Galutinis įtakingiausiųjų sąrašas
POLITIKAI
VERSLININKAI / EKONOMISTAI
Visuomenininkai
TEISININKAI
TARNAUTOJAI
Žiniasklaidos atstovai
ŽINIASKLAIDOS ATSTOVAI - BENDRAS BALSAS

Lietuvos įtakingiausieji: žiniasklaidos atstovai (304)

Mindaugas Jackevičius www.DELFI.lt

Tęsdamas projektą „Lietuvos įtakingiausieji 2015“, DELFI skelbia įtakingiausius žiniasklaidos atstovus – tuos, kurie turi didžiausios įtakos Lietuvos visuomenės raidai, visuomenei ir sprendimų priėmėjams.

Šis projektas unikalus tuo, kad pirmą kartą Lietuvos elito nuomonė lyginama su tautos balsu. Įtakingiausius asmenis aiškintis padėjo DELFI partneriai – žurnalas „Reitingai“ ir visuomenės nuomonės tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“.

Elito įtakingiausi – E. Jakilaitis ir M. Garbačiauskaitė-Budrienė

Pagal elito balsus, įtakingiausias Lietuvos žurnalistas yra Edmundas Jakilaitis. LRT televizijos laidos „Dėmesio centre“ vedėjas, TV laidų prodiuseris be konkurencijos įsitvirtino pirmoje įtakingiausių žurnalistų sąrašo vietoje.

„Man atrodo, tai pirmiausia susiję su matomumu, o ne su įtaka. Mano vedama laida – viena populiariausių LRT, rodoma keturias dienas iš eilės – tuo aiškinčiau visuomenės balsavimą. O kalbant apie elito balsavimą – manau, didelių žiniasklaidos priemonių savininkai ar vadovai daro įtaką visam tų žiniasklaidos priemonių turiniui, o aš galiu kalbėti tik apie savo prodiusuojamas ar vedamas laidas“, – teigė E. Jakilaitis.

Žurnalistui labiau už įtaką rūpi profesionalumas ir laidų žiūrimumas. E. Jakilaitis atkreipia dėmesį, kad kalbėjimas su įtaką turinčiais žmonėmis savaime nėra įtaka. „Visai to nesureikšminu, man įdomu pasižiūrėti į kitas grupes, bet, tiesą sakant, nebuvau net susimąstęs, kaip pats galėčiau atrodyti šiame kontekste. Bet turbūt geriau būti pirmu nei paskutiniu“, – svarstė žurnalistas.

Antrą vietą elitas skyrė DELFI vyriausiajai redaktorei Monikai Garbačiauskaitei-Budrienei.

„Manau, kad balsuojantys įvertino ne konkrečiai mano, bet DELFI portalo skaitomumą ir poveikį. Tai mums rimtas pripažinimas. Neįmanoma nuginčyti fakto, kad interneto portalai dabar yra pagrindinė Lietuvos žiniasklaida – iš komercinės žiniasklaidos jie, o ne kas kitas, kasdien pateikia skaitytojams didžiausią kiekį kokybiškos informacijos, nuomonių, o DELFI grupė – daugiausiai iš jų visų“, – sako M. Garbačiauskaitė-Budrienė.

Pasak jos, tai ne tik DELFI straipsniai, žurnalistiniai tyrimai, žinomų apžvalgininkų komentarai – tai ir atnaujinta TV platforma, šimtai tiesioginių transliacijų, specializuotas turinys įvairioms auditorijoms. „Mes ne šiaip sau vadinamės pagrindiniu Lietuvos naujienų portalu ir kritikų kalboms, kad tai tėra atsitiktinumas, jau suėjo geri dešimt metų“, – pridūrė portalo vyriausioji redaktorė.

Trečioje vietoje – žurnalo „Veidas“ vyriausiasis redaktorius ir DELFI apžvalgininkas Rimvydas Valatka. Į dešimtuką taip pat pateko Gedvydas Vainauskas, Audrius Siaurusevičius, Andrius Tapinas, Rolandas Barysas, Rita Miliūtė, Edita Mildažytė ir Rūta Janutienė.

Lietuvos elito nuomonės tyrimas DELFI užsakymu atliktas liepos 18 – rugpjūčio 28 d. Jo metu žurnalas „Reitingai“ apklausė 526 žmones. Tai – atsakingas pareigas einantys politikai, valstybės tarnautojai, teisininkai, verslininkai ir ekonomistai, žiniasklaidos atstovai ir visuomenininkai.

