Sinoptikai prieš lenktynes prognozavo, kad pradės lyti tik pora valandų po finišo. Visgi, šiandien išmaniųjų telefonų programėlės Palangoje prognozuoja lengvą lietų, o iš šiaurės ir rytų virš trasos po truputį pradėjo slinkti debesys.
„General Financing – STIHL“ komandos vyriausiasis mechanikas Domas Zinkevičius DELFI teigė, kad komandos turi būti pasiruošusios, nors sinoptikai ir dievagojasi, kad nebus lietaus. Jis pasakojo, kad paprastų lenktyninių padangų –„slikų“ sukibimas ir lietaus padangų skiriasi bent dešimt kartų, tuo pačiu ir saugumas.
„Trasai esant šlapiai, padangos gauna mažiau šilumos, todėl ne taip gerai suminkštėja, todėl jos turi būti kitokio mišinio – minkštesnės ir turi būti grioveliai vandens išstūmimui“, – pasakojo mechanikas.
Mechanikas kalbėjo, kad nepaisant to, kad visą savaitę svilino karščiai, o geras oras buvo prognozuojamas visų lenktynių metu – mechanikai visada pasiruošę galimam lietui.
„Lietaus padangos mažiau dyla ir jų reikia mažiau, todėl turime du komplektus. Padangas imame nepriklausomai nuo sinoptikų prognozių. Jie kartais klysta, bet mes turime būti pasiruošę“, – pasakojo D. Zinkevičius.
Praėjusių metų lenktynėse nugalėtojus nuo antrosios vietos laimėtojų skyrė 35 sekundės. Kiekviena sekundė techninio aptarnavimo juostoje yra ne ką mažiau vertinga nei savaitė pasiruošimo garaže, todėl mechanikai turi būti labai vikrūs automobiliui sustojus.
„Per treniruotes stabilus ratų pakeitimo laikas būdavo 20 sekundžių“, – pasakojo D. Zinkevičius.
Vien tik ratus pakeisti neužtenka. Visiems gerai pažįstama situacija – rasojantys langai. Nors komandos „Porsche“ šildytuvas ir pučia karštą orą į priekinį stiklą, jo nepakanka. Lenktyniniame automobilyje pilna tarpų ir plyšių, todėl prieš lietų mechanikai dar ir padengia priekinį stiklą specialia medžiaga.