Dėl garbingo titulo prie starto linijos 1006 km lenktynėse kovoti stojo 38 komandos. Pačios greičiausios teisę stovėti rikiuotės priekyje išsikovojo dar penktadienį vykusioje kvalifikacijoje.
Pirmųjų komandų rikiuotė
Pirmosios 10 komandų savo starto tvarką išsiaiškino penktadienį vykusioje kvalifikacijoje.
- „ARC Bratislava“
- „Circle K milesPlus Racing Team“
- „Speedlover by Palanga Spa“
- „Flash Racing Latvia“
- „Palanga Spa/Balpol-JR Motorsport“
- „Gera dovana-Lambooo.lt“
- „Autopublic.org-Lambooo.lt“
- „Rotoma Racing“
- „Telšių statyba“
- „Techninis projektas-Viada“
- „Inter RAO Lietuva“
- „Nokker Racing Team“
- „Neste Dream 2 Drive PRO“
Visgi lenktynės prasidėjo toli gražu ne nuo variklių gausmo.
Penktadienį greičiausią ratą lenktynėse įveikęs latvis Konstantinas Celko, lenktyniaujantis slovakų „ARC Bratislava“ komandoje, nusprendė, kad prieš startą turi svarbesnę užduotį.
Priklaupęs ant vieno kelio, vyras pasipiršo savo mylimajai, kuri, neslėpdama ašarų, tarė „taip“. Vėliau mergina pasakojo, kad po šio veiksmo jai visiškai nesvarbu, ar K Celko laimės, ar ne – jis jai ir be nugalėtojo taurės yra čempionas.
Startą sutrukdė ir kita, išties nemaloni staigmena. Penktadienį jų „Chevrolet Corvette“ buvo patyrusi avariją, tačiau iki paryčių dirbę mechanikai automobilį prikėlė ir į trasą išleido. Tačiau, kaip paaiškėjo, nepamatė, kad automobilyje po avarijos liko nukirsta dalis laidų.
Tad net nepradėjus važiuoti, „Corvette“ ėmė smilkti ir rūkti. Automobilis buvo greitai patrauktas atgal į techninę zoną, o ten paaiškėjo, kad sudegė amerikietiško bolido akumuliatorius.
Nesisekė nuo pradžių
Ir tai nebuvo vienintelė „Dynami:T Racing“ nesėkmė. Komandos BMW E46 taip pat grįžo į techninę zoną, ir, nors iš jos buvo išleistas su tikėjimu, kad jau dabar galės važiuoti, džiaugsmas truko neilgai.
BMW grįžo, kaip sakė komandos lenktynininkas Mantas Matukaitis, su skyle bloke, o „Corvette“ vėl ėmė kaisti. Tad komanda priėmė sprendimą, kad pataupys techniką ir išvažiuos tik tam, kad kirstų finišo liniją.
Teko trauktis lyderiams
Viena didžiausių staigmenų tapo dar lenktynėms nė neįpusėjus iš kovos pasitraukusi „Speedlover by Palanga Spa“ komanda, pažymėta 78 numeriu.
Pasirodo, komandos „Porsche“ neišsuko vieno posūkio ir atsitrenkė į atitvarus. Nukentėjo ir automobilio priekinė dalis, ir, deja, galinė, kurioje sumontuotas automobilio variklis.
Po automobilio apžiūros paaiškėjo, kad trečioje vietoje absoliučioje įskaitoje važiavusi komanda per ilgai užtruktų bandydama suremontuoti savo lenktynių bolidą. Buvo priimtas sprendimas pasitraukti.
Netrukus sprendimą pasitraukti priėmė ir su TCR automobiliu važiavusi „Skuba Racing team“. Paaiškėjo, kad visą dieną komanda kovojo su klaidingai veikiančiu pavarų dėžės kompiuteriu: vos prireikdavo žeminti pavarą, šios pradingdavo apskritai.
