Į trasą – po 2 metų pertraukos
Aistė kartu Aurimu Mištautu ir Tadu Aganausku jau ne pirmą kartą kartu startuos 1006 km lenktynėse Palangoje. Naujokas šioje komandoje – Andrius Tamulionis, tačiau psichologiškai didžiausia naujoke jaučiasi Aistė, kadangi dėl gimusios dukros ji du metus praleido be lenktynių.
„Iki tol labai aktyviai lenktyniavau 4 metus, tačiau dėl dukros praleidau net du sezonus. Pirmąjį – nes laukiausi, o antrąjį – pagimdžiusi. Gabrielė gimė sezono pradžioje, daktarai uždraudė bent pusę metų lėkti trasoje. Gavosi ilgesnis tarpas nei tikėjausi, tad neslėpsiu, buvo pasvarstymų, ar apskritai verta grįžti, nes suvokiau, kad mokytis vairuoti vėl teks nuo pat pradžių“, – savo istoriją ir dilemą lenktyniauti ar ne dėstė A. Antanaitytė-Matukaitė.
Vis tik moteris sako, kad vidinis variklis ir meilė automobilių sportui privertė ją grįžti į sportinio automobilio vairuotojo vietą. Prieš kiek daugiau nei mėnesį pradėjo treniruotis savo vyro Manto Matukaičio BMW automobiliu, kuris per tuos du metus tapo tokiu galingu, kokio Aistė dar nėra vairavusi.
Treniruotės jai davė skirtingas emocijas. Pirmoji – baimę, tačiau pamačiusi, kad gali lėkti, ji įgavo daugiau pasitikėjimo bei Kačerginės „Nemuno žiede“ pagerino savo asmeninį rato įveikimo rekordą: 1:19 min. Trečiojoje išvarginta dukros ožiukų dėl besikalančių dantų darė klaidas vieną po kitos.
„Trečiąją treniruotę nusprendžiau baigti anksčiau, kol visai automobilio nesupyliau. Buvau nusivylusi savimi, pikta, užvirė vidinis konfliktas. Motinystę ir lenktynes nėra lengva suderinti. Ypač, kai nori kokybės. Jaučiu didelę atsakomybę prieš komandą, partnerius, palaikančius asmenis ir prieš save. Emocijoms nuslūgus supratau, kad prieš kitas treniruotes privalau susiorganizuoti šiek tiek poilsio ir miego, nes kitaip galiu neišvengti susitikimo su atitvarais“, – su šypsena veide pasakojo lenktynininkė.
Galingas automobilis išgąsdino net čempioną
Ji Palangoje šiemet važiuos su galingu BMW M3 automobiliu, turinčiu 4 litrų V8 variklį, išvystantį apie 450 AG, jėgą į galinius ratus siunčiantį per sekvencinę pavarų dėžę. Automobilis greitas. Pirmųjų treniruočių metu sugebėjo išgąsdinti net ir praėjusių metų Lietuvos žiedinių lenktynių čempioną Aurimą Mištautą.
„Automobilis dar nepažįstamas, juo teko pravažiuoti tik apie 10 ratų ir jis gerokai skiriasi nuo visų iki šiol vairuotų mašinų. Jis gerokai galingesnis, turi nemažai papildomos įrangos, tokios kaip ABS, antipraslydimas. Prie to priprasti nebus sunku, nes tos sistemos tarnauja vairuotojui. Vis tik mašina labai agresyvi, su akceleratoriumi reikia elgtis labai atsakingai, mat priešingu atveju galima atsidurti šalia trasos“, – įspūdžiais po treniruotės dalinosi A. Mištautas.
Po pirmosios treniruotės Kačerginės „Nemuno žiede“ lenktynininkai skundėsi pernelyg nervinga važiuokle. Tačiau tai labiau pačios trasos problema, mat asfaltas joje – tragiškos būklės. „Baltic Petroleum by Piano Piano“ komanda numato, kad Palangoje BMW ant kelio stovės daug geriau ir leis kovoti dėl aukštesnių pozicijų.
„Po automobilio testų supratau, kad tai yra greičiausias mano vairuotas bolidas trasoje, tad ir lenktynėms keliu sau atitinkamus tikslus. Noriu pagerinti savo asmeninį rezultatą, t. y. finišuoti aukščiau TOP10 bendroje įskaitoje, ir be abejo, laimėti savo klasėje. Garsiai apie tai tarpusavyje nekalbame, nes kaip sakoma, jei nori finišuoti pirmas, pirma turi finišuoti“, – su savo tikslais supažindino Tadas Aganauskas.
Sportininkas taip pat nusistebėjo, kad šie metai kaip niekada unikalūs, nes dėl koronaviruso komandos nariai šiemet trasoje yra prasukę kaip niekada mažai sportinių kilometrų. Neslepia, kad treniruočių trūksta, o situacija Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje negelbėja. Nors metai keisti, lenktynių sezonas prasideda labai vėlai, sąlygos visiems lenktynininkams vienodos.