Kokių įdomybių šioms šventėms ruošia ūkininkai ir kaip jau įprastus receptus pateikia dar nematytu būdu?
Didėja asortimentas
Mobiliųjų ūkininkų turgelių Lietuvoje idėjos autorius bei Žemės ūkio kooperatyvo „Lietuviško ūkio kokybė“ direktorius Mindaugas Maciulevičius atskleidžia, kad šiemet jaučiamas didžiulis augintojų ir gamintojų pagyvėjimas. Pasak jo, prieš Kalėdas turgeliuose padidėja ne tik klientų skaičius, bet ir asortimentas.
„Prekiaujančių ūkininkų daugėja, tai auganti niša. Kuo daugiau vartotojų ateina pirkti, tuo stipresnis signalas yra siunčiamas ūkininkams, kad reikia realizuoti ne žaliavinę produkciją, o parduoti gaminius.
Didelė dalis ūkininkų specialiai Kalėdoms augina paukščius, kepa šakočius ar kitus produktus, kurių kitomis dienomis neturėtų. Pagausėja prekių su dovanų pakuotėmis, įdomesnių produktų. Siūloma šventiškai įpakuotų džemų, medaus rinkinių ar džiovintų, liofilizuotų (džiovintų dideliame šaltyje) vaisių“, – ūkininkų pasiruošimą Kalėdinei prekybai komentuoja M. Maciulevičius.
Siekia grąžinti žmogiškumą į dovanas
„Galima pasakyti, kad grąžiname žmogiškumą į dovanas. Jonavoje ūkininkai kepa trispalvį šakotį, siūlomi kanapių aliejų rinkiniai Klaipėdoje bei obuolių sūriai Šiaulių turgelyje“, – teigia M. Maciulevičius.
Jo teigimu, kol kas sunku nuspėti šių metų žmonių Kalėdinio krepšelio dydį ir įvairovę, nes stalo prekyba kol kas dar neprasidėjusi. Pasak M. Maciulevičiaus ji intensyvės likus porai savaičių iki švenčių, bet susidomėjimas tikrai matomas ir žmonės jau ieško alternatyvų, kaimiškų tradicinių skanėstų.
„Krepšelis lieka pastovus ir stabilus. Nuo gruodžio 14-15 dienos prasideda pirkimo bumas. Norėtume, kad būtų daugiau žuvies gamintojų ir siūlytume ką tik pagamintos žuvies asortimentą. Mūsų misija nebūti pačiais pigiausiais, kad prisipirkus tų produktų, pusė nebūtų išmetama ir maistas nebūtų švaistomas be reikalo. Rauginti produktai labai populiarūs, kyla daržovių pardavimas. Šios prekės randa kelią ne tik ant Kalėdinio, bet ir kasdienio stalo. Mes orientuojamės ne į produkto prabangą, bet į mases“, – apsipirkimo įpročius atskleidžia M. Maciulevičius.
Žalios spalvos šakotis
„Radviliškio kaimo kepyklos“ direktorė Audronė Kiselienė pasakoja, kad tradicinės ir natūralios tautinio paveldo duonos kepimu užsiima nuo 1996 metų. Šios verslininkės pristatoma naujiena Kalėdiniam stalui – eglutės formos ir spalvos šakotis, kuris klientus stebina savo netradiciniu ingredientu.
„Kalėdoms kepame šakočius, šimtalapius, puoštą duoną ir grybukus. Žaliai spalvai gauti dedame pistacijų miltelius“, – gamybos eigą atskleidžia A. Kiselienė.
Moteris neslepia, kad šiuo šakočiu yra prekiaujama tik Kalėdiniu laikotarpiu, nes savo išvaizda šventėms jie labiausiai tinka. A. Kiselienė teigia, kad elementarūs šakočiai žmonėms jau atsibodę, tad ji nusprendusi klientams pasiūlyti kažką kitokio.
„Tai šiais metais pristatyta naujiena, į kurią klientai reaguoja gana įdomiai. Žmonės nustemba, kai pamato tokį netradiciškai atrodantį šakotį. Šis gaminys sulaukia nemažai dėmesio, jau dabar yra nupirkta nemažai eglutės šakočių. Naujo Kalėdinio gaminio kaina dabar siekia 11 eurų už kilogramą“, – teigia ji.
Renkasi tik natūralius produktus
Verslininkė tikina, kad pardavimai lieka stabilūs, tik kūčiukų vartojimas daug mažesnis nei prieš 10 ar 15 metų.
„Žmonės dabar ieško sveiko maisto, natūralios duonos, kad būtų mažiau cukraus, daugiau skaidulų. Skaito etiketes, ieško pilno grūdo duonos, renkasi tai, kas yra sveikiausia“, – apsipirkimo tendencijas pabrėžia A. Kiselienė.
Unikalus desertas
Šilalės rajone įsikūrusios įmonės „Medaus magija“ įmonės vadovė Vilma Žigaitienė kartu su vyru jau trečius metus klientams siūlo unikalų produktą – medaus desertus. Pasak prekybininkės, tai natūralus lietuviškas bičių medus, sumaišytas su džiovintomis šaltyje (liofilizuotomis) uogomis bei kitais vaistiniais augalais.
„Patys bitininkaujame, savo medų praturtiname uogų ir vaistinių augalų vitaminais. Šį sezoną daugiau investicijų skyrėme į gamybą, jos operatyvumą. Klientams siūlome unikalų medaus desertą „Tėvynė“, kuris yra labai populiarus. Viename stiklainyje yra trys skirtingi skoniai.
Žmonėms labai patinka šis mūsų gaminys. Jis gražiai atrodo, priverčia sustoti prie mūsų stendo. Kai kurie pirkėjai šį produktą renkasi dėl grožio, kiti, nes tai galimybė išbandyti tris skirtingus skonius. „Tėvynė“ yra unikalus, išskirtinis ir populiariausias mūsų gaminys. Dažnai jį perka valstybinės įstaigos, taip pat mūsų produkcija buvo apdovanoti ir Lietuvos sportininkai“, – unikalaus gaminio sėkme džiaugiasi V. Žigaitienė.
Vis nauji gaminiai
Pasak jos, sunku lyginti Kalėdinio sezono prekybą, nes iki švenčių likę dar nemažai laiko. Tačiau prekyba neeiline produkcija sekasi gerai. Konkurencija yra didelė, nes mugėse didelė pasiūla medaus ir medaus produktų su uogomis, atsiranda vis naujų gaminių.
„Mes linkę nesižvalgyti į kitus, turime savo viziją, strategiją ir stengiamės išsiskirti kitokiomis pakuotėmis. Stengiamės išlaikyti gerą kokybę, įvaizdį. Mūsų įmonė išsiskiria savitu dizainu, turime stilingas dėžutes. Siūlome ir tokį variantą, kai pats žmogus gali susikomplektuoti dovaną. Į dėžutę sudedame jo norimų skonių medaus desertus. Klientas paragavęs gali pasirinkti, kurių nori savo rinkinyje“, – siūlomas paslaugas vardija V. Žigaitienė.