Daugiau kaip 50-ties Lietuvos įmonių atstovams buvo pristatytos pagrindinės Saudo Arabijos ekonomikos tendencijos, besikeičianti žemės ūkio bei maisto ir gėrimų rinka, pagrindiniai prekybos tinklai ir tiekėjai, investicinės kryptys bei eksporto į Saudo Arabiją reikalavimai.
„Saudo Arabiją laikome svarbia prekybos partnere įvairiose srityse ir esame suinteresuoti stiprinti ekonominius ryšius. Mūsų prioritetas – aukštos kokybės ir sveikatai palankių maisto produktų eksportas“, – seminare sakė Lietuvos žemės ūkio viceministras Vytenis Tomkus.
Lietuvos žemės ūkio ir komercijos atašė Saudo Arabijai Šarūnės Šablevičienės teigimu, šios šalies rinka yra didžiausia Persijos įlankos regione. Ji pastaraisiais metais patiria didžiulę ekonomikos transformaciją. Būtent šiuo metu Lietuvos maisto ir gėrimų įmonėms atsiveria unikalios galimybės eksportui.
Gerąja patirtimi ir įžvalgomis apie naujausius pokyčius, iššūkius bei galimybes Saudo Arabijos maisto sektoriuje pasidalijo partneriai iš Saudo Arabijos – Investicijų ministerijos tarptautinio biuro Lietuvai asocijuota direktorė Tahanis Alkhayyalas ir Arabijos įmonių inkubatoriaus Saudo Arabijoje konsultantas Yazanas Shukairas.
2022 metais Lietuvos žemės ūkio ir maisto eksportas į Saudo Arabiją siekė 124 mln. eurų, iš kurių 93 mln. – kviečių eksportas. Statistikos duomenys rodo, kad pirmąjį 2023 m. ketvirtį Lietuvos maisto produktų (sviesto, pieno, aliejaus, duonos, konditerijos gaminių ir kt.) eksportas į Saudo Arabiją išaugo 30-40 proc.