Lietuvos laivų statytojų ir remontininkų asociacija (LLSRA) šiuo metu vienija 28 įmones.
Pernai šių įmonių gamybos apimtis išaugo 13 proc., tačiau darbuotojų skaičius sumažėjo beveik 10 proc. - dirbti į kitas Europos šalis išvyko 475 kvalifikuoti laivų korpusų montuotojai, suvirintojų.
LLSRA vadovo Algirdo Renkausko teigimu, anksčiau tik iš valstybinių užsakymų gyvenusi Norvegijos laivų remonto ir statybos pramonė atsigavo, kai į tenykštes įmones ėmė plūsti kvalifikuota darbo jėga iš Lietuvos.
Vis daugiau Klaipėdoje išugdytų specialistų išvažiuoja dirbti į Latviją. Lietuviai išskėstomis rankomis sutinkami šalia Liepojos veikiančioje buvusioje karinėje laivų remonto gamykloje "Toksmare".
Vietinėje rinkoje atsiveriančias properšas bandoma užpildyti importuojama darbo jėga. Didžiausiose Klaipėdos laivų statyklose, remonto įmonėse šiuo metu dirba 350 specialistų iš Ukrainos, jiems yra mokamas toks pat atlyginimas kaip ir lietuviams.
Bet to neužtenka. Vakarų laivų statyklą valdantis Estijos koncernas "BLRT Grupp", užmezgęs ryšius su Kinija, siūlosi į Klaipėdą atgabenti kelis šimtus laivų statybos ir remonto specialistų iš šios šalies.
Kinijoje laivų statybos ir remonto pramonė intensyviai plėtojama - čia veikia 200 įmonių, rengiamasi pastatyti dar 12 naujų.