Štai tokį, žvitraus balso vyriškio pranešimą jau kelintą savaitę girdi visi važiuojantys Vilniaus viešuoju transportu. Aš, važiuodamas į darbą ir iš jo, tai išgirstu nuo 6 iki 8 kartų per dieną. Gal ir būtų pakenčiama ta perteklinė reklama, tačiau, kai dviejuose reikšminguose sakiniuose yra kelios ausį rėžiančios klaidos, darosi visai nejuokinga. Juk taip kalte įkalama netaisyklinga kalbėsena vaikams ir besimokinančiam jaunimui.

Kas gi yra blogai tuose sakiniuose?

1. Antrame sakinyje panaudotas būtojo laiko padalyvis palietus, nors kalba eina apie būsimą laiką (reikėtų naudoti busimojo laiko padalyvį paliečiant).

2. Padalyvis palietus, o taip pat ir padalyvis paliečiant, reikalauja atsakymo į klausimą -ką. Tuo tarpu čia atsakoma į klausimą kur! Ir tai dar nepilnai! Pvz.: gali suprasti, kad reikia paliesti bet ką, kas yra po komposterio ekranu – grindis, komposterio stovą ir t.t.

3. „Vilniečio kortelė“ turi būti atnaujinta“ – fizinio daikto atnaujinimas, lietuvių kalba, reiškia:

-panaikinti vartojimo, dėvėjimo, senėjimo žymes, seną padaryti kaip naują;

-padaryti naują, kitokį, negu buvo;

-seną, nebetinkamą, išnykusį pakeisti kitu, nauju.

Įdomu, kokias gi stebuklingas technologijas turi „Susisiekimo paslaugos“ (SP) , kad vien palietimu galima atnaujinti daiktą? Sakau, kad gal tuo pačiu galima atnaujinti ir pačią transporto priemonę?!

Kadangi esu programuotojas, galiu spėti, kad SP nori atnaujinti kažkokius įrašus kortelės mikroschemoje. Gal taip reikėtų ir įvardinti? Tuo tarpu tas išmanusis įtaisas – komposteris, kai jį pirmą kartą šiais metais paliečiau savo Vilniečio kortele, parašė maždaug taip (tiksliai neprisimenu):

„Litų konvertavimas į Eurus sėkmingai įvykdytas“.

Dar kartą žvilgtelėjau į komposterio ekraną ir pamačiau, kad ir ramybės būsenoje, kai jo niekas neliečia, ekrane puikuojasi toks pats klaidingas užrašas: „Palieskite kortele po komposterio ekranu ir laukite garsinio signalo – iki bus nuskaitytas bilietas“.

Dar norėčiau pridurti, kad visokius garsinius pranešimus SP įrašo į viešojo transporto priemones ir ilgai užmiršta juos iš ten ištrinti, tuo nervindamos vilniečius ir juokindamos Vilniaus svečius.

Pvz., kelias savaites po 2014 m. rugpjūčio 24 d. įvykusio dviračių maratono vilniečiai buvo raginami jame dalyvauti ir buvo informuojami apie viešojo transporto eismo pakeitimus jo metu.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Vaidotas Meškauskas, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ komercijos ir rinkodaros departamento vadovas:

„Dėkojame keleiviui už pastebėjimus, kurių visada laukiame ir į juos atsižvelgiame. Siekiame, kad viešajame transporte būtų kaip įmanoma mažiau garsinių pranešimų, todėl stengiamės mažiau aktualią informaciją skelbti rečiau.  Visuomet informacinius pranešimus deriname su kalbos stilistais. Keleivio nurodytus pranešimus paprašysime kalbos stilistų įvertinti dar sykį.

Pats pranešimas vis dar yra aktualus, nes mūsų duomenimis, korteles konvertavo dar ne visi keleiviai. Savo sistemoje matome, kad vis dar kasdien korteles konvertuoja apie 2 000 žmonių, o jiems garsinė informacija yra būtina. Informacinio pranešimo dažnumas jau palaipsniui mažinamas, jo transliacijas nutrauksime, kai matysime, kad jis nėra aktualus. Šiai dienai konvertuota per 270 000 kortelių, o jų parduota beveik dvigubai daugiau.“