Visuomenė karūnavo E. Mildažytę

Visuomenė įtakingiausiais daugiausia įvardijo televizijos ekrane šmėžuojančius asmenis. Pirmąją vietą apklausti respondentai skyrė žurnalistei, televizijos laidų vedėjai Editai Mildažytei.

„Jūs gal iš proto išėjote?“, – į žinią apie įtakingumą reagavo E. Mildažytė. „Aišku, džiaugiuosi, bet mane tai labai stebina. Aš dirbu nišinėje laidoje, tačiau dirbu nuosekliai ir daug metų. Gal tai lemia. Kitas dalykas, per mūsų laidą perėjo daug žmonių, praktiškai visi, kurie buvo, neišėjo nepatenkinti. Tačiau savęs įtakinga tikrai nelaikyčiau, tiesiog dirbu savo darbą“, – kalbėjo LRT televizijos laidos „Bėdų turgus“ vedėja.

Kur kas įtakingesniais žurnalistais E. Mildažytė laiko kolegas Edmundą Jakilaitį, Andrių Tapiną, Audrių Siaurusevičių, Ritą Miliūtę, kurie, jos teigimu, diktuoja politines madas. Tačiau, svarsto pašnekovė, galbūt kartais „minkštieji poveikio metodai“ arba „geležinė rankelė aksominėje pirštinėje“ irgi turi poveikį.

TV laidų vedėja pripažįsta, kad jos vardas veikia: padeda kasdieniame darbe. Pasak E. Mildažytės, aukštą laidos įvertinimą rodo tai, kad su „Bėdų turgumi“ bendradarbiauja patys aukščiausi politikai. „Prieš rinkimus per mano namus pereina beveik visos partijos“, – prisiminusi Liberalų sąjūdžio ir kitų partijų kvietimą eiti į politiką, kalbėjo E. Mildažytė.

Antrą vietą, visuomenės nuomone, užėmė „Lietuvos ryto“ televizijos laidos „Nuoga tiesa“ vedėja Rūta Janutienė, trečią – TV laidų vedėjas ir prodiuseris Arūnas Valinskas.

A. Valinskas pasakoja į klausimą, kaip jį pristatyti, atsakantis paprastai – vardu ir pavarde – to užtenka. „Džiaugiuosi, kad taip atsitiko, tai normalu – žmogus, kuris dirba televizijoje, visų dažnai identifikuojamas kaip galintis padėti išspręsti jų problemas“, – teigė A. Valinskas.

Tačiau į įtakingiausio statusą A. Valinskas žiūri kritiškai. Jis prisimena buvusį laidų vedėją Arvydą Vidžiūną, pasakiusį, kad jei kasdien per televiziją rodysi karvę, ji taps įtakinga ir populiari. „Tiesiog toks mūsų darbas ir labai dažnai to cecho atstovams, taip pat esantiems scenoje, žmonės nori suteikti tokių galių, kurių mes iš tiesų neturime. Galbūt tos iliuzijos jiems padeda gyventi“, – kalbėjo A. Valinskas.

Į įtakingiausiųjų dešimtuką taip pat pateko Rūta Mikelkevičiūtė, Edmundas Jakilaitis, Andrius Tapinas, Rimvydas Valatka, Radistai (Jonas Nainys ir Rolandas Mackevičius), Algis Ramanauskas, Andrius Užkalnis.

Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“ naujienų portalo DELFI užsakymu reprezentatyvų Lietuvos gyventojų nuomonės tyrimą atliko 2015 metų rugsėjo 18-26 dienomis. Tyrimu siekta išsiaiškinti, kurie šalies žiniasklaidos atstovai laikomi įtakingiausiais.





Tyrime dalyvavo gyventojai nuo 18 iki 75 metų. Tyrimas vyko visoje Lietuvos teritorijoje, iš viso 65 atrankiniuose taškuose, išdėstytuose taip, kad reprezentuotų visą šalies teritoriją. Tyrimo metu buvo apklausti 1005 respondentai.

Televizorius nulemia viską?

