Iš viso Baltarusijoje bus šešios mokamų kelių atkarpos, o vairuotojams reikės susimokėti už pravažiavimą priklausomai nuo nuvyktų kilometrų.

Lengvajam automobiliui už 1 km mokamo kelio reikės mokėti 4 euro centus (0,14 lito), sunkesni nei 3,5 tonos automobiliai su dviem ašimis mokės 8 euro centus (0,28 lito), analogiški automobiliai su 3 ašimis – 10 euro centų (0,35 lito), o su 4-iomis – 12 euro centų (0,41 lito).

Pavyzdžiui, 100 km mokamu keliu važiavusiam lengvajam automobiliui reikės sumokėti 4 eurus (13,81 Lt), o sunkvežimiui su 4-iomis ašimis – 12 eurų (41, 43 Lt).

Kol kas planuojama, kad susimokėti už kelius bus galima dviem būdais, tačiau vairuotojams bet kuriuo atveju reikės sumokėti užstatą už prietaisą, kuris skaičiuoja mokamu keliu nuvažiuotus kilometrus.

Paskambinus mokamų Baltarusijos kelių sistemos valdytojui „BelToll“, konsultantas DELFI sakė, kad kol kas galutinė užstato už prietaisą kainą yra nepatvirtina. Tačiau Lietuvos vežėjai sako sulaukę informacijos, kad užstato dydis sieks 50 eurų (172,64 Lt), tačiau pinigai už jį bus grąžinami, jei prietaisas bus grąžintas nesugadintas.

Pirmasis būdas sumokėti mokamu keliu nuvažiuotus kilometrus yra per iš anksto papildytą sąskaitą. Antrasis būdas pritaikytas bendrovėms: jos gali sudaryti apmokėjimo už kelius sutartis ir sumokėti už viso jiems priklausančio automobilių parko nuvažiuotus kilometrus. Tokiu atveju vairuotojams nereikia papildyti išankstinio apmokėjimo sąskaitos.

Apmokestins populiariausią kelią į Rusiją

Anot Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos, apmokestintas ir dažniausiai mūsų šalies vežėjų naudojamas kelias pro Minską į Rusiją.

„Mums aktualiausias yra vadinamasis M1 kelias, paprastai vadinamas Maskva – Brestas, tai yra pagrindinis tranzitinis kelias į Rusiją“, - sakė asociacijos atstovas spaudai Gytis Vincevičius.

Pasak jo, dėl to vežėjams padidės kelionės sąnaudos, tačiau kelių apmokestinimas Baltarusijoje nėra didesnis už kainas kitose Europos valstybėse.

„12 euro centų nėra pats didžiausias mokestis už nuvažiuotą kilometrą, negalime pasakyti, kad jis yra kuo nors išsiskiriantis, sakyčiau, jis yra vienas mažesnių“, - dėsto G. Vincevičius.

Baltarusijoje planuojama apmokestinti kelią Brestas – Minskas – pasienis su Rusija (609 km), Minskas – nacionalinis oro uostas (27 km), Minskas – Vitebskas (32 km), Minskas – Mogiliovas (58 km), Minskas – Gomelis (44 km), Minskas – Gardinas – pasienis su Lenkija (45 km).

Tačiau planuojama, kad palaipsniui mokamų kelių daugės, per antrąjį etapą planuojama apmokestinti didesnius ruožus kelio Minskas – Mogiliovas ir Minskas – Gomelis, kurių bendras ilgis sieks 356 km.

Nerimauja dėl planuojamų nutraukti sutarčių

Tačiau Lietuvos vežėjai nerimauja, jog dabar Seimo biudžeto ir finansų komitetas svarsto galimybę atšaukti tarptautines sutartis su Rusija ir Baltarusija, pagal kurias Lietuvos vežėjai atleidžiami nuo kelių mokesčių, bet ne nuo mokamų kelių.

„Apskritai, įvažiuojant tiek į Lietuvą, tiek į kitas valstybes, yra kelių mokesčiai, o papildomai dar gali būti mokamų kelių. Pavyzdžiui, kelių mokesčiai kai kur yra renkami euro vinječių pagrindu. Iki šiol dėl minėtų sutarčių mes nemažai sutaupydavome tiek Rusijoje, tiek Baltarusijoje, o dabar mus neramina pasiūlymai denonsuoti tarptautines sutartis“, - sako G.Vincevičius.

Pasak jo, skelbiama, kad tokio pasiūlymo tikslas įvesti 200 litrų degalų apribojimą įvažiuojantiems automobiliams.

„Tačiau mūsų nuomone, tai griautų susiklosčiusius mums palankius susitarimus“, - apgailestavo jis.

Vežėjai baiminasi, kad sprendimas atšaukti tarptautinius susitarimus gali sukelti kaimyninių šalių reakciją ir sugriauti tranzito sistemą.

Mokami keliai Baltarusijoje, BelToll inf.
Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (52)