„Ženklas „M1“ reiškia, kad aš jį myliu“, – kvatoja padangą bučiuodamas „Auga group“ generalinis direktorius Kęstutis Juščius.

Norėdami pamatyti detales žiūrėkite videoreportažą.

K. Juščius vardina problemas, kurias teko išspręsti kuriant naują technologiją. Pirmoji tai kur talpinti kurą, nes biometanas užima kur kas daugiau vietos nei dyzelinas. „Auga“ tai išsprendę sukurdama specialias kasetes, kurios greitai keičiamos ir talpinamos pačio traktoriaus viduje esančioje milžiniškoje ertmėje. Tačiau ta, kad atsirastų vietos, teko kurti hibridinę pavarą.

Dujos gamina elektros energiją kuri tiekiame į variklius, esančius prie kiekvieno rato, o perteklius kaupiamas baterijoje. Tuo pačiu tai leido keliais šimtais kilogramų palengvinti patį traktorių. Pasak kūrėjų, jis 30 proc. lengvesnis nei įprastinis traktorius.

Vieno papildymo kasetėmis užteks 12 val. darbo dienai.

Momentinė galia gali siekti 1000 AG, tačiau tiek realiai nereikia.

Tuo pačiu sprendžiama papildymo problema – nereikia degalinių, tiesiog laukuose kasetės keičiamos kitomis, kurios užpildytos jau gamykloje.

Vidutiniškai didieji traktoriai per sezoną sunaudoja 7 tonas dyzelino, tai apie 500 litrų 100 kilometrų.

Traktoriuje naudojami ypatingai dideli ratai, kad nespaustų dirvos.

Biometaną „Auga“ gamins patys, nes laiko 3500 karvių.

Rėminė konstrukcija gaminta Lietuvoje, tačiau mechaninė dalis gaminta užsienyje – pas mus paprasčiausiai negaminami tiltai, padangos, kompiuterinė įranga. Tačiau programinė įranga parašyta Lietuvoje.

„Auga“ dirba apie 38 tūkst. hektarų, ir jai apdirbti reikės 50 tokių traktorių. Vienas toks traktorius skirtas 500-700 hektarų.

„Traktorių kūrėme tam, kad kaime tai būtų pats tvariausias traktorius“, – dėsto K. Juščius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją