Antrasis ralio etapas pasitiko ne tik nelabai įprastu formatu, tačiau ir naujovėmis trasoje – motociklininkai turi atskirą trasą. Tai reiškia, jog automobiliai ir sunkvežimiai varžosi atskirose zonose ir nemato etapą anksčiausiai pradėjusių motociklininkų vėžių. Anot Laisvydo Kanciaus, toks pokytis apsunkina šturmanų darbą.
Trasos informacija
Pirma etapo dalis truks iki 16 val. Lietuvos laiku, numatyta, kad iki šios valandos sportininkai turėtų įveikti apie 500 km. Ten lenktynininkų lauks šešios poilsio zonos, kur jie privalės sustoti, pasistatyti savo palapines ir poilsiauti.
Pirmi trys bivakai bus įrengti atkarpoje nuo 452 iki 580 trasos kilometro, ketvirtas – tarp 580 ir 618 km, o likę du sportininkų lauks atkarpoje nuo 618 iki 700 km. Jie neturės jokio ryšio su išoriniu pasauliu ir savo komanda. Neturės ne tik techninio aptarnavimo, bet nežinos ir rezultatų.
„Kai laikrodis išmuš penkias (vietos laiku -red.), dalyviai turės sustoti kitoje iš šešių poilsio aikštelių, esančių specialiojo etapo trasoje. Dalyviai bus atkirsti nuo pasaulio, o vietovę apgaubs rūkas. Žmonės stebi naujai atvykstančius, spėlioja apie tų, kurių nėra, galimus nuostolius, tačiau niekas nėra aišku. Belieka tik mėgautis stovyklavimo po žvaigždėtu dangumi patirtimi, pasidalijus spartietiška vakariene su tiesioginiais varžovais“, – skelbia organizatoriai.
Kitą dieną vairuotojai turės įveikti likusius kelis šimtus kilometrų, bendras etapo greičio ruožas – 947 km motociklams ir 967 km automobiliams. Su pervažiavimais iš viso teks įveikti virš 1000 km.
Ralio organizatoriai sako, kad pirmą kartą vykusiame „48 val. Chrono“ etape „Tuščiojo ketvirčio“ kopos ištaškė lenktynininkus į visas puses, o šį kartą laukia įvairesnė danga į šiaurę nuo Bišos.
„Nors kopos ne tokios baisios, bendras sudėtingumas išlieka beveik nepakitęs. Dauguma dalyvių kasdien įveiks apie šimtą kilometrų kopų“, – pažymi rengėjai.
Pateiktame trasos plane matoma, kad maždaug pirmuose 70 km purvas maišysis su smėliu, o vėliau teks važiuoti žvyru, kuris dominuos iki maždaug ketvirto kelio punkto, kuris yra ties 174 km. Už jo dar maždaug 230 km bus kopos ir smėlis. Vietoje, kurioje yra bivakai – purvo danga, o pirmadienį likusi trasos dalis bus sudaryta irgi iš smėlio ir kopų.
Lenktynių startas
Antrasis etapas startavo lygiai 6 val. ryto (Lietuvos laiku). Automobiliai į savo trasą leidosi nuo 6 val. 10 min. Galimybę atidaryti trasą ir savotiškai rodyti kelią kitiems gavo vos 22 m. amerikietis Seth’as Quintero, tad jo šturmanas vokietis Dennis Zenz’as turės neblogai paplušėti naviguodamas.
Pirmasis iš lietuvių Dakare startavo motociklininkas Nerimantas Jucius, kuris buvo greičiausias iš mūsų šalies atstovų pirmame ralio etape. Jis prie starto linijos stojo 41-as, pradžios laikas – 07:07:30 val. ryte. Arūnas Gelažninkas startavo lygiai 7 val. 9 min.
Trečiasis motociklininkas Modestas Siliūnas startavo 07:20:30 val, o du Dakaro debiutantai – Mykolas Paulavičius ir Gediminas Šatkus – pajudėjo vienas po kito. G. Šatkus į trasą leidosi 7 val. 43 min, o M. Paulavičius – dar po pusės minutės.
Automobilių kategorijoje pirmieji iš lietuvių startavo Vladas Jurkevičius ir Aisvydas Paliukėnas, jų laikas – 7 val. 10 min. Po minutės už jų į greičio ruožą leidosi Benedikto Vanago ekipažas, o 7 val. 15 min. į trasą pajudėjo Rokas Baciuška. Lygiai 8 val. savo kelionę pradėjo Gintas Petrus ir Darius Leskauskas.
Vaidoto Žalos sunkvežimis į trasą pasileido 7 val. 55 min, o Saleh Alsaif ir Alberto Veliamovičiaus bagis – 7 val. 19 min.
Klasikinio Dakaro atstovai Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius į trasą pajudėjo itin anksti – 5 val. 5 min. Lietuvos laiku.
Ką apie 48 val. Chrono etapą sako lenktynininkai?
