1
Kas nors pakutenkite tą rausvą dramblį kambaryje. Taip, kalba eina apie trasą. Formulė 1 garsėja kaip įstaiga, UAB‘as šiuo atveju, kuris kartais turi daugiau tarptautinių santykių patirties nei tas pats lietuviškas URM. Kodėl? Nes tenka derėtis su tikrai įvairiais pasaulio lyderiais.

Nemaža dalis varžybų rytuose nėra išimtis – šimtmečius gyvenę pagal itin konservatyvias normas lyderiai sugalvoja, jog dabar bus modernūs, atvers šalį turizmui ir visus tuos moterų užmėtymus akmenimis visi čia greit pamirš. Geriausias būdas? Pamoki n milijonų ir gauni savo kaimo GRAND PRIX. Lenktynių bendruomenė pažaksi, na bet bosas aiškus ($), tad veiksmas vyksta (nebent esi Vettel – tada gali netyčia atšaukti viską ką tik nori vienu interviu ir visi tiesiog supranta, kad taip turi būt).

Taigi – trasa yra pavojinga. Labai greita, su labai mažai vietos klaidoms ir pilotai apie tai netyli. Maža to – teroristai netoli trasos susprogdina naftos perdirbimo gamyklą. Natūralu, jie irgi bando atkreipti pasaulio dėmesį, jog „gal ir ne viskas čia taip ir puiku po ta saule ir palmėm“. Tada dar Mick Schumacher incidentas, kurio metu jis susitinka su betonu važiuodamas 250+km/h, ačiū Dievui, ne nosimi, o šonais. Tada tą patį pakartoja Latifi per kvalifikaciją, o tada dar kartą – per varžybas. Ir jau antrus metus iš eilės – na gerai, čia gal ir galima nurašyti pačiam vairuotojui.

Vienaip ar kitaip – Jeddah trasa nėra svajonė. Jie gal ir bando vaidinti kažkokį Saudo Monaką, bet esama situacija verčia galvoti kada kas nors rimtai prisiplos, o tai nėra kažkas, ko reikia siekti. Ir auksinės monetos čia, bent jau mano galva, neturėtų turėti prioriteto. Be abejo, yra sakančių, kad čia kiečiausios varžybos pasaulyje ir kad visi turi užsiauginti po atskirą porą apvalių, bet bent jau man po Grosjean liepsnų šou tokios mintys nebekyla. Yra tų trasų, o tuščios tribūnos ir keli laimingi šeichai tikrai nėra siekiamybė. Tikėkimės pokyčių.

2
Dabar labiau apie pačias varžybas. Naujos taisyklės veikia. Taip, imtis vis dar vos dvejos varžybos, bet faktas, kad antrą savaitę iš eilės matome kaip Max Verstappen pakartotinai kapojasi su Charles Leclerc. Ratas po rato, ratas po rato, o skirtumai aplenkus išlieka itin maži – aleliuja!

Priminsiu, seniau buvo bėda, kad važiuojant arti iš paskos, tu gaudavai tiek turbulencijos, kad mašina nebuvo stabili ir viskas kaisdavo, tad ilgai ten negalėjai būti. Dabar visa tai išspręsta ir jau galima nukelti kepures prieš FIA. Tiesa, su ja transliuojamų gyvai pokalbių aš pasiilgsiu, nes tik tokiu atveju gali išgirsti tą Toto Wolff (MERCEDES BENZ vadas) tonaciją, kai jis visiškai be vilties. Na, negali gi gaut visko…

3
Kad jau prakalbom apie mersus, tai taip – antrosios varžybos ir visi testai iki jų vis tik rodo, jog vienas didžiausių automobilių gamintojų pasaulyje nesugebėjo sukurti naujos, konkurencingos strėlės. Ar tai dėl to, kad buvo per daug užsiėmę kapodamiesi su RED BULL RACING? Ne. Nes limonado kompanijai pavyko.

