Jei plotas iki 15 arų, kiek dažnai užima namų valda, paprastai technika nuomojama, rašoma pranešime.
„Pastaruoju metu mežus sklypus vis dažniau apdirba su 20-40 AG mažo galingumo traktoriukais. Jie gali atlikti visus reikalingus darbus ir yra labai manevringi, todėl tinka mažuose sklypuose, mažiau spaudžia dirvą ir sunaudoja mažiau kuro tiems patiems plotams apdirbti kaip dideli traktoriai“, – niuansus aiškina Raimundas Janarauskas, „Stokker“ Žemės ūkio technikos padalinio vadovas.
Kalbant apie mažus ūkius ir plantacijas iki 1 hektaro, žmonės paprastai ieško naudotos technikos.
„Lietuvoje ūkininkai naudoja ne tik įprastus, bet ir mažesnius, vadinamojo siauro tipo traktorius. Tokie modeliai savo pavadinime dažniausiai turi N raidę, kuri tiesiog reiškia „Narrow“. Paprastai, atsižvelgiant į darbo pobūdį, galima pasirinkti iš kelių variklio galios opcijų – pvz.: 73, 93, 105 AG. Siauro tipo traktorių plotis pasirinkus tam tikras padangas gali būti tik 1,3 metro pločio“, – specifiką aiškina „Stokker“ ekspertas.
Tokie traktoriai patogūs darbui daržininkystės ir sodininkystės ūkiuose. Šiuose ūkiuose dažnai yra siauri tarpai tarp susodintų augalu eilių. Ypač uogynuose, kur pagal technologiją tarpai tarp eilučių būna ir 1,5-2 metro. Čia reikia apdirbinėti tarpus pjaunant žolę, įdirbti žemę ar atlikti kitus priežiūros darbus. Nedidelis traktorius gali pravažiuoti nelaužydamas augalų šakų.
Siauro tipo traktorius tinkamas ir gyvulininkystės ūkiuose, ypač, kai tvartuose yra ribotas įvažiavimo aukštis ar šėrimo tako plotis. Anksčiau statytuose tvartuose nebuvo reikalavimo įrengti aukštą ir platų įvažiavimą. Dažnai pasitaiko, kad ir pačio pastato aukštis tėra 2,5-2,6m. Su siauru traktoriumi galima įvažiuoti į tokius tvartus ir šerti gyvulius su maišytuvu-dalytuvu arba atlikti kitus darbus.
Siauriems traktoriams, ypač pagamintiems Japonijoje, būdingi keli unikalūs technologiniai sprendimai. Visų pirma, tai yra variklio technologijos.
Variklio stūmuokliai padengti specialiu Molibdeno oksidu (MoS2). Jis padeda mažinti ant stūmuoklio susidarančią temperatūrą. Dėl to stūmuoklis nesiplečia ir technologiškai galima sumažinti tarpą tarp stūmuoklio ir cilindro. Šios technologijos dėka 2 dBA sumažinamas triukšmo lygis variklyje ir padidinamas našumas.
Kitas unikalus sprendimas yra pritaikytas traktoriaus priekiniame tilte. Čia naudojama patentuota technologija perduoti sukimo judesį į priekinius ratus naudojant ne įprastines jungtis, bet kūginių krumpliaračių pavaros technologiją. To dėka padidinamas priekinio tilto ilgaamžiškumas ir priekinių ratų pasukimo kampas. Ratus galima pasukti net 55 laipsnių kampu! Šio modelio traktoriai gali apsisukti tik 3.8 m spinduliu. Verta paminėti, kad šią technologiją patentavo japonų gamintojas „Kubota“.