Kompanija „Joby Aviation“ išbandė pirmąjį tokio tipo vandenilio elektra varomą oro taksi, ir tai pavyko rekordiškai gerai. Lėktuvas yra modifikuota elektrinė transporto priemonė su šešiais rotoriais, jau įveikusi tūkstančius kilometrų.

Naujausia demonstracija parodė, kad jis gali nuskristi dar toliau – virš Kalifornijos jis nuskrido 840 kilometrų. O kadangi jis naudojo vandenilį, vienintelis tiesiogiai iš transporto priemonės išmetamas teršalų kiekis buvo vanduo.

Komanda pareiškė, kad tai pirmasis vandeniliu varomos transporto priemonės, galinčios pakilti ir nusileisti vertikaliai, skrydis į priekį. Transporto priemonės nuotolis buvo nepaprastai didelis, ji nusileido likus 10 proc. degalų, rašo iflscience.com.

„Kelionės oru yra esminis žmonijos pažangos veiksnys, tačiau turime rasti būdų, kaip padaryti jas švaresnes. Mūsų akumuliatorinis elektrinis oro taksi iš esmės pakeis mūsų judėjimo po miestus būdą, todėl džiaugiamės, kad dabar kuriame technologijų paketą, kuris galėtų iš naujo apibrėžti regionines keliones naudojant vandenilinius elektrinius orlaivius“, – pranešime sakė JoeBen Bevirtas, „Joby“ įkūrėjas ir generalinis direktorius.

Transporto priemonėje laikoma 40 kg skysto vandenilio, kuris tiekiamas į kuro elementų sistemą, gaminančią elektrą, vandenį ir šilumą. Lėktuve taip pat yra akumuliatoriai, kurie suteikia papildomos energijos kylant ir leidžiantis.

„Joby“ ketina pradėti komercinę oro taksi veiklą jau 2025 m. Jei vandeniliu varomas modelis kada nors bus pradėtas gaminti, jis galėtų tapti be taršos tarpmiestine aviacija, kuri būtų greitesnė nei kelionės keliais ar tradiciniais lėktuvais. Vandeniliu varomą oro taksi taip pat bus galima greičiau papildyti degalų atsargas nei įkrauti eVTOL, rašo engadget.com.

„Įsivaizduokite, kad galite skristi iš San Francisko į San Diegą, iš Bostono į Baltimorę ar iš Nešvilio į Naująjį Orleaną be oro uosto ir be jokių išmetamųjų teršalų, išskyrus vandenį. Toks pasaulis yra arčiau nei bet kada, o pažanga, kurią padarėme, suteikia mums puikią pradžią, kai žvelgiame į priekį, kad vandenilio-elektriniai skrydžiai taptų realybe“, – tęsė J. Bevirtas.