroto teismas turi priimti per 7 dienas, o šis įsigaliotų po 10 dienų.

Labiausiai dėl bankroto nukentės beveik 100 tūkst. bendrovės klientų, sudariusių privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo sutartis. "Ingo Baltic" klientams teks ieškoti naujos draudimo kompanijos, nes paskelbus bankrotą nutraukiamos visos sutartys.

Draudiminio įvykio atveju "Ingo Baltic" klientų nuostolius nukentėjusiems atlygintų Transporto priemonių draudikų biuras, kuris vėliau išsiieškotų padarytą žalą iš kliento. Todėl bendrovės bankroto atveju "Ingo Baltic" klientai vairuotojai turėtų ieškoti naujos draudimo įmonės ir iš naujo apsidrausti civilinę atsakomybę.

"Kai bus paskelbtas bankrotas, pagal Draudimo įstatymą, draudikų biuras perims visus "Ingo Baltic" įsipareigojimus, prisiimtus iki bankroto. Po bankroto "Ingo Baltic" klientas tampa paprasčiausiai neapdraustas. Taip kad draudiminio įvykio atveju, pavyzdžiui, įvykus avarijai, nukentėjusieji nenukentės - mes jiems atlyginsime nuostolius, bet nukentės "Ingo Baltic" klientai, iš kurių mes regreso teise išsireikalausime lėšas už draudimo išmokas", - Eltai sakė Transporto priemonių draudikų biuro direktorius Algimantas Križinauskas.

Kol kas "Ingo Baltic" privalo reguliuoti žalas ir vykdyti atsiskaitymus su draudėjais, tačiau visos išmokos yra kontroliuojamos DPK.

Pasak A. Plokšto, per 10 dienų po sprendimo dėl bankroto priėmimo numatoma išsiųsti apie tai informuojančius laiškus "Ingo Baltic" klientams. Nemaža dalis "Ingo Baltic" klientų jau kreipėsi į bendrovę dėl sutarčių nutraukimo.

"Ingo Baltic" pamažu atleidžiami darbuotojai. Balandžio 1 dienos duomenimis, bendrovėje dirbo 452 žmonės.

DPK "Ingo Baltic" draudimo veiklos licenciją panaikino nuo liepos 13 dienos. Toks sprendimas priimtas po to, kai pagrindiniai bendrovės akcininkai nepaisė komisijos nurodymo padidinti "Ingo Baltic" įstatinį kapitalą iki 18 mln. litų, nes turimo 7,2 mln. litų kapitalo nebepakako prisiimtai rizikai padengti.

Be to, liepą DPK papildomai areštavo "Ingo Baltic" 2 mln. litų vertės turtą, dengiantį techninius atidėjimus. Beveik 10 mln. litų turtas, dengiantis techninius atidėjimus, dėl mokumo atsargos reikalavimų nevykdymo ir pažeidimų ją skaičiuojant buvo areštuotas gegužės mėnesį.

"Ingo Baltic" yra didžiausios Rusijos draudimo kompanijos "Ingostrakh" ir Lietuvos draudimo bendrovės "Baltijos garantas" antrinė įmonė. "Ingostrakh" valdo 55,6 proc. "Ingo Baltic" akcijų, "Baltijos garantas" - 44,3 procento.

Pernai "Ingo Baltic" patyrė 4,68 mln. litų nuostolių, užpernai buvo uždirbusi 215 tūkst. litų pelno.

Per šešis šių metų mėnesius "Ingo Baltic" pasirašė 20,2 mln. litų draudimo įmokų, o 8,8 mln. litų išmokėjo žaloms sureguliuoti. 2004 metais "Ingo Baltic" pasirašytos draudimo įmokos išaugo daugiau nei du kartus ir sudarė 35,38 mln. litų, arba 5,2 proc. šalies ne gyvybės draudimo rinkos.

Antradienio "Lietuvos rytas" rašo, jog šio mėnesio pabaigoje draudimo kompanijai "Ingo Baltic" teismas neabejotinai paskelbs bankrotą. Jį pirmadienį nusprendė inicijuoti Draudimo priežiūros komisija (DPK).

Šis sprendimas reiškia, jog per keliolika dienų jos klientai privalo kitose įmonėse apsidrausti privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, nes nuo bankroto paskelbimo dienos visos sutartys taps negaliojančios.

Pigesnius negu daugelyje kitų bendrovių draudimo polisus įsigiję vairuotojai turės iš viso papildomai sumokėti mažiausiai keletą milijonų litų. Dar šių metų liepos viduryje praradusi licenciją bendrovė "Ingo Baltic" jau pradėjo atleidinėti darbuotojus.

Šaltinis
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)