Pirmoji kelionės diena, anot Krovinių ir ekspedijavimo bendrovės „Arijus“ atstovės Violetos Ulevičienės, praėjo sklandžiai. „Maršrutas buvo įveiktas net anksčiau, nei planuota. Teko palaukti, kol atvažiavo apsauga“, - pirmuosius 39 reaktorių kelionės kilometrus reziumavo „Arijaus“ atstovė.
Dėl šios kelionės elektros energijos kelioms valandoms neteko maždaug 400 bendrovės VST vartotojų. Teigiama, kad kol du reaktoriai pasieks Mažeikius, be elektros liks dar maždaug 1500 vartotojų. Mažeikius krovinys su 34 metrų ilgio reaktoriais ant specialių platformų turėtų pasiekti penktadienį.
Kaip „15min“ teigė bendrovės „Mažeikių nafta“ atstovas Jacekas Janas Komaras, dar nežinia, kiek laiko prireiks, kol šie reaktoriai bus prijungti prie įrengimų. „Naujieji reaktoriai padės gaminti ekologiškesnį dyzeliną, jame bus kur kas mažesnis kiekis sieros. Jis atitiks visus aplinkosaugos reikalavimus. Dabartinėmis sąlygomis negalėtume tokio pagaminti“, - sakė „Mažeikių naftos“ darbuotojas.
Kiek atsieis dviejų reaktorių, dėl kurių buvo netgi rekonstruojami kai kurie keliai, gabenimas - neatskleidžiama. Neviešinama ir suma, kurią naftos perdirbimo įmonė sumokėjo už naujuosius reaktorius, kurie atgabenti iš Ispanijos. „Suma vis keičiasi, ir kol kas tiksliai dar nežinome“, - sakė „Mažeikių naftos“ atstovas. Anot jo, artimiausiu metu didelių pirkinių bendrovė neplanuoja įsigyti.
Dėl dviejų reaktorių, kurių kiekvienas sveria 535 tonas, buvo rekonstruoti kai kurie keliai: įrengta pralaida Jūrininkų prospekte bei dar dvi prie Skuodo.
Šis krovinys, pasak „Arijaus“ atstovės V.Ulevičienės, pretenduoja į kelis rekordus. Didžiuliai naftos bendrovės reaktoriai gali pranokti 1996-aisiais gabentą krovinį į Kruonio hidroakumuliacinę elektrinę. Tada šis krovinys, pripažintas sunkiausiu automobilių kroviniu, svėrė 217 tonas.
Gavus tikslius techninius duomenis, tikimasi pagerinti ir ilgiausio autotraukinio bei galingiausio krano rekordus.
Kaip prasidėjo reaktorių kelionė, žiūrėkite vaizdo reportaže.