Komanda aiškino, kad būtent dėl šito jie patyrė avariją trasoje, o galiausiai jiems teko priimti sprendimą, kad šitaip lenktyniauti toliau nebeįmanoma ir reikia trauktis.
Lydėjo avarijos
Buvo prognozuojama, kad Palangoje tvyrant nemenkai temperatūrai, pilotai gana anksti ims vargti ir daryti klaidas. Prognozės pasiteisino, mat avarijų, smulkių kontaktų ir keistų gedimų buvo ypač daug.
Štai, pavyzdžiui, vieniems lyderių – „Flash Racing Latvia“ komandai – lenktynėms priartėjus prie vidurio ganėtinai stipriai nepasisekė, mat jų vairuojamas „Lamborghini“ atsitrenkė į atitvarus ir buvo apdaužytas.
Nors komanda ir grįžo atgal į trasą, visgi, prarado nemažai laiko ir bendroje įskaitoje nusmuko žemyn. Tačiau finišą komanda pasiekė ir užėmė 3-iąją vietą savo klasėje.
Piršlybos ir gaisras
Su keista problema susidūrė ir „ARS Bratislava“ komanda, kurios „Lamborghini“, kaip pastebėjo teisėjai, pradėjo bėgti degalai ir laistytis trasoje. Dėl šito komandai teko sugrįžti į techninę zoną ir susitvarkyti problemą.
„Rotoma Racing“ komanda šeštadienį irgi palydėjo daugybe karčių žodžių. Lenktynėms įpusėjus komanda susidūrė su pavarų dėžės gedimu ir vėliau, nors buvo pamėginta automobilį grąžinti į trasą, gedimas pasikartojo ir lenktynes komanda baigė.
Apmaudžiai anksti iš lenktynių pasitraukė ir „Hyundai i30N TCR“ automobiliu lenktyniavusi „Inter Rao Lietuva by Nebankrutuok.lt“ komanda. Jos atstovas Deividas Jocius pasakojo, kad komanda patyrė avariją, po kurios automobilis buvo aplamdytas ir, nors ir į trasą grįžti pavyko, visgi liko nemažai pasekmių, dėl kurių teko lenktynių finišo nepasiekti.
Arši kova iki pabaigos
Visgi labiausiai publikos dėmesį kaustė arši kova tarp dviejų komandų: 51-uoju numeriu pažymėtos slovakų „ARC Bratislava“, ir 71-uoju numeriu pažymėtos „Circle K milesPlus racing team“.
Dar kvalifikacijų metu Jonas Gelžinis, sėdęs prie „Circle K milesPlus racing team“ turimo „Porsche“ vairo, užsitikrino gerą laiką ir gerą poziciją starte, tačiau tada slovakai ne tik pagerino jo rato įveikimo laiką, bet ir savo užfiksuotą greičiausio rato laiką pagerino dar sykį.
Kilo diskusija, ar gali lėtesnis „Porsche“ turėti pranašumų prieš „Lamborghini“. Piką ši diskusija pasiekė tada, kai buferis į buferį šių abiejų komandų automobiliai sustojo trasoje ir sekė vienas paskui kitą. Karšta buvo tiek, kad „Circle K milesPlus racing team“ atstovai atkeliavo iki slovakų piktintis, kodėl šių „Lamborghini“ nepaleidžia greitesnių lietuvių į priekį.
Nepaisant įtampos, lietuviai ne tik išlaikė persvarą, bet lenktynių pabaigoje ją dar ir padidino. Trasoje greta Palangos užtrukę 8
val. 37 min. 29 sek. Broliai Jonas ir Ignas Gelžiniai, Julius Adomavičius ir „legionierius“ iš Estijos Ralfas Aronas net 5 ratais aplenkė kur kas galingesniu bolidu „Lamborghini Huracan Super Trofeo“
važiavusią Slovakijos ekipą „ARC Bratislava“. Trečioje vietoje likusią „Gera dovana – Lamboo.lt“, pranoko net 8 ratais.