Pranešime rašoma, kad įmonės kreditoriai yra “sukrėsti“ todėl, kad DPK į teismą dėl bankroto bylos iškėlimo kreipėsi “tik tuomet, kai draudimo bendrovės pradelsti įsipareigojimai buvo net kelis kartus didesni nei į balansą įrašyto turto vertė, nors Įmonių bankroto įstatymas numato, kad bankroto byla keltina jau tuomet, kai pradelstos skolos viršija tik pusę į įmonės balansą įtraukto turto vertės“.
„Dėl Draudimo įstatyme įtvirtinto ydingai trumpo bylos nagrinėjimo 7 dienų termino, nei teismas, nei juolab kreditoriai, neturėjo galimybės išsamiai ištirti bei išsiaiškinti, ar šioje byloje nėra tyčinio bankroto požymių, todėl, siekiant nustatyti susidariusios situacijos kaltininkus ir apginti kreditorių interesus, būtina bankroto bylos iškėlimo klausimą svarstyti iš naujo“ – pranešime cituojamas bendrijos advokatas Tadas Kelpšas.
Bendrijos advokatai įtaria, kad Draudimo priežiūros komisija, naudodamasi Draudimo įstatymo suteikta teise sudaryti kreditorių komitetą bei teikti bankroto administratorių teismui, gali nevaržomai sudaryti sau palankų kreditorių komitetą bei kontroliuodama bankroto administratorių, nuslėpti nuo visuomenės savo darbo broką.
Šias abejones esą patvirtina Draudimo priežiūros komisijos neskaidrus sprendimas teismui pateikti bankroto administratorių, kuris šiuo metu nevykdo nė vienos įmonės bankroto procedūros, be to leidimą teikti bankroto administravimo paslaugas įgijo tik praėjusiais metais.
DELFI primena, kad Vilniaus apygardos teisme rugpjūčio 19 dieną buvo priimtas nutarimas kelti įmonei bankrotą. Nutartį apskųsti buvo galima per dešimt dienų – iki šio pirmadienio vidurnakčio imtinai. Tą pačią dieną, kai turėjo įsigalioti teismo sprendimas, visos šioje draudimo bendrovėje sudarytos transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimo sutartys turėjo nutrūkti. Atskirasis skundas advokatų buvo išsiųstas paskutiniąją galimą dieną, pirmadienį, paštu.
“Tai, kad paštas mūsų skundo dar neatnešė, nedaro jo neteisėtu ar nepriimtinu, jį išsiuntėme laiku - DELFI sakė T.Kelpšas. – Mūsų kreditoriai paprašė į bylą įstoti trečiąją šalimi, iki šiol kreditoriai buvo nustumti į šoną”.
Pasak jo, teismo nutartį apskundus, bankroto procedūra nepradedama. Todėl, T.Kelpšo teigimu, “INGO Baltic” klientų sudarytos sutartys antradienį dar nenutrūksta, kaip buvo skelbiama anksčiau. Jiems tenka daugiau laiko – mažiausiai dar pora savaičių - persidrausti kitose įmonėse.
Kol bankroto procedūra prasidės, įvykus autoavarijoms, kurių kaltininkai yra “INGO Baltic” klientai, žalas jų iš klientų neišieškodamas greičiausiais padengs Transporto priemonių draudikų biuras.