„Patiko aura ir gera strateginė vieta. Mes esame vilniečiai ir mūsų rinka sostinė. Plotas 5 hektarai, iš jų 4 hektarai braškių plantacija. Nors mano išsilavinimas biologija, tačiau virš 20 metų dirbau didelėje statybinėje bendrovėje“, – savo kelią prisimena L. Piliponis.
Ūkininkas neslepia ir kodėl pasirinko šią kultūrą – braškės perkamiausia uoga Lietuvoje. Be to, investicijos grįžta greičiausiai.
I. Piliponis juokiasi, kad braškių plantacija tai toks pat verslas, kaip ir visi kiti. Jei daug ir nuoširdžiai dirbi investicijos sugrįš, o jų grąžą pagreitina ES parama.
„Pirmas žingsnis parama įsikūrimui, antras parama ūkio modernizavimui – traktoriui, padargams. Kai kūriausi naiviai tikėjau, kad užteks šeimos pastangų. Dabar suprantu, kad be samdomų žmonių neišsiversiu“, – dėlioja I. Piliponis.
Derlių parduoda Vilniuje ir pagrindinis akcentas – uoga turi būti šviežia. Skinama anksti ryte ir iš karto išvežama parduoti. Kitas akcentas, kad uoga būtų skani ir skirtųsi nuo kitų, parduodamų tame pat turguje ar prekybos centruose. Ūkininkas atskleidžia ir tai, kaip to pasiekia. Didieji prekybininkai derlių nokina keletą dienų, nes skinamos dar žalios, dieną prieš valgymą. Jis tik tiek, kad ji būtų saldi. Kai būna kiek įmanoma nokesnė, ką tik nuskinta.
„Didžiausia motyvacija, kai pirkėjai sugrįžta, kai kuriuose prekybos taškuose rikiuojasi eilė ir žmonės laukia tavo uogos. Tada būna nerealus jausmas“, – prisipažįsta I. Piliponis.