Kaip Delfi teigė Benediktas Vanagas, 48 val. chrono etapas – tai 48 valandos ekipažams be komandų pagalbos, per kurias turės įveikti beveik tūkstantį (967) greičio ruožo kilometrų.
„Principas toks, kad pirmą dieną iki nustatyto laiko turi įveikti maksimumą, kiek pavyksta, per likusią parą – neįveiktą distancijos likutį.
Trasoje bus 7 mini bivakai „po plynu dangumi“, kuriuose organizatoriai dalyviams suteiks palapinę, miegmaišį, čiužinį, karišką maisto davinį, vandens, medikamentų bei laužą.
Vis dėlto, organizatoriai jau suprato, kad gal kiek „perlenkė lazdą“ ir leido po 170 kilometrų susitikti su serviso technikais bei tvarkytis bolidus lenktynių laiko sąskaita. Spėju, kad suprato, kad trasa buvo paruošta per rimta. Taigi, remontuojantis lenktynių laikas nestoja“, – teigė „Gurtam Toyota Gazoo Racing Baltics“ pilotas Benediktas Vanagas.
Motociklininkai važiuos kiek kitokią trasą. Komandos „Planet Super Food Dakar team“ motociklininkas Mykolas Paulavičiaus Delfi teigė, kad laukia labai sunkus maratoninis iššūkis.
„Per tam tikrą dienos laiko dalį teks važiuoti tiek, kiek nuvažiuosime. Iš viso reiks įveikti 967 km. Greičio ruože bus paruoštos 3 stovyklos – iki kurios valandos baigsi, į tą stovyklą ir pateksi. Svarbiausia, bus nebandyti laimės patekti į tolimesnę stovyklą, jei neturėsi laiko. Taip pat ryt laukia labai sunki navigacija. Skirsis automobiliams, sunkvežimiams ir motociklams trasos, tačiau jos bus šalia. Jos persikirs, po to persipins, kažkur gali būti senų vėžių, tai bus tikrai sunki navigacija. Taip pat lauks dvi greituminės atkarpos su kopomis“, – aiškino M. Paulavičius.
Anot jo, svarbiausia bus nenukristi, nesusižeisti, neprisidaryti nei sau bėdų, nei motociklui, nes pagalba iš šalies nebus galima.
„Organizatoriai kiekvienam dalyviui stovyklose duos palapinę, miegmaišį su kilimėliu. Dalyviai gaus karinį maisto davinį. Pats planuoju pasiimti nedaug, nes nedaug telpa, važiuojant su motociklu. Su savimi turėsiu žiemines pirštines, žieminę veido kaukę, rankoves ant vairo nuo vėjo, žieminę skarelę, lietpaltį-vėjapūtę.
Taip pat prožektorių, powerbanką, telefoną, laidus, motociklo pirštines, ausų kamštukus, skaidrų akinių stikliuką, prožektorių ant galvos, paką įvairiausių papildų – geliukas cukraus, gelis coffeinn, riešutai ir džiovinti vaisiai, druskos tabletes, vitaminai, elektrolitai, du energetiniai batonėliai, tabletes nuo jūros ligos, miego tabletė) elektrolitai, du energetiniai batonėliai, tabletes nuo jūros ligos, miego tabletė“, – savo krovinio turinį išvardijo motociklininkas M. Paulavičius.
Pasak „Dark Horse Team“ komandos (Saleh Alsaif) šturmano Alberto Veliamovč, 48 val. Chrono etapas bus esminis visiems Dakaro dalyviams.
„Laukia greiti smėlynai, nebus didelių kopų. Bus 80 km labai aštrių ir didelių akmenų, kadangi prieš mėnesį tose vietose buvo didelės liūtys, vandenys išplovė smėlį ir liko daug akmenų. Iššūkiai tokie, kad 1000 km reiks pravažiuoti be mechanikų. Bandysim ramiai važiuot, kad tik atvažiuot. Nusimesim iki kokių 60 proc. savo greičio“, – sakė A. Veliamovič.
„Nakvosim viename iš šešių bivakų. Bivakai padalinti į A,B,C ir t.t., priklausomai nuo greičio, iki kurio atvažiuosim. O leis važiuoti kol sutems. Spėju, kad per vidurį kažkur turėtume atvažiuoti. Pasiimame su savimi higienos priemonių, dantų pastos, šampūno, švarių marškinėlių. O visa kita duos organizatoriai – maistą, palapinę, miegmaišį, gal bus net kur nusipraust. Ir visi miegos palapinėse – ir nesvarbu, ar tu Nasser Al-Attiyah ar Carlosas Sainzas, ar tu milijonierius ar milijardierius visi miegos vienodoms sąlygom. Visos tos 48 valandos bus viso Dakaro esmė, kas jį pravažiuos ir nesulaužys mašinos, tai turės gerus šansus kitoj dakaro pusėj. Aišku, dar lauks dakaro maratonas, bet šitas chrono bus esminis dalykas visiems“, – tikino A. Veliamovič.