„Tai nekantriai žiūrovų laukiamos ir gausiai lankomos varžybos, tapusios neatsiejama viso didžiulio renginio - „Aurum 1006 km lenktynių“ dalimi, - sako pagrindinis Palangos greičio festivalio organizatorius, lenktynes rengiančios VšĮ „Promo Events“ direktorius Darius Jonušis. – Džiaugiuosi, kad septintosiose, 2006 metais vykusiose ilgų nuotolių lenktynėse debiutavusios traukos lenktynės pasirodė beesąs toks populiarus, tebeviliojantis tiek pačius sportininkus, tiek ištikimus jų gerbėjus, žiūrovus.“

Lenktynių organizatoriai būtent šiuo renginiu siekia skatinti legalų, dideliais greičiais pasižyminčių automobilių traukos varžybų sportą, ugdyti saugų eismą ir rodyti pavyzdį kur ir kaip galima lenktyniauti, kuriant šventę ir žiūrovams, ir patiems varžybų dalyviams.

Būtent šiuos patrauklius traukos lenktynių bruožus akcentuoja ir Lietuvos kelių policijos tarnybos vadovas Vytautas Grašys, kasmet ne tik įdėmiai stebintis dinamiškas varžybas, bet ir jo vadovaujamos tarnybos taurėmis apdovanojantis šių lenktynių nugalėtojus ir prizininkus.

Metų triūsu vainikuota 10 sekundžių šlovė

Kodėl traukos lenktynes lenktynes taip pamėgo žiūrovai ir kodėl jos sparčiai populiarėja?

Priežasčių tam - ne viena, tačiau ko gero ne paskutinis vaidmuo tenka neįprastai greitai tobulėjančiai „dragerių“ technikai, nuolat didėjantiems greičiams ir faktoriui, kad šios lenktynės prieinamos visiems, besidomintiems jomis, o žiūrovams matomos kaip ant delno.

Jau pirmųjų traukos lenktynių laimėtojas vilnietis Ježis Chmelevskis, vairuodamas specialiai parengtą „Volkswagen Corado“, 1/4 mylios distancijoje sugaišo vos 10,688 sek., o finišo liniją pralėkė 217 km/val. greičiu.

Dar didesnis ažiotažas kilo, kai po metų klaipėdietis Aivaras Štikelis su specialios konstrukcijos BMW automobiliu, kurio variklis išvystė per 850 AG pajėgumą, tą pačią distanciją pralėkė per 9,92 sek, o finišą kirto 238 km/val. greičiu.

„Visa kova netrunka nė 10 sek., o rengdamasis jai garaže prasėdi ištisus metus“, – tąsyk kalbėjo naujasis šalies rekordininkas.

Ko gero, tą bylodamas jis ne tiek džiaugėsi įtempto darbo visapusiškai tobulinant automobilį rezultatais, kiek didžiavosi sparčiai gausėjančiu pasekėjų būriu.

Todėl jau netrukus pirmeiviams pirštinę metė sparčiai tobulėjantys Giedrius Jurevičius, pirmasis pakėlęs greičio kartelę finišuojant iki 240 km/val., Paulius Vaškelis ir visas būrys kitų sportininkų.

Vienintelės, vykstančios dviejose trasose

Ir šiemet traukos varžybų dalyviai kovos dėl Kelių policijos tarnybos taurių ir kitų renginio rėmėjų įsteigtų prizų. O kova dėl jų prasidės, kaip jau įprasta, treniruočių ir po jų vyksiančių kvalifikacinių varžybų sesija, kuri rengiama atskiroje 1/4 mylios (402,336 metro) trasoje.

Po atrankos varžybų paaiškės finalininkai, kurie persikels į „Aurum 1006 km lenktynių“ trasą ir dėl apdovanojimų, rūpindamiesi dar didesniu varžybų saugumu, kausis perpus trumpesnėje 1/8 mylios (201,168 metro) atkarpoje.

Tai vienintelės tokios Europoje traukos lenktynės, vykstančios dviejose trasose.

Šių metų naujovė – dviejų tipų klasės: Index (jų dalyviai skirstomi pagal finišo laikus, užfiksuotus 1/4 mylios distancijoje – 12,5, 11,5 arba 10,9 sek. ir Bracket (šio tipo klasėje vairuotojas pats spėja savo laiką ir privalo finišuoti kuo arčiau spėto laiko).

Manoma, jog greičiausi automobiliai atrankos varžybose 402, 366 metro ilgio trasą įveiks greičiau nei per 10 sek., o finišuos didesniu nei 230 km/val. greičiu.

Tai iš tiesų įspūdinga. Juolab, kad iš garažų sklinda gandai apie specialiai traukos lenktynėms Palangoje baigiamus rengti Audi RS3, RS7, R8, TTRS, BMW M5, X4, X6, M8 ir kitus nemažiau įspūdingus monstrus.

Kokių lenktynininkų ir kurių jų vairuojamų automobilių sulauksime traukos lenktynių trasoje, pradės aiškėti jau gegužės 24 dieną, kai varžybų organizatoriai paskelbs dalyvių registraciją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)