Prie starto linijos didžiausią smalsuolių dėmesį traukė du automobiliai. Galima sakyti, tai buvo varikliai su ratais – 1300 AG „Budulis“ ir kažkada BMW automobiliu besivadinęs perdarytas bolidas.
Apie automobilių „dragą“ retai kalbama teigiamu kontekstu. Paprastai tai nelegalus būdas karštakošiams išsiaiškinti santykius susitikus prie šviesoforo, o rimtai šiuo sportu užsiimantys vyrai kelia smalsumą ir susižavėjimą.
„Aš Andrius, bet mane geriau žino kaip „Degantys Ratai““, – prisistatė „Budulio“ šeimininkas.
Prieš pat varžybų pradžią vyras teturėjo kelias minutes papasakoti apie savo projektą ir šį sportą. „Dragas“ tai kitas pasaulis ir tiek tikrai neužteks jį suprasti iki galo. Tiesa, „dragą“ vadinti sportu jam nesiverčia liežuvis.
„Gali „dragą“ vadinti sportu, bet jis toks nėra. Mes jį vadiname „inžinieriniais nuotykiais“. Tik su ja dar nebuvo nuotykių“, – pasakojo vyras.
Kažkada „Toyota Supra“ besivadinusi mašina virto metanolį ryjančiu monstru.
„Penki tokie startai ir nebėra 80 litrų kuro. Bet čia labai ekonomiška“, – pasakojo „Degantys Ratai“.
Ties finišu „Budulio“ greitis siekia 284 km/val., bet tai irgi nėra daug. Šio projekto kaina didelė, bet jis nėra pats greičiausias Lietuvoje. Prie jo dirbantys vyrai to ir nenori.
„Darbo neskaičiuojant, šio projekto kaina yra kaip vidutinio namo, bet Lietuvoje yra ir greitesnių bolidų. Tik jie čia nevažiuoja. Mūsų rekordas – 8,33 sekundės. Ši mašina unikali tuo, kad čia mechaninis „purškalas“ visiškas „oldschoolas“. Daugiau tokių nėra ir nebebus. Jos miršta, darosi nebemadingos, bet tokį norime remti, nes normalu yra neįdomu. Norim kitokių“, – pasakojo jis.
Komanda nepersistengia ir per daug nelenktyniauja – pasirodo 3 ar 4 varžybose per metus. Kaip patys sakė – „tingime.“
Ko jau ko, o tinginiavimo Aivaras Štikelis nepropaguoja. „Drage“ jis jau 16 metų, o paskutiniuosius 10 į tai žiūri labai rimtai. Paprašytas suskaičiuoti susprogdintus variklius jis tik šyptelėjo. Paklausus ar jų buvo 10, pradėjo juoktis.
„Nebandžiau skaičiuoti susprogdintų variklių. Buvo sezonas, kai važiavau į penkias lenktynes ir penkis kartus dariau kapitalinį remontą“, – pasakojo jis.
Geriausias A. Štikelio rezultatas 200 metrų trasoje buvo 5,7 sekundės. Finiše greitis siekia 201 km/val. Variklis taip pat varomas nuodais – metanoliu. Nuvažiuoti 400 metrų prireikia 7,5 l metanolio, bet kuro sąnaudų vyras neskaičiuoja.
„Kiek išleidžiu kurui jau neskaičiuoju. Kai tiek laiko, pastangų, dėmesio šeimai paaukoji, tai jei pradėsi skaičiuoti – neliks nieko kito tik sukapoti ir išmesti į šiukšlyną šitą automobilį“, – pasakojo A. Škitelis.