„Žiniasklaidos įtakingiausi man atrodo „linksmiausiai“, nes pasitvirtino sena, bet banali tiesa – jei tavęs nerodo per televizorių, tavęs nėra iš viso. Kitaip tariant, žmonės nelabai žino žurnalistus bei jų leidėjus, kurie lieka už kameros. O jei nežinai, tai ir negali vertinti jo įtakos“, – visuomenės nuomonės apklausą komentuoja „Spinter tyrimų“ vadovas Ignas Zokas.

Tuo metu elito grupių apklausą atlikusio žurnalo „Reitingai“ vyriausiasis redaktorius Gintaras Sarafinas pasakoja, kad apklausiant skirtingų sričių profesionalus buvo matyti jų vartojami skirtingi žiniasklaidos kanalai. Tai atsispindėjo įtakingumo vertinime. Pavyzdžiui, verslininkai daugiausia išskyrė „Verslo žinių“ vyriausiąjį redaktorių Rolandą Barysą, „Pinigų kartos“ vedėją Andrių Tapiną.

Tuo metu politikams labiausiai imponuoja televizijos laidos ir naujienų portalai. G. Sarafinui susidarydavo įspūdis, kad politikai išskirdavo tuos žurnalistus ir laidų vedėjus, kurie juos kviečia į laidas. Patys žurnalistai daugiau vertino ne ekrane šmėžuojančius, o vadovaujančius asmenis ar žiniasklaidos priemonių savininkus. G. Sarafinas pastebėjo, kad, pavyzdžiui, teisininkams labai imponuoja visuomeninis transliuotojas LRT.

„Kadangi žiniasklaidos priemonių Lietuvoje debesis, pagal gyventojų rinką visko neįsivaizduojamai daug, žmonės pagal savo poreikius išsiskirstė ir tai, ką jie žiūri, mano, kad tie ir įtakingi“, – sako G. Sarafinas.

PLAČIAU
1.
Edmundas Jakilaitis
Visų respondentų balas
326
2.
Monika Garbačiauskaitė-Budrienė
Visų respondentų balas
221
3.
Rimvydas Valatka
Visų respondentų balas
217
4.
Gedvydas Vainauskas
Visų respondentų balas
184
5.
Audrius Siaurusevičius
Visų respondentų balas
163
6.
Andrius Tapinas
Visų respondentų balas
155
7.
Rolandas Barysas
Visų respondentų balas
153
8.
Rita Miliūtė
Visų respondentų balas
142
9.
Edita Mildažytė
Visų respondentų balas
96
10.
Rūta Janutienė
Visų respondentų balas
77
11.
Andrius Užkalnis
Visų respondentų balas
58
12.
Haroldas Mackevičius
Visų respondentų balas
49
13.
Tomas Dapkus
Visų respondentų balas
48
14.
Laura Blaževičiūtė
Visų respondentų balas
47
15.
Arūnas Valinskas
Visų respondentų balas
46
16.
Vladimiras Laučius
Visų respondentų balas
45
17.
Vitas Tomkus
Visų respondentų balas
42
18.
Raimondas Kurlianskis
Visų respondentų balas
40
19.
Eduardas Eigirdas
Visų respondentų balas
38
20.
Algis Ramanauskas
Visų respondentų balas
28
21.
Tomas Balžekas
Visų respondentų balas
26
22.
Audrius Matonis
Visų respondentų balas
24
23.
Audrius Bačiulis
Visų respondentų balas
22
24.
Vytautas Šerėnas
Visų respondentų balas
22
25.
Rūta Mikelkevičiūtė
Visų respondentų balas
21
26.
Indrė Makaraitytė
Visų respondentų balas
20
27.
Marius Laurinavičius
Visų respondentų balas
18
28.
Andrius Navickas
Visų respondentų balas
16
29.
Rimvydas Paleckis
Visų respondentų balas
14
30.
Jūratė Damulytė
Visų respondentų balas
10
31.
Liudas Dapkus
Visų respondentų balas
8
32.
Ramūnas Bogdanas
Visų respondentų balas
8
33.
Daina Žemaitytė
Visų respondentų balas
7
34.
Ramūnas Terleckas
Visų respondentų balas
7
35.
Vaidotas Beniušis
Visų respondentų balas
6
36.
Laima Abromaitytė
Visų respondentų balas
4
37.
Birutė Garbaravičienė
Visų respondentų balas
3
38.
Radistai (J.Nainys ir R.Mackevičius)
Visų respondentų balas
3
39.
Ovidijus Lukošius
Visų respondentų balas
3
40.
Rolandas Agintas
Visų respondentų balas
3
41.
Linas Ryškus
Visų respondentų balas
2
42.
Sigitas Babilius
Visų respondentų balas
2
43.
Rūta Grušnienė
Visų respondentų balas
1
Respondentų įrašytos asmenybės:
1. Šarūnas Černiauskas
2
2. Artūras Račas
2
3. Gintaras Sarafinas
2
4. Zita Sarakienė
2
Vytautas Bruveris, Aurimas Drižius, Edmundas Ganusauskas, Aleksandras Matonis, Aurimas Perednis, Nemira Pumprickaitė, Virginijus Savukynas, Olava Strikulienė, Algimantas Šindeikis
Tyrimo metodika
Naujienų portalo DELFI užsakymu liepos 18 – rugpjūčio 28 d. buvo atliktas Lietuvos elito nuomonės tyrimas. Jo metu apklausti 526 žmonės.

