Jau trečius metus paeiliui lenktynių organizatoriai – VšĮ „Promo Events“ – sostinės širdyje surengė didžiausiu žiedinių lenktynių festivaliu Baltijos šalyse tituluojamų „Aurum 1006 km lenktynių“, šiemet pradėsiančių renginio trečiąjį dešimtmetį, pristatymą.
Kieno vardas bus 21-asis?
Kulminaciniu pristatymo momentu tapo pereinamosios čempionų taurės, kuria pernai džiaugėsi 20-ąsias, jubiliejines lenktynes laimėjusi „Circle K milesPlus Racing Team“ komanda ir jos sportininkai Julius Adomavičius, estas Ralfas Aronas ir broliai Jonas ir Ignas Gelžiniai, perdavimo ceremonija lenktynių organizatoriams.
„Kas ją į viršų kels šiemet, liepos 18-ąją, ir kurios komandos vardas bus ant jos išgraviruotas 21-ąjį kartą, - neklauskite. Tai vienas iš nedaugelio klausimų, į kuriuos neturiu atsakymo“, – juokavo D. Jonušis.
To negalėjo pasakyti ir čempionų taurę sugrąžinęs pernykščių nugalėtojų ekipos lyderis J. Gelžinis, patikinęs, jog ir šiemet laukia graži, galbūt netgi dramatiška kova, kurios baigme, aišku, labiausiai džiaugsis pirmi kirtę lenktynių finišą.
Tačiau atiduodamas taurę D. Jonušiui, Jonas nedviprasmiškai tarstelėjo: „Šiandien čempionų taurę grąžiname tik tam, kad liepos 18-ąją ją vėl iškovotume“.
Kas laimės čempionų taurę, bandė spėlioti ir susirinkę žiūrovai, tačiau daugumos nuomone to prognozuoti tiesiog neįmanoma, nes daugelis vykdami į Palangą bent slaptai visgi pasvajoja apie pergalę ir jai negailės visų pastangų.
Pristatymą pradėjo svečiai
Komandų pristatymą pradėjo svečiai – nuolatiniai Palangoje rengiamų lenktynių dalyviai, iš Didžiosios Britanijos atvykęs tėvo ir sūnų Dave, Drew ir Mick Hollandų trejetas. Šįkart komanda parodė ir naujutėlaitį, lenktynių krikšto dar tebelaukiantį „Ginetta G55“ bolidą.
Įdomios ir atsiradimo peripetijos. Prieš išsiųsdamas lenktynių dalyvio paraišką sportiškos šeimos tėvas Dave'as atšventė garbingą lenktynininkui 65-čio jubiliejų ir ta proga pasidovanojo sau, o kartu ir su juo lenktyniaujantiems sūnums, neeilinę dovaną – greitąjį „Ginetta G55“ bolidą.
Kupini ambicijų savo techniką atvairavo ir pernykščiai čempionai, ir greitąjį „Porsche 911“ Palangoje vairuosianti „Porsche Club Lithuania“ komanda – Arūnas Tuma, Aurelijus Rusteika, Marius Bartkus bei Mantas Janavičius, ir pernai nugalėtojams pergalę atnešusį „Porsche GT3 Cup“ perpirkusi „Dynami:t Energy by Baltic Petroleum“ ekipa su Mantu Matukaičiu priešakyje, ir kitą automobilį vairuosianti lenktynininko žmona Aistė Matukaitė.
„Mūsų galimybės su daug šilto ir šalto mačiusia „Audi“ neleidžia svajoti apie absoliučią pergalę, tačiau savo klasėje būsime neminkštas riešutėlis bet kuriam varžovui“, - lenktynių spaudos centrui sakė „Intertrans“ komandos atstovas Andrejus Teras, startuosiantis kartu su Tomu Urbonavičiumi, Henriku Statkumi ir Ričardu Baubinu.
Panašią pirtį varžovams sakė ketinantys užkurti ir „Antėja.ltRacin team“, ir „Gaga Racing“, ir kitų komandų, prisistačiusių šeštadienį, sportininkai.
Patrauklios lenktynės lenktynėse
Šeštadienį pristatyti ne tik maratoninių „Aurum 1006 km lenktynių“ atstovai.
Šiltai sutikta „108 km moterų iššūkio“ lenktynėse dalyvausianti „Women‘s garage“ damų komanda, jaunimo žvilgsniai krypo į drag‘o ir drift‘o lenktynių dalyvius, kurių šiemet laukia nemažai naujovių ir išbandymų.
Ko bus vertos lenktynės, byloja vien į jų pristatymą atvykusių vardai. Ko gero neverta nė plačiau pristatinėti tikro ekstremalaus vairavimo aso Norberto Daunoravičiaus, geriau žinomo Norbe vardu, ar Ukmergės ASK komandos atstovo, PRO lygos piloto Benedikto Čirbos, automobilių sporto pradžiamokslį įgijusio iš 2004 metų šalies automobilių ralio čempiono, tėvo Evaldo, tos pačios šonaslydžio lygos piloto Roberto Lisovskio ar Pauliaus Karklelio.
Drag‘o meistrus šeštadienį atstovavo Laimis ir savo klasės šalies čempionas Irmantas Burinskas, o pašėlusių decibelų – „Audio Freakz Lietuva dB Drago“ entuziastus – Gintas Žilevičius.
„Kia“ – rimties trasoje sargybiniai
Žiūrovų dėmesį traukė ne tik didžiosioms lenktynėms jau parengta ar baigiama ruošti technika, atvairuota į sostinės Gedimino prospektą.
Jei gatvėse eismo saugumu rūpinasi policijos pareigūnai, tai lenktynių trasoje – varžybų komisarai, teisėjai ir kiti kvalifikuoti automobilių sporto specialistai. Jų pastangos be atitinkamos technikos būtų bevaisės.
Gedimino prospekte stovėjo „Safety car“ bei „Rescue car“ emblemomis paženklinti „Kia“ automobiliai, kuriems tokios svarbios funkcijos tenka jau ne pirmi metai, o šie taikos trasoje sargybiniai nepavedė dar nė karto.
„Lenktynių „Safety car“ šiemet oficialiai bus tituluojamas „Kia Stinger“, kurio kiekviena linija subtiliai dvelkia klasikinio „Gran Turismo“ dvasia. Jo ratus suks galingiausias – T-GDI V6 formos 3,3 litro darbo tūrio benzininis variklis, išvystantis 370 AG ir komplektuojamas su aštuonių greičių automatine pavarų dėže, todėl galios ir pagreičio jis tikrai nestokos“, – sakė „Kia Auto“ direktorius Gintaras Kaukėnas.
Saugos automobilio įgulai irgi nekyla abejonių, jog kiekvieną kartą, kai tik iškils būtinybė, su tokiu greitu automobiliu komanda spės laiku apvažiuoti trasą ir įsitikinus, jog ji pilnai saugi, vėl pradėti lenktynes.
„Rescue Car“, arba uolus budintis lenktynių sargas, į trasą išvažiuoja tik tada, kai kažkam prireikia jo pagalbos : lenktynininkui išslydus iš trasos ir norint išvilkti jo automobilį, po incidentų rengiant trasą tolesnėms varžyboms, valant nuolaužas ar žvyrą, kitokius kliuvinius.
„Rescue car“ automobiliu 21-osiose ilgų nuotolių lenktynėse Palangoje bus tituluojamas „Kia Sportage“ – vienas populiariausių Lietuvoje kompaktinės klasės padidinto pravažumo automobilių, taip vadinamų „krosoverių“.