Praėjusių metų motociklų klasės nugalėtojas Cyrilas Despres „KTM“ ekipą iškeitė į „Yamaha“ koamndą, o katarietis Nasseras Al-Attiyah iš bagio persės į „Mini“ automobilį.
Automobiliai
Dakaro gerbėjai Lietuvoje šiais metais gali džiūgauti, nes automobilių įskaitoje prie starto linijos išsirikiuos jau du lietuviški ekipažai. Benediktas Vanagas ir Andrejus Rudnickis, atstovausiantys „General Financing – Autopaslauga“ komandai, važiuos „OSCarO3“ automobiliu. Tuo tarpu Antano Juknevičiaus ir Vytauto Obolevičiaus tandemas Dakarą bandys įveikti su „Toyota“.
Šiais metais automobilių įskaitoje konkurencija – labai didelė. Kaip niekad daug gamyklinio paruošimo sportinių automobilių, jų net keturios dešimtys. Ralio favoritai – „X-Raid“ komanda paruošė dešimt „Mini“ bei vieną „BMW“ automobilį. Dar dešimt automobilių pristatys „Toyota“ gamyklinė komanda. Vis dėlto, žinant, koks nenuspėjamas gali būti Dakaras, nereikia nurašyti ir kitų puikiai lenktynėms pasiruošusių komandų.
Vienas netikėčiausių sprendimų – katariečio N. Al-Attiyah grįžimas į „X-Raid“ komandą. Pastarasis „Buggy“ iškeitė į „Mini“ automobilį, nors neseniai pasirodžiusiame „RedBull“ komandą pristatančiame oficialiame video reportaže buvo galima išvysti N. Al-Attiyah už „Buggy“ vairo. Tokį sprendimą būtų galima vertinti, kaip rimtą katariečio paraišką aplenkti prancūzą Stephane'ą Peterhanselį ir laimėti 2014 metų Dakaro trofėjų. Jei visgi laimėtų prancūzas, S. Peterhansel‘iui – tai būtų 12–as laimėtas Dakaro ralis. Šešis kartus jis tai padarė važiuodamas motociklu, o 2013 metais tai jau buvo 5–a pergalė automobiliu.
Amerikietis Robby Gordonas taip pat ruošia staigmeną. Pasak organizatorių, jis startuos naujos kartos „Hummer“ automobiliu, mažesniu už praėjusių metų, tačiau galingesniu. Jo technika bus panaši į „Nascar“ lenktynių serijos prototipą.
Savo ambicijų laimėti neslepia ir du kartus pasaulio ralio čempionas bei 2010 Dakaro ralio nugalėtojas Carlosas Sainzas. Šiemet jis tai bandys padaryti su SMG bagiu – tokiu pačiu, kurį į „Mini“ iškeitė N. Al-Attiyah.
Įdomu, kaip seksis Lietuvai atstovausiantiems B. Vanagui ir A. Rudnickiui bei A. Juknevičiui su V. Obolevičiumi. Laukti ilgai neteks, sužinosime už šiek tiek daugiau nei mėnesio.
Motociklai
Tarp motociklininkų vienas pagrindinių favoritų – prancūzas Cyrilas Despres. Pastarasis bandys šeštą kartą užlipti ant nugalėtojų pakylos.
Jam gali sutrukdyti kitas dykumų asas – išsigydęs peties traumas bei į ralį grįžęs, ispanas Marcas Coma. Pagrindinis ispano tikslas – laimėti ketvirtą Dakaro trofėjų savo kolekcijai.
Deja, šiais metais šioje įskaitoje lietuviškų pavardžių neišvysime, tačiau motociklų įskaitoje dalyvių sąrašas – margas. Savo favoritą galima išsirinkti net iš 196 motociklininkų.
Sunkvežimiai
Sunkvežimių įskaitoje tradiciškai lietuvių nebus. Vis dėlto Dakaro ralio gerbėjai iš Lietuvos sunkvežimių įskaitoje turi progą stebėti lietuvių kilmės kazachstaniečio Artūro Ardavičiaus kovą Dakare. Šiemet jo komanda ralio maratoną bandys įveikti čekų gamybos sunkvežimiu „Tatra“. Šioje kategorijoje laimėti pretenduoja „KAMAZ“ gamyklinės komandos atstovai, kurie ir yra pagrindiniai favoritai, laimėję net vienuolika Dakaro maratonų. Tradiciškai labai stiprūs sunkvežimių kategorijoje ir „Iveco“ sunkvežimiai. Vieną jų pilotuoja legendinio olandų lenktynininko Janas de Rooy, laimėjusio Dakarą 1987–ais, sūnus Gerard,as pakartojęs tėvo pergalę 2012–ais metais.
Organizatoriai paruošė dar didesnius išbandymus 2014 metų Dakaro dalyviams. Sausio mėnesį startuosiančios sudėtingiausios pasaulio lenktynės bus ilgesnės net pusantro tūkstančio kilometrų. Bendra lenktynių distancija beveik pasieks 10 000 kilometrų, daugiau nei pusę jų sudarys greičio ruožai. Organizatorių teigimu, nuovargis yra pagrindinis veiksnys, su kuriuo turės susidoroti Dakaro dalyviai. Pasak jų, šiais metais lenktynių trasa pasieks ir aukščio rekordą. Tai reiškia papildomus iššūkius technikai ir dalyviams.
Sausio 5-18 dienomis vyks jau 36–as Dakaras. Pietų Amerikoje jis vyks šeštą kartą. Ralis jungs tris Pietų Amerikos žemyno valstybes: Argentiną, Boliviją ir Čilę.