Tačiau nei Savivaldybės tarnautojai, nei tuometinis meras Rimantas Taraškevičius negali pasakyti, kam buvo tiesiamas geležinkelis, kuris nenaudojamas apžėlė ir praėjus 8 metams parduodamas kaip nereikalingas turtas.
Parduodamos 254 ir 125 m ilgio geležinkelio atšakos, kurios, anot Savivaldybės skelbimo, buvo nutiestos 2008-aisiais. Pradinė jų kaina – 60 tūkst. eurų.
Savivaldybės administracijos Finansų ir turto departamento direktorės Aldonos Špučienės teigimu, jos buvo nutiestos, „kai reikėjo įgyvendinti vieną projektą“. Į teritoriją esą turėjo ateiti vystytojas, jam reikėjo geležinkelio atkarpos.
„Turime nereikalingą turtą, norime jį parduoti, nes yra norinčiųjų pirkti – reikalinga teritorija. Kitas kelias būtų jį nuardyti, bet manau, geresnis variantas yra parduoti“, – sakė A. Špučienė.
Pasak direktorės, Savivaldybė prašė, kad tas atšakas paimtų AB „Lietuvos geležinkeliai“, bet bendrovė atsisakė tai daryti.
Tiek Savivaldybės administracijos Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas, tiek Turto skyriaus vedėjas Edvardas Simokaitis spėja, kad parduodamas geležinkelis buvo susijęs su Šiaurės prospekto statyba, viaduko rekonstrukcija. Esą galimas daiktas, kad aplinkinių teritorijų valdytojai pageidavo, jog būtų nutiestos geležinkelių atšakos į pramoninę teritoriją Liepų g. 81. Tai lyg ir viena atšaka, išsišakojanti į dvi.
Tuometinis meras Rimantas Taraškevičius sakė nepamenantis jokio panašaus projekto ir buvo linkęs manyti, jog parduodama kokia nors inventorizuota sena geležinkelio atkarpa.
Vertindamas tos geležinkelio atšakos būklę, tai, kad ji visa yra užžėlusi, E. Simokaitis sprendžia, kad ji intensyviai nebuvo naudojama. Pasak pašnekovo, kartą buvo kreiptasi į Savivaldybę, kad norima ją naudoti, tačiau daug ką reikėjo derinti su „Lietuvos geležinkeliais“, buvo labai daug reikalavimų, tad greičiausiai ja ir nepasinaudota.
Kiek tai ašakai tiesti buvo išleista lėšų, E. Simokaitis negalėjo atsakyti.
Jeigu nepavyktų geležinkelio parduoti, anot specialisto, galimos ir kitos procedūros, pavyzdžiui, bandyti išnuomoti, nurašyti.
Beje, tai ne vienintelis geležinkelio kelias, priklausantis Savivaldybei. Dvi geležinkelio atšakas ji turi ir Klaipėdos laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ). R. Zulco žiniomis, tomis atšakomis naudojasi cemento gamykla. Jos buvo nutiestos įgyvendinant Lypkių gatvės projektą.
Pasak E. Simokaičio, LEZ geležinkelio atšaka yra išnuomota, nes jos parduoti 5 metus negalima, o vėliau, ko gero, ir šis geležinkelis bus parduodamas.
„Europos Sąjunga skiria finansavimą siekdama padėti vystytis toms teritorijoms, tad mes ir įrengėme geležinkelį, o paskui parduosime“, – sakė Turto skyriaus vedėjas.