Rekordas liks visiems laikams
Kuomet Ramūnas Čapkauskas penktadienį priešpaskutiniu mėginimu užfiksavo greičiausią 1006 km lenktynių kvalifikacijos ratą, iš nuostabos nepašoko niekas.
Gerai pažįstamo BMW „Big Daddy M3“ galiūno, pilotuojamo „Brum Brum Sport“ komandos lenktynininko Mariaus Slaboševičiaus, iššūkio sulaukęs R. Čapkauskas sureagavo taip, kaip ir priklauso pilotui, sėdinčiam prie impozantiškosios „Aquila“ vairo.
Šeštadienį „Carre & MVP by Algirdai“ komanda, kurią dar sudaro Deividas Jocius ir Andrius Jasioniauskas, pirmoji pradės 1006 km lenktynes. Taip pat, kaip ir 2012 bei 2013 metais.
Koks greitas danų konstruktorių kūrinys, įrodo visiems laikams rekordų knygose liksiantis „Aquila“ pasiekimas: 2012-aisiais R. Čapkauskas su vienu lenktynių simboliu tapusiu automobiliu užfiksavo greičiausią ratą trasos istorijoje. Po dvejų metų pastaroji pradėta skaičiuoti iš naujo, mat trasa buvo rekonstruota ir sutrumpėjo 300 metrų.
Bet jei starte „Aquila“ visada priekyje, finiše jos laukti reikia labai ilgai – puikus sprinteris iki šiol būdavo nevykęs stajeris.
„Paprastai laimi ne greičiausias automobilis – šiose varžybose labiau reikia stabilumo“, – DELFI svarbiausią lenktynių Palangoje taisyklę priminė pats R. Čapkauskas, savo kailiu jos poveikį patyręs jau keturis kartus.
Ištvermės jo automobiliui iki šiol pakakdavo tik keliems šimtams kilometrų: paskui pasipildavo gedimai, dėl kurių komanda dusyk sudėjo ginklus anksčiau laiko, o dar du kartus neturėjo jokių vilčių konkuruoti dėl prizinių vietų.
Penktasis bandymas, laukiantis šeštadienį, gali būti lemiamas.
Nepagailėjo pinigų
Komandos atstovai teigia padarę išvadas iš nepasisekusių lenktynių ir šįkart pasiruošę geriau nei kada nors anksčiau.
„Automobilis pakeistas iš pagrindų: įdėtas naujas variklis, nauja sankaba, nauja greičių dėžė, pusašiai, kompiuteris, pakeisti laidai. Nusprendėme taip: arba sudedame naujus agregatus, arba daugiau čia važiuoti nebėra prasmės. Finansiškai dėl tokio sprendimo labai nukentėjome, bet tai – automobilių sportas, kitaip nieko nepasieksi“, – kalbėjo R. Čapkauskas.
Skaičiuojama, kad lyderiaujančių komandų lenktynių biudžetai sudaro apie 100 tūkst. eurų. Kaip investicijos atsiliepė „Carre & MVP by Algirdai“ ekipos išlaidoms?
„Jos tikrai nesumažėjo. Visų kaštų dar nesudėjome, tikslių skaičių negaliu pasakyti. Bet jie bus labai dideli“, – neslėpė R. Čapkauskas.
Viskas – tam, kad „Aquila“ pagaliau įveiktų visą nuotolį nesustingusi valandai ar dviems dėl techninio gedimo.
Toks pasitaikė dar treniruotėse: atsiradus problemoms dėl starterio, užvesti automobilį pavyko tik mechanikams jį smarkiai stumtelėjus.
Bet tai – dar smulkmena, o ne rimti nemalonumai.
„Šįkart esame pasiruošę stipriai kaip niekad. Bet tai nereiškia, kad turime kažkokių garantijų. Automobilių sporte 10 proc. bendro rezultato sudaro rizikos faktorius – genda net „Formulės 1“ bolidai“, – konstatavo R. Čapkauskas.
Siekia technologinio progreso
39-erių daugkartinis žiedinių lenktynių čempionas, 2007 metais laimėjęs ir 1000 km maratoną pajūryje, yra užsispyręs kaip reta.
Kaunietis į trasą Palangoje riedės jau 17-ą kartą: jis nepraleido nė vienerių lenktynių nuo pat jų istorijos pradžios 2000 metais.
Turbūt ne kiekvienas būtų taip atkakliai „kankinęs“ „Aquila“, galutinai nenusivildamas jos kaprizais. Bet R. Čapkauskas laukia to, ką laiko esant įmanoma.
„Daug kas man sako, kad turėčiau pasitraukti, bet aš esu ištvermingas, esu principingas, žinau, kad rezultatas pasiekiamas tik sunkiu darbu. Todėl bandome dar vieną kartą.
„Aquila“ yra prototipas, kuriuo važiuojama tik trumpų distancijų lenktynėse. Niekur pasaulyje nerasite tokio, dalyvaujančio ilguose maratonuose. Patikimumu jie nepasižymi, bet mes žengsime kitą žingsnį tobulindami jį ir paversime tinkamu ištvermės lenktynėms“, – gairę įsmeigė lenktynininkas.
Bet paklaustas, ar toliau bandys galva pramušti sieną, jei šiemet paaukotos investicijos vėl neatneš rezultato, jis susimąstė.
„Dabar mūsų viltys didžiulės. Nieko nenoriu sakyti. Geriau bus matyti po šių lenktynių“, – mįslingai nutęsė R. Čapkauskas.
Kad ir koks likimas laukia „Aquila“, pagrindinis jos pilotas iš 1000 km lenktynių niekur dingti neketina bet kokiu atveju.
Šeštadienį jis vairuos ne tik daniškąjį prototipą, bet ir BMW M3, papuoštą „Juta-Bauer Rally Team“ vardu.
„Turime ir šią komandą, automobilį, kuris visada šauniai važiuoja. Jeigu kas, toliau sieksime savo tikslų su juo. Bet dabar visi akcentai – į „Aquila“. Ji bus mano pirmasis smuikas“, – aiškino pilotas, pagal lenktynių taisykles, privalantis po valandos trasoje daryti tokios pat trukmės pertrauką, bet turintis teisę atstovauti kelioms komandoms.
Tad pertraukos R. Čapkausko asmeninėje 1000 km iššūkio istorijoje, panašu, nenusimato.