Nors dabar Jonučių pieno ūkis klesti, iki sėkmės reikėjo nueiti ilgą kelią.
„Mūsų veikla prasidėjo nuo vadinamosios pieno krizės. Kadangi mūsų ūkis buvo mažas, pieno supirkimo kainoms kritus iškilo klausimas – išlikti ar parduoti“, – pasakojo Paulina.
Jie buvo vieni pirmųjų, pradėjusių organizuoti pieno dalinimo akcijas, kai šviežią pieną ūkininkai norintiems dalindavo nemokamai. Sunku patikėti, tačiau ši akcija virto verslu. Dabar ūkyje vos užtenka rankų: gaminami natūralūs sūriai, jogurtas, kefyras, grietinė ir kiti pieno produktai.
„Žinoma, ribų nėra, visada gali sugalvoti ką nors naujo. Didžiausia motyvacija judėti pirmyn – mūsų klientų atsiliepimai. Jie tikrai vertina tiek mūsų darbą, tiek produkciją“, – šypsojosi ambicinga ūkininkė.
Kiekvieną produktą su didele meile ir rūpesčiu gamina Paulina arba jos vyro mama.
„Tai sveikatai palankesni pieno produktai. Jie visiškai natūralūs, nes nenaudojame jokių dirbtinių dažiklių, konservantų, tirštiklių ar kitų maisto priedų“, – apie produktų išskirtinumą pasakojo idėjos iniciatorė.
Kad pirkėjai gautų šviežius produktus, ji dažnai keliasi dar prieš aušrą, 4 valandą ryto. Pirmiausia melžiamos karvės, o iš gauto pieno sūrinėje iškart gaminami įvairūs produktai, kurie vėliau iškeliauja į ūkininkų turgelius.
Kaip ir daugelis kitų ūkininkų, Jonučių šeima neturi savaitgalių ar laisvų dienų.
„Karvė nelauks. Nesvarbu, ar šeštadienis, ar sekmadienis, ją reikia pašerti, pamelžti ir apžiūrėti“, – apie ūkio kasdienybę pasakojo Paulina.
Tačiau, nepaisant ilgų darbo valandų, ji džiaugiasi gyvenimu ūkyje ir kaime: supančia gamta, privatumu ir erdve, kurios ne visada rasi mieste. Iš miesto privalumų pasigesta tik geresnės infrastruktūros jaunoms šeimoms, labiausiai vaikų darželio jų 2 metų vaikui.
Po visų ūkio darbų ji mėgsta kokybiškai leisti laiką su šeima arba skirti laiko sau – panirti į detektyvines knygas, o atsiradus progai leistis į tolimesnes keliones ir išvykas. Visai neseniai ji pasiryžo netradicinei kelionei – tapo viena inovatorių, prisijungusių prie „EIT Food“ organizuojamos ir „AgriFood Lithuania“ koordinuojamos EWA programos, kurios tikslas – paskatinti moterų verslumą agromaisto sektoriuje.
Paulinos mentorius „Vikeda“ komercijos direktorius Algirdas Augustinas žavisi jos drąsa, veržlumu ir imlumu.
„Paulina yra mokslo žmogus, kuris imliai semiasi žinias ir iškart efektyviai jas pritaiko. Ji ne tik klausosi, bet ir išgirsta, atsižvelgia į pasiūlymus, pasirenka reikiamas detales, kad sukurtų bendrą paveikslą“, – kalbėjo jis.
Algirdo teigimu, jos kuriami produktai yra unikalūs ir nenusibodę. Jų nerasi didžiuosiuose prekybos centruose, tačiau žinosi, kas ir kaip juos pagamino.
„Ji sugeba užtikrinti trumpą tiekimo grandinę – pati išgauna pieno žaliavą, ją perdirba į produktą, pasirūpina tiekimu į prekybos taškus ir turi sąlytį su vartotoju. Ji gali su juo bendrauti, atliepti jo poreikius ir suvaldyti visą tiekimo grandinę. Tai svarbu ne tik vartotojui, bet ir Paulinai“, – įsitikinęs A. Augustinas.
EWA yra pirmaujančios maisto inovacijų iniciatyvos Europos Sąjungoje programa, skirta paskatinti moterų įsitraukimą į verslo kūrimą ir atskleisti jų potencialą būti ateitį keičiančių sprendimų inovatorėmis. Projektas šįmet vykdomas 12 Europos valstybių.