Pasak Latvijos ministro, Lietuvos ir Estijos vyriausybės domisi galimybe sujungti savo aviacijos sektorius, o Ryga yra pasirengusi parduoti dalį įmonės akcijų kitų Baltijos šalių vyriausybėms arba privatiems investuotojams. Latvijos vyriausybei šiuo metu priklauso 99,8 proc. „airBaltic“ akcijų.

„Sukūrus tris Baltijos šalis apimančią oro linijų bendrovę, jos kontrolinis akcijų paketas turėtų likti ES šalyse. Vadinasi, daugiau kaip 50 proc. akcijų turėtų valdyti subjektai iš ES šalių“, – Rygoje kalbėjo A. Matisas.

Tuo tarpu R. Sinkevičius teigia, kad trijų Baltijos šalių avialinijų kūrimas yra svarstytinas, bet mažai tikėtinas variantas, nes Lietuvos akcijų dalis tokioje įmonėje bus per menka ir nesuteiks galimybių kuo daugiau skrydžių krypčių kreipti per Lietuvos oro uostus. Pasak R.Sinkevičiaus, Vilnius, Ryga ir Talinas skrydžius į Baltijos regioną turėtų skatinti rinkodaros priemonėmis.

„Diskusijos vyksta, siūloma įkurti galbūt net ne juridinį asmenį, o bendrą darinį-grupę, kuri galėtų parengti susitarimą tarp Baltijos valstybių, kaip mes galėtume pritraukinėti bendromis pajėgomis naujus maršrutus, kompanijas, tiesioginius skrydžius, nepažeidžiant kiekvienos iš mūsų šalies interesų“, – Eltai sakė ministras R.Sinkevičius.

Pasak A. Matiso, sukūrus tris Baltijos valstybes apimančią įmonę, dėl nedidelio gyventojų skaičiaus ir riboto regiono ekonominio potencialo tarptautinėje rinkoje ji būtų pajėgi konkuruoti tik būdama vienintelė vežėja Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.

„Tai mano nuomonė, bet turime suprasti, kad norint būti konkurencingiems, turėtume turėti tik vieną kompaniją“, – kalbėjo Latvijos ministras.

Be latvių „airBaltic“, nacionalines „Estonian Air“ avialinijas turi Estija – vyriausybei priklauso daugiau kaip 97 proc. šios kompanijos akcijų. „Estonian Air“ šių metų kovą apkaltino „airBaltic“ nesąžininga konkurencija ir skrydžių krypčių dubliavimu.