Į Palangą šiemet susiruošusi „RC Cola racing by 8000RPM motorsport“ komanda čia atsigabeno tikrą amerikietišką svajonę – „Ford Shelby GT350“. Tiesa, automobilis buvo sutvertas Lietuvoje, tačiau prie jo gamybos prisidėjo ne tik geriausi Lietuvos inžinieriai, bet ir „Ford“ gamintojo sportinių automobilių padalinys.
„Planas gimė po to, kai su Dariumi Biesevičiumi nusprendėme dalyvauti šių metų lenktynėse. Tuomet reikėjo išspręsti automobilio klausimą. O čia variantų nebuvo daug. Buvo galima imti vieną iš šešių tam tinkamų „Porsche“, galima rinktis vieną iš trijų „Lamborghini“. Pastaruoju atveju greičiausiai tai viršytų mūsų biudžetą. Taip pat galima rinktis iš daugelio modelių BMW, bet BMW reikalus palikime Giedriui Notkui.
Kas lieka? Kadangi mūsų komanda ir jos partneriai yra susiję su JAV, pasirinkome tai, kuo lenktyniaujama Amerikoje. 2016-aisiais metais „Ford“ išleido atnaujintą GT350 modelį, kuris yra visiškai skirtingas nuo „Mustangų“.
Iš pradžių galvojome pirkti gamyklinį modelį, bet korona šiek tiek pagadino mums reikalus ir nuėjome lietuvišku keliu – pasigaminome patys. „Ford“ mums davė nemažai informacijos, kas ir kaip turi būti padaryta, koks aušinimas, tepimo dalykai ir kiti niuansai.
Pagal tai, ką į šiuos modelius deda „Ford“, Martynas Samsonas mums pagamino amortizatorius. Taigi, gavosi Lietuvoje kurtas praktiškai gamyklinis automobilis“, - kalbėjo Aurimas Eidžiūnas, vienas iš keturių ekipos „RC Cola racing by 8000RPM motorsport“ vairuotojų.
Komanda prieš varžybas turėjo maždaug penkias valandas testų, per kurias įveikė tris-keturis šimtus kilometrų lietuviškuoju pragaru vadinamoje Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje. Per testus technika jokių kaprizų nerodė, todėl komanda į Palangą atvyko daugiau ar mažiau rami.
Aurimas Eidžiūnas džiaugiasi, kad paskutinėje treniruotėje komanda turėjo galimybę automobilį išbandyti itin karštu oru, koks, tikėtina, jų laukia ir lenktynių Palangoje metu.
„Pasitikrinome, kaip veikia automobilis, ar kaista, ar nekaista. Darėme ir simuliacinius Palangos trasos apsisukimus, greičio gesinimo zonas, tikrinome stabdymą. Niekas nenuvylė.
Tai automobilis, turintis 5,2 litro, V8 formos variklį. Jis komplektuojamas tik šiame modelyje. Standartiškai jis turi apie 530 arklių. Su šiuo motoru mums padėjo Vladas Ciunelis, geriau žinomas kaip Žaliukas. Jis dirba ir su Dakaro komanda iš Čekijos, kurie irgi važiuoja su „Ford“. Jis atliko visus patobulinimus, kuriuos rekomenduoja tiek gamintojas, tiek pats Vladas. Taigi, esame pasiruošę pademonstruoti Ameriką Palangoje“, - kalbėjo Aurimas Eidžiūnas.
Aurimas Eidžiūnas pasakoja, kad šiais metais jų ekipos tikslas konkuruoti su klasės varžovais ir pabandyti pasiekti kuo aukštesnę vietą šiemet itin gausioje bendroje rikiuotėje. Kartu su Aurimu Eidžiūnu komandoje lenktyniaus Darius Biesevičius, Vilmantas Pupius ir Eugenijus Sladkevičius. Komandai vadovaus Artūras Daunoravičius.