Dovydas prieš Galijotus
Trečius metus iš eilės „Kauno Automobilininkų Sporto klubas“ „Eneos 1000 km“ lenktynėse lipa ant apdovanojimų pakylos laistytis šampanu. Ir kasmet vis aukščiau. Užpernai 3 vieta X1 klasėje, pernai – antra, šiemet Dovilas Čiutelė, Konradas Riudigeris, Aurimas Mištautas ir Tomas Šutinis nugalėjo.
Kas galėjo patikėti, kad „Žigulys“ aplenks „Aquila CR1“, bent du „BMW M4 Shillouette“ superautomobilius. Taip, raudonoji „Lada“ prie originalaus „Žigulio“ variklio turi primontuotą turbiną, tačiau mašinos galia tesiekia 220 AG, toks pats ir sukimo momentas, kuris neleidžia greičiu prilygti nei vienam kitam šios klasės automobiliui. Situaciją dar labiau komplikuoja sunkus, kartais ir neprognozuojamas, tik profesionalams įkandamas mašinos valdymas.
Stiprūs varžovai apramino ambicijas
Pati komanda, kasmet vis stiprėjant prototipų X1 klasei, šiemet į „Eneos 1000 km“ lenktynes atvyko nekeldama sau jokių konkrečių tikslų, tik kaip pasiekti finišą. Net ir pasiruošimui daug laiko neskyrė.
„Atvykome čia su tuo pačiu projektu kaip ir pernai, kaip ir užpernai. Porą savaičių prieš varžybas peržiūrėjome, ar viskas gerai su technika. Buvome kažką praleidę, tad per treniruotes tūnojome techninio aptarnavimo juostoje, tačiau į lenktynes išvažiavo tas pats „Žigulys“ kaip ir pernai, kaip ir užpernai“, – pasakojo šio projekto sutvėrėjas Dovilas Čiutelė.
Jokio konkretaus tikslo nebuvo, kaip tik pasiekti finišą. Juk visi pagrindiniai varžovai pasiskelbė kovosiantys dėl pergalės, o su jų technika varžytis nebuvo jokių prošvaisčių. Tačiau D. Čiutelė užsiminė, kad viltis užlipti ant apdovanojimų pakylos grįžo dar prieš lenktynes, per kvalifikaciją sudužus abiems „BMW M4 Shillouette“ bolidams.
„Pusė visų X1 klasės dalyvių norėjo nugalėti bendroje „Eneos 1000 km“ lenktynių įskaitoje, jie stipriai stengėsi, į savo projektus investavo milžiniškus pinigus, bet kažkurioje vietoje persistengė. Kai kam technika neatlaikė, kai kas perspaudė. Tai yra ištvermės varžybos, kuriose reikia kurti strategiją, pasitikėti savo technika, būti pasiruošus ją greitai sutvarkyti. Šiose varžybose negalima lėkti kaip akis išdegus, mat tokiam tempui finišo vėliava pastatyta per toli“, – aiškino komandos vadovo padėjėjas Mantautas Šutinis.
Savai technika pavesti negali
Ilgų nuotolių lenktynėse svarbiausia yra technikos patikimumas, ištvermė. Negalima sakyti, kad „Lada 2104 Turbo“ automobilis finišo liniją kirto be jokių nuotykių. Visų lenktynių metu streikavo turbina, paskutines dvi valandas mašina važiavo visai be jos. Lenktynes ji baigė be ratų suvedimo ir kosmetiškai apgadintu kėbulu po incidento, kai per vėlai stabdęs Dave'as Hollandas, vairavęs „Ford Zak“ prototipą stuktelėjo D. Čiutelės vairuojamą „Žigulį“ ir nubloškė šį į atitvarus.
Nepaisant to, žala buvo minimali, mašina važiavo toliau. Komanda nebijo technikos gedimų, mat varžybų metu operatyviai pakeisti ir sutvarkyti gali bet ką. Džiaugėsi šiemet didžiąsias problemas išsprendę prieš startą, bet „Eneos 1000 km“ lenktynių istorijoje jie jau yra mušę rekordus greičiau nei per pusvalandį keisdami pavarų dėžę ar tiesiog perrinkdami pusę automobilio.
Pergalės receptas – patirtis
„Šis „Žigulys“ yra mūsų rankų darbo rezultatas, kurį puikiai pažįstame, ir atsitikus bėdai nenuleidžiame rankų, o tas bėdas sutvarkome. Jo pranašumas prieš šimtus tūkstančių eurų kainuojančius bolidus – paprasta konstrukcija, paprastas remontas. Šiam projektui pasirinkę sovietų technologinę negalią simbolizuojantį modelį visada norėjome pristatyti savo meistrų išmonę tokį transportą pritaikant lenktynėms. Mums tai sekasi“, – kalbėjo „SGR“ serviso vadovas M. Šutinis.
Vienas pigiausių ir paprasčiausių projektų „Eneos 1000 km“ lenktynėse trečius metus iš eilės žiba klasėje, kur susirenka greičiausi ir brangiausi bolidai. Progresas stebimas jau trečius metus iš eilės.
„Manau, kad laimėti mums leidžia patirtis. Komandoje surinkti lenktynininkai, kurie puikiai žino savo ribas, moka elgtis lenktyninėse situacijose ir žino, kaip toli reikia važiuoti iki finišo, taigi tausoja techniką, kurią, beje, bėdos atveju galima gana lengvai sutvarkyti“, – paprašytas išgryninti progresuojančios sėkmės priežastis kalbėjo komandos vadovas Aleksandras Dainys.