„Pagrindinis mūsų veiklos rodiklis ir galutinis tikslas yra daržovių kokybė. Jei prekė yra pageidaujama, perkama, sumokami į auginimą investuoti pinigai, verslas gali judėti į priekį. O jau tada prasideda išlaidų, sąnaudų skaičiavimai“, – sako E. Masevičius, rašoma pranešime.
Prieš 22 metus verslą Lietuvoje pradėjęs ūkininkas pastebi, kad žmonių mitybos įpročiai pasikeitė iš esmės. Jei pradėjus veiklą per dieną pavykdavo parduoti apie 15–50 kg špinatų, tai šiandien jų parduodama iki 500 kg. Panašios tendencijos ir salotų, prieskoninių daržovių – bazilikų, mėtų, melisų, rozmarinų – paklausos.
Šiuos pokyčius verslininkas sieja su besikeičiančiu gyvenimo būdu ir augančia sveikos mitybos svarba visuomenėje. Jei anksčiau daržovės būdavo tik mėsos ir bulvių patiekalo garnyras, šiandien įprastoje kasdienėje lėkštėje joms tenka lygiavertė proporcija.
Augant paklausai ir žmonių poreikiams, pasikeitė ir prekybininkų požiūris: pirmenybė teikiama vietinei, Lietuvoje užaugintai produkcijai, kurios nenutrūkstamą tiekimą reikia užtikrinti visus metus. Įtakos tam turėjo ir patobulėjusios technologijos. „Anksčiau šiltnamiuose užaugintos salotos būdavo lepios, todėl žiemos metu prekybininkai jas veždavosi iš pietinių šalių – Italijos, Ispanijos. Dabar turime technologijas, kurios leidžia visus metus užauginti beveik tokias pat salotas – sultingas, traškias, tvirtais lapais. Taigi atsižvelgdami į žmonių poreikius nuolat tobulėjame ir geriname produktų kokybę“, – teigia E. Masevičius.
Net šiltnamiai šiandien išmanieji
Salotų ir prieskoninių daržovių paklausa, pasak verslininko, yra stabili visais metų laikais. Tačiau jai didelę įtaką turi bendra ekonominė padėtis. Antai 2020-aisiais, vos prasidėjus pandemijai ir Lietuvoje paskelbus karantiną, salotų pardavimo apyvarta krito apie 30–40 procentų. Sumažėjusi ji buvo kelis mėnesius, tačiau galiausiai žmonės suprato, kad ilgai kruopomis, makaronais ir bulvėmis nepasimaitins, ir vasaros pradžioje pardavimo mastas staiga ūgtelėjo daugiau negu du kartus.
„Visais laikais, kuo daugiau žmonės dirba ir uždirba, tuo kokybiškesnio ir įvairesnio maisto nori, tuo daugiau pinigų skiria savo mitybai. Kartu didėja ir jų reikalavimai mums, augintojams. Daržovės turi būti ne tik skanios, gražiai atrodyti, bet ir turėti kuo mažiau pesticidų, herbicidų, būti kuo sveikesnės, tvariai užaugintos. Todėl, jei dar prieš keletą metų salotas augindavome plastikiniuose vazonėliuose, dabar naudojame popierinį apvalkalą, į kurį įpresuojamos durpės su sėklomis. Salotas suvalgę žmonės gali drąsiai viską išmesti – popierius ir durpės tiesiog suyra“, – sako „Evaldo daržovių“ vadovas.
Tvarumo keliu žengti ūkininkus skatina ir kitas veiksnys: augančios elektros, dujų kainos, brangstanti darbo jėga. Todėl diegiami taupesni, efektyvesni sprendimai.