„Be jos neįmanoma būtų pastatyti ir įrengti šalia Vydmantų transporto mazgo išaugančio lenktynių miestelio su tik jam vienam būdinga gana sudėtinga infrastruktūra, – sako lenktynes organizuojančios VšĮ „Promo Events“ direktorius Darius Jonušis. – Tai ir galingi sunkvežimiai, atgabenantys sudėtingas scenos, VIP ir kitų paviljonų įrangos konstrukcijas, ir įvairūs statybiniai kranai, jas iškeliantys, ir daugybė kitos technikos, kuri, atlikusi savo darbą, išvairuojama dar prieš pasirodant žiūrovams.“
Pagrindinis lenktynių organizatorius su didele pagarba mini daugelį nuoširdžių pagalbininkų, o be kai kurių paramos neišsiverčiama net du dešimtmečius – tiek, kiek gyvuoja šis renginys. Tai klaipėdiečių UAB „Perdanga“, „Storrent“, renginio vežėjas „Vlantana“ ir kiti.
Talkins žiūrovams ir teisėjams
Speciali technika zuja ir trasoje bei jos prieigose ir aptarnauja sportininkus ar net žiūrovus.
Būtent jie turi išskirtinę galimybę pasinaudoti VIP Shuttle automobiliu, kuriuo sporto aistruolis, palikęs savo keturis ratus kurorto centre, nuvežamas iki pat lenktynių VIP zonos, o pasibaigus lenktynėms parvežamas atgal.
Ne visiems žiūrovams skirta tokia paslauga. Ja mėgaujasi įsigiję VIP bilietus, suteikiančius teisę naudotis nemokama automobilių stovėjimo aikštele, galimybę patekti į atskirą VIP zoną bei VIP klubą, apsilankyti šeštadienio „Grid Walk“ ir visas lenktynių dienas būti bendroje renginio teritorijoje.
Bene didžiausi išmėginimai teks „Kia“ automobiliams, kuriais šiemet naudosis saugumą ir tvarką trasoje užtikrinantys kvalifikuoti specialistai.
Žiūrovai atkreipia dėmesį į spalvingais užrašais „Safety car“ ir „Rescue car“ išmargintus, žybsinčius signalinėmis lemputėmis automobilius, kuriems tenka itin svarbios funkcijos.
„Saugos arba „Safety car“ automobilio ir jo įgulos pagrindinis uždavinys – įsitikinti ar trasa saugi. Prieš lenktynių pradžią šis automobilis ir jame esantys teisėjai apvažiuoja pilną trasos ratą ir įsitikina, kad joje nėra pavojingų vietų – žvyro, pamestų detalių, nedrausmingų žiūrovų ir pan.“, – sako lenktynių sporto komisarų kolegijos pirmininkas Gražvydas Smetonis.
Šiemet lenktynių „Safety car“ oficialiai tituluojamas naujasis „Kia Stinger“, kurio ratus Palangoje suks galingiausias – V6 formos, T-GDI 3,3 litro darbo tūrio benzininis variklis, išvystantis 370 AG ir komplektuojamas su aštuonių greičių automatine pavarų dėže.
„Galios ir pagreičio jis tikrai nestokos, o „Safety car“ įgula kiekvieną kartą, kai tik iškils būtinybė, su tokiu greitu automobiliu nesunkiai „sutilps“ į laiko normą ir apvažiuos trasą, nekeldama trukdžių sportininkams, o įsitikinusi, kad trasa visiškai saugi, duos signalą vėl tęsti lenktynes“, – įsitikinęs D. Smetonis.
„Rescue Car” emblema paženklintą automobilį teisėjų korpusas vadina budinčiu lenktynių sargu, nes jis į trasą išvažiuoja tik tada, kai kažkam prireikia pagalbos: sportiniam automobiliui išslydus iš trasos ir norint išvilkti jį atgal, po incidentų valant nuolaužas ar žvyrą ir kitokius kliuvinius.
„Rescue car“ automobilio funkcijos lenktynėse Palangoje atiteko kitam šio korėjiečių gamintojo atstovui – „Kia Sportage“ – vienam populiariausių šalyje kompaktinės klasės padidinto pravažumo „krosoverių“, kuris varomas tik priekiniais arba visais keturiais ratais ir yra vertinamas dėl didelės variklių pasirinkimo įvairovės bei teikiamos erdvės, ką jau spėjo įvertinti ir lenktynių trasoje jį valdysiantys specialistai.
Kokius signalus siunčia vėliavos
D. Smetonis į „Aurum 1006 km lenktynes“ Palangoje besirengiantiems žiūrovams pataria atnaujinti žinias ne tik apie lenktynes aptarnaujančius specialios paskirties automobilius, bet ir vėliavas, kuriomis teisėjai siunčia atitinkamus signalus lenktynininkams.
„Žinant ką reiškia kiekviena vėliava, lenktynes stebėti bus daug įdomiau“, – įsitikinęs lenktynių sporto komisarų kolegijos pirmininkas.
Geltona vėliava trasoje signalizuoja pavojų. Dvi geltonos ar daugiau vėliavų sektoriuje skelbia, kad kliūtis iš dalies ar net visiškai užblokavo trasą. Teisėjams mojuojant geltona vėliava lenkti draudžiama.
Žalia vėliava signalizuoja, kad priešakyje esantis trasos sektorius laisvas ir treniruotės ar lenktynės gali būti tęsiamos sportiniu režimu.
Mėlyna vėliava informuoja, kad vairuotojas atsilieka mažiausiai ratu ir netrukus bus lenkiamas. Pasitaikius pirmai galimybei jis privalo praleisti važiuojantįjį paskui jį.
Geltona vėliava su raudonais vertikaliais brūkšniais (dryžiais) informuoja, kad sektoriuje yra pablogėjęs sukibimas su kelio danga (dėl išsiliejusių degalų, tepalo, vandens ar žvyro).
Lentelė su startiniu numeriu ir užrašu „Stop@Go“ signalizuoja, kad vairuotojui skirta bauda. Gavęs tokį signalą sportininkas per tris artimiausius ratus privalo pasukti į techninio aptarnavimo zoną ir pilnai sustoti bei neturi galimybės ten būti aptarnautas mechanikų. Tik atlikęs bausmę jis gali sugrįžti į trasą.
Raudona vėliava rodoma tik varžybų vadovo nurodymu ir signalizuoja, jog treniruotės, kvalifikacinės ar pagrindinės lenktynės yra stabdomos.
Juodai-balta languota vėliava skelbia nugalėtoją, o kartu ir treniruočių, kvalifikacijos ar lenktynių finišą.