„Pirmiausia, Vyriausybės atstovai, nei premjeras jokiose derybose nedalyvauja, ir galiu pasakyti, kad gali dalyvauti tik pati komisija, tai čia yra grynas melas. Nei aplinkos ministras, nei premjeras negali kištis, kai vyksta nugalėtojo atrinkimas, tai čia yra visiška netiesa. Ką tik turėjau pasitarimą su žmonėmis, kurie atsakingi, tai buvome pasiruošę priimti Vyriausybės nutarimą, jeigu matytumėm, kad komisija nesiryžta arba bijo“, - trečiadienį radijui „Laisvoji banga“ sakė A.Butkevičius.

Pasak jo, „Chevron“ nusprendė pasitraukti dėl Seime priimtų griežtų aplinkosaugą ir dujų žvalgybą reglamentuojančių įstatymų.

„Paskutinę informaciją, kurią turiu, kad konkurso eigoje Seimas priėmė įstatymus, kurie pablogino, jų manymu, situaciją investuotojų“, - teigė ministras pirmininkas.

Pasak BNS šaltinių, „Chevron“ jau gegužės mėnesį perspėjo Vyriausybę, kad dėl besikeičiančių įstatymų bendrovė gali pasitraukti iš konkurso, tačiau valdžia jokių priemonių nesiėmė.

BNS turimame „Chevron“ rašte valstybės institucijoms nurodoma, kad įstatymai buvo keičiami net po to, kai įmonė rugsėjo 16 dieną buvo paskelbta konkurso laimėtoja.

„Greta kitų teisės aktų, visa eilė naujų teisės aktų buvo priimta net ir po 2013 metų rugsėjo 16 dienos, kuomet „Chevron“ buvo pripažinta konkurso laimėtoja. Vertinant visą tai bet kurio protingo investuotojo akimis, akivaizdu, kad investicinė ir teisinio reguliavimo aplinka, įtakojanti Šilutės-Tauragės ploto ekonominį potencialą, iš esmės pakito nuo mūsų pasiūlymo pateikimo pagal konkurso sąlygas dienos“, - teigiama rašte.

Portalo vz.lt duomenimis, „Chevron“ pasitraukė ne tik dėl neaiškios investicinės aplinkos, bet ir dėl visiško Vyriausybės neveiklumo. Anot šaltinio, laimėjus žemės išteklių žvalgymo konkursą, amerikiečiams pastarąsias 2-3 savaites teko bendrauti su jokių įgaliojimų neturinčiais derybininkais, o nei premjeras, nei aplinkos ministras šiam klausimui laiko neturėjo, nes daug keliavo.

Pati “Chevron” teigia bendradarbiavusi su Vyriausybe ir jai priekaištų neturinti.

"Chevron" bendradarbiavo su Lietuvos Vyriausybe nuo rugsėjo 16 dienos, kai bendrovė buvo paskelbta laimėjusi konkursą (...). Lietuvos Vyriausybė ir Aplinkos ministerijos derybų grupė su “Chevron” dirbo stropiai viso proceso metu. “Chevron” yra dėkinga už profesionalų pastangas ir jų darbo kokybę proceso metu”, - rašoma BNS pateiktame kompanijos atsakyme.

Premjeras svarsto, kad reikėtų skelbti naują konkursą. Tačiau, pasak A. Butkevičiaus, neaišku, ar jis būtų sėkmingas dėl dabartinio teisinio reguliavimo.

„Vis dėl to mes turime įvertinti situaciją, ar patraukli šiuo metu įstatyminė bazė dėl paieškos dujoms ir po to priimti sprendimus. Aš manau, kad tai būtų tikslinga, kad po kurio laiko būtų skelbiamas konkursas, bet aš manau, kad prie šios įstatyminės bazės ir žinant nusiteikimą savivaldybių tarybos narių ir visuomenės, tai vargu ar būtų galima pasiekti teigiamą rezultatą“, - trečiadienį interviu radijui „Laisvoji banga“ sakė premjeras.

Jis nespėliojo, kada naujas konkursas galėtų būti skelbiamas.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (598)