„Įvykdžiau normatyvus ir Baltarusijos automobilių sporto meistro vardui gauti, bet kaimynai šį vardą suteikia tik tiems sportininkams, kurie lenktyniauja su Baltarusijos licencija. Nežinau, gal esu ir Estijos automobilių sporto meistras, bet man apie tai niekas nesakė“, – juokiasi R. Čapkauskas, kažkada laimėjęs daugybę lenktynių ir šioje šalyje.
Jis šiais metais lenktyniaus dvejose komandose. Su „Aquila SR1“ automobiliu jis kovos dėl pergalės lenktynėse „Algirdai Racing Team“ komandos gretose, tačiau bus kur kas įdomiau stebėti kaip „Bauer Racing“ komandos gretose R. Čapkauskui seksis važiuoti prie BMW M3 vairo. Senas, 17 metų sulaukęs automobilis, liaudyje vadinamas „kregžde“, atrodo fantastiškai, kai lenkia kur kas moderniau atrodančius ir gerokai galingesnius konkurentus.
Automobilis yra ruoštas „BMW Motorsport“ padalinyje ir net po tiek metų jis išlieka konkurencingas. Šis automobilis per savo 17 metų lenktynių karjerą padėjo iškovoti daugybę titulų žiedinėse lenktynėse Europoje. Pastaruosius dešimt metų jis prižiūrimas „Čapkauskas Racing“ komandoje ir nuolat tobulinamas. Dabar jame sumontuotas 3,2 l 370 AG variklis. Tai mašina, kuri pasižymi itin geru svorio balansu, todėl jis yra puikiai valdomas.
R. Čapkauskui „Bauer Racing“ komandoje talkins dar trys sportininkai. Linas Adomavičius lenktyniauja tik trečią sezoną, tačiau prieš dvejus metus jau spėjo iškovoti čempiono vardą Lietuvos ilgų distancijų žiedinėse lenktynėse. 2013 metais Linas A3000 klasėje yra laimėjęs ir „ENEOS 1000 km“ lenktynes.
Žilviną Juršį puikiai pažįsta ralio gerbėjai – 15 metų lenktyniaujantis ralio trasose sportininkas šiemet ketvirtą kartą dalyvaus „ENEOS 1000 km“ lenktynėse. Iškovojęs nemažai pergalių ralyje, Žilvinas taip pat turi automobilių sporto meistro vardą, o 1000 km lenktynėse geriausias jo pasiekimas iki šiol – trečia vieta A3000 klasėje.
Tomą Šipkauską lenktynių fanai taip pat geriau pažįsta kaip ralio šturmaną, talkinantį Ramūnui Čapkauskui, tačiau 1000 km lenktynėse Tomas tikras senbuvis, dalyvaujantis Palangoje jau dešimtą kartą. Prieš šešerius metus Tomas nustebino daugelį gerbėjų, kai palyginus silpnu automobiliu sugebėjo iškovoti antrą vietą bendroje įskaitoje.
Šiais metais komanda su savo senutėle „kregžde“ sieks prasibrauti tarp dešimties greičiausių komandų ir laimėti A3000+ klasės įskaitą.
„Bauer Racing“ komandai vadovaus patyręs Haris Aleksandravičius, kuriam tai bus jau septintos „ENEOS 1000 km“ lenktynės ant komandos vadovo tiltelio.
Nors lenktynininku Haris niekada nebuvo, tačiau jis turi penkiolikos metų vadovavimo komandai patirtį ir tikrai žino, kaip pasiekti maksimalų rezultatą lenktynėse. Įvairioms komandoms jis padėjo pasiekti daugybę pergalių.
„Man didesnis azartas yra stebėti lenktynes iš pitų ir vadovauti sportininkams, dėlioti strategiją ir žavėtis savo sportininkų sugebėjimais, o ne pačiam vairuoti“, – apie tai, kodėl pats nevairuoja, pasakoja H. Aleksandravičius.
Labiausiai Haris žavisi R. Čapkausko sugebėjimu važiuoti ne tik greitai, bet ir saugiai.
„Jis vis mane nustebina savo sugebėjimais valdyti automobilį ir jausti laiką. Ramūnas lengvai gali važiuoti ratas po rato jam užduotu tempu ir visų ratų įveikimo laikai bus pravažiuoti vienos sekundės tikslumu“, – sako H. Aleksandravičius.
Sunkiausias komandos vadovo uždavinys yra išstovėti dešimt valandų neatitraukiant žvilgsnio nuo monitoriaus ekrano ir trasos, sugebant nieko nepraleisti, laiku įspėti vairuotojus apie geltonas vėliavas trasoje, greitai priimti sprendimus dėl kuro pylimo ar vairuotojų pasikeitimų.
„Bauer Racing“ komanda jaučiasi gerai pasiruošusi „ENEOS 1000 km“ lenktynėms – Ramūnas Čapkauskas su Linu Adomavičiumi šiemet jau yra iškovoję dvi antras vietas – Parnu ir Kačerginėje vykusiose keturių valandų lenktynėse.