Žurnalas „Reitingai“ apklausė 159 politikus (tai yra, 60 proc. Seimo narių, daugiau nei pusę ministrų, 14 viceministrų, pusę europarlamentarų, du trečdalius merų, taip pat kitus politikus, dirbančius užsienyje ar šiuo metu nebeužimančius aukštų pareigų);

83 tarnautojus (6 inspekcijų vadovus, 23 departamentų vadovus, 14 centrų vadovų, 7 tarnybų vadovus, 6 ministerijų kanclerius, taip pat Prezidentūros, Vyriausybės, Lietuvos banko ir kitų institucijų tarnautojus);

62 teisininkus (po keletą Konstitucinio Teismo, Aukščiausiojo Teismo, Apeliacinio teismo, kai kurių apygardų teismų teisėjų, Generalinės prokuratūros ir apygardų prokuratūrų prokurorų, per 20 advokatų, per dešimt teisininkų-mokslininkų, beveik dešimt skirtingų teisėtvarkos institucijų vadovų);

101 verslininką ir ekonomistą (dešimt asocijuotų verslo struktūrų vadovaujančių asmenų, 20 iškilių ekonomistų, 15 TOP vadovų, 15 itin stambių Lietuvos verslininkų, 20 vidutinių Lietuvos įmonių vadovų, taip pat apklausta ir keliolika įvairių su verslu susijusių institutų, žinybų, tarnybų, agentūrų vadovų);

50 žiniasklaidos priemonių vadovų ir atstovų (daugiau nei 30-ies skirtingų žiniasklaidos priemonių – televizijos, radijo, spaudos ir interneto portalų - vadovų ir atstovų, skirtingų programų vadovų ir prodiuserių bei 10 regioninės žiniasklaidos priemonių vadovų);

71 visuomenininką (15 mokslo ir švietimo organizacijų vadovų, 10 medicinos įstaigų vadovų, 10 politologų, 10 istorikų, 5 dvasininkus, 10 muzikos, kino ir pramogų pasaulio atstovų, 10 visuomeninių organizacijų vadovų ir kt.);

Tyrimo metu surinkti rezultatai pateikiami 50 skirtingų pjūvių.

„Spinter tyrimų“ atlikto tyrimo metodika

Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“ naujienų portalo DELFI užsakymu reprezentatyvų Lietuvos gyventojų nuomonės tyrimą atliko 2015 metų rugpjūčio 22-31 dienomis. Tyrimu siekta išsiaiškinti, kurie šalies politikai laikomi įtakingiausiais.

Tyrime dalyvavo gyventojai nuo 18 iki 75 metų. Tyrimas vyko visoje Lietuvos teritorijoje, iš viso 65 atrankiniuose taškuose, išdėstytuose taip, kad reprezentuotų visą šalies teritoriją. Tyrimo metu buvo apklausta 1013 respondentų.

Apklausa vykdyta standartizuoto betarpiško interviu būdu naudojant standartizuotą su užsakovu suderintą klausimyną. Standartizuotą interviu atliko profesionalus apklausėjas. Respondentams buvo pateikiamas sąrašas pavardžių ir prašoma įvardinti 5, jų nuomone, įtakingiausius asmenis.
PLAČIAU