Leisdama pirmąsias DELFI naujienas, įkeldama pirmąsias nuotraukas nė už ką nebūčiau patikėjusi, jog šis portalas gyvuos taip ilgai. Tuo metu Vakaruose, palikdami nevilty Silicio slėnį ir savo akcininkus, niekais nuėjo daug interneto projektų. Tais gūdžiais „dial-up“ ryšio laikais man atrodė, kad „mūsų estams“ (DELFI įkūrėjams bendrovei „Microlink“) irgi netrukus dings ūpas leisti pinigus gležnam interneto projektui. Faktas, kad ginčų tarp pačių akcininkų dėl to būta, tačiau, laimei, progresas nugalėjo konservatyvumą ir štai Jūs matote DELFI – 360 tūkst. skaitytojų* kasdien sulaukiantį naujienų portalą.
Teatleidžia skaitytojai ir kolegos žurnalistai, bet tokia proga labai norisi pasigirti. Taigi per 10 metų DELFI buvo išspausdinti 553 494 tekstai, parašyti 22 345 767 komentarai, įkelta apie 300 000 nuotraukų bei 15 335 vaizdo failai. Per dieną DELFI skaitytojai parašo apie 11 000 komentarų.
Tačiau yra dalykų, daug svarbesnių už šiuos įspūdingus skaičius: DELFI negrįžtamai pakeitė Lietuvos žiniasklaidos peizažą ir įrodė, kad Lietuvoje galimas švarus žiniasklaidos verslas. DELFI kapitalas niekada nebuvo lietuviškas – portalas pakaitomis priklausė estams ir norvegams – ir tai buvo viena iš prielaidų, leidusių mums išlaikyti tiesų stuburą ir netarnauti jokiems politiniams ir verslo interesams.
Visuomet atviras įvairioms nuomonėms, išklausantis abi puses DELFI pelnė įvairių politikų, verslininkų pagarbą: naujienų lauko dalyviai ir skaitytojai žino, kad čia ras objektyvią ir patikrintą informaciją. Mus išgelbėjo puiki komanda, aukšta kokybės kartelė ir geras saiko jausmas.
O iki tol DELFI būta įvairių etapų: ne kartą teko kovoti įrodant, kad esame kokybiškos žiniasklaidos organizacija. Ilgai žiniasklaidos rinkoje bei akademinėje sferoje į DELFI žvelgta iš aukšto – interneto žiniasklaida buvo traktuojama kaip kažkoks pokštas, eksperimentas; studentams neleisdavo čia atlikti praktikos. Dėl sumenkusio verslo nirštantys ir ant laurų užmigę lietuviškos žiniasklaidos rykliai ir dabar nevengia jai kąsti, vadina kopijuotojais, pamiršdami, kad Lietuvos portalai šiuo metu turi turbūt daugiau žurnalistų nei visi laikraščiai.
Yra dėl ko niršti: interneto žiniasklaida Lietuvoje visiškai suardė tiesos monopolį ir dviejų laikraščių karaliavimą. O tai, kad reklama iš kitos medios keliauja į internetą – pasaulinė tendencija.
Sėkmingas DELFI pavyzdys pasirodė užkrečiamas. Toks užkrečiamas, kad „Respublikos leidinių grupė“ panoro juo pasinaudoti ir įžengti į interneto rinką su pasisavintu vardu bei dizainu - nevykusiu DELFI klonu. Vietoje reklamos kampanijos pasirinko kelių savaičių trukmės DELFI ir jos komandos šmeižtą savo leidiniuose. DELFI nepasidavė ir užkirto šiems nesąžiningiems ketinimams kelią. Tai buvo svarbi pergalė ir lūžio taškas: ši istorija papiktino ir žurnalistus, ir paprastus skaitytojus bei parodė, kad galios svertai jau yra persiskirstę.
Labai svarbi DELFI sėkmės paslaptis yra tai, kad jis atnešė į Lietuvą komentarų fenomeną. Redakcijai agresyvūs komentarai pridaro daug bėdų: žurnalistams tenka dažnai sugerti skaitytojų bei informacijos šaltinių pyktį. Nepaisant to, esame šventai įsitikinę, kad žodžio laisvė yra aukščiausia vertybė, ir visada už ją kovosime. Politikai nuolat ieško būdų įstatymais apriboti laisvą žodį komentaruose ir daro tai paslapčia, o mes stengiamės tokias iniciatyvas viešinti ir užkirsti joms kelią. Skaitytojus kviečiame padėti mums: prieš rašydami nekorektišką komentarą suskaičiuokite iki 10, o jei pamatysite tokį portale - praneškite mums.
Tačiau pats svarbiausias DELFI sėkmės veiksnys esate Jūs, ištikimieji mūsų skaitytojai! Jūs grįžtate kasdien, skaitote, rašote komentarus, žiūrite reportažus bei nuotraukas, siūlote mums idėjas, taisote mūsų klaidas. Jūsų lojalumas yra pagrindinis motyvas, išverčiantis mus rytais iš lovos.
Geru žodžiu minime ir visus mūsų partnerius bei draugus. Be jūsų pagalbos DELFI vardas taip plačiai nebūtų skambėjęs ir nebūtų tiek gerų projektų.
Tad pakelkime virtualią šampano taurę už tai, kad tiek darbų nudirbome kartu ir už mūsų bendrą ateitį. Tegu kitą dešimtmetį DELFI pasitinka dar labiau užaugęs, įvairesnis, įdomesnis ir toks pat nepriklausomas.
Visada jūsų
Monika Garbačiauskaitė
vyr.redaktorė
*„Gemius Traffic“ duomenys.
DELFI pristatymo filmas (2000 metai)