Mano galva esminė priežastis yra biudžeto ribojimas. Mersas nebemoka užsiimti pigia kūryba, nes tai nėra jų prekės ženklo DNR. Jie daro viską maksimaliai gerai ir skiria tam daug laiko ir pastangų, bet dabar čia negali amžinai sėdėti vėjo tuneliuose ar sukti ratus trasose, kol Russel eilinį sykį apsižliumbs.

Čia turi paimti ir pataikyti su tiek kapeikų, kiek turi visi ir bent jau kol kas rezultato, prie kurio ši komanda buvo pripratusi, nėra. Hamilton nepateko į antrąją kvalifikacijos sesiją – paskutinį kartą dėl tempo priežasčių tai įvyko prieš trylika metų.

Patekti galėjo, bet komanda nebepamena vidutiniokų taikomų strategijų, tad teko tiesiog susitaikyti su pozicija. Toto sakė, kad bandė naujus dalykus ant automobilio ir jie suveikė visiškai atvirkščiai, tad Hamilton turėjo daug darbo. Vienaip ar kitaip – senųjų bolidų era baigėsi, o kartu su ja – ir vokiečių dominavimas. Ačiū. To reikėjo.

4
Kad jau prakalbom apie Hamilton – tenka nukelti kepurę. Sėdėdamas kledare, startuodamas iš užmiesčio rajono, jis sugebėjo parodyti, jog patirtis vis dar yra labai svarbi, net ir tuo metu, kai visi komandų vadovai vaikosi kartingistų, kuriems net alkoholio dar neparduoda.

Ramiai, susikaupęs, su vienu padangų komplektu, strategiškai, nerizikuodamas per daug – kad ir kaip man šitas veikėjas per gerklę išlindęs, turiu pripažinti, jog susukto kilometrų skaitliuko iš jo niekas tikrai nesugebės atimti. Pagarba.

5
Kad ir kaip keista tiek kalbėti apie Lewis, antras dalykas kurį reikia paminėti yra jo šalutinis efektas. Šiandien buvo galima matyti, jog Max Verstappen sugebėjo susitvarkyti su savo emocijomis ir iškovoti lenktynių pergalę būtent dėl to, kad paskutinius keletą metų turėjo geriausią trenerį pasaulyje – Lewis Hamilton.

Dar prieš varžybas bičiuliui sakiau, kad Leclerc ant veido matosi, jog jis nežino kaip elgtis būnant lyderiu. Esama sėkmė yra kaip griaustinis iš giedro dangaus, kuria jis pats dar netiki. Vaidina, bet netiki. Šiandien tą buvo galima suprasti per paskutinius penkis–septynis varžybų ratus. Jis turėjo visus kozirius, bet Max per paskutinius keletą metų išmoko atsinešti savo kaladę – ir tik dėl to, kad turėjo stipriausią oponentą.

Tokių duetų istorija matė ne vieną, kad ir tie patys Lauda ir Hunt, Senna ir Prost – tokie priešininkai ir jų istorijos verti filmų, nes būtent jų veiksmai pakelia sporto kartelę į naują lygį. Šiandien prasidėjo naujas filmas – Charles pradėjo mokytis iš Max. Vienintelis klausimas – kiek ilgai jis sugebės susitvarkyti su įtampa, nes šiuo metu medžiotojo vaidmuo užimtas ir iniciatyva yra pirmuosius taškus pelniusių RED BULL RACING pusėje. Vienaip ar kitaip – dar viena nukelta kepurė prieš Lewis.

6
Grįžtant prie pačių varžybų – patikimumas jau čia! Na, beveik. Visi strategai, komandų vadovai, pilotai, lažybų bendrovių komersantai tikėjosi, kad Jeddah vėl bus saugos automobilio ir raudonų vėliavų paradas. Net tas pats Hamilton, o, bet, tačiau – tai neįvyko.

Kodėl? Nes Mick dužo kvalifikacijoje, Mazepin nebėra ir nebebus, o Tsunoda žino, kad dar kartą įdūrus į sieną, ALPHA TAURI jį supakuos į voką ir išsiųs atgal į Tokijų. Visos strategijos griuvo, nes nebebuvo kam daužytis. Palaikykit mano skardinę, pasakė Latifi ir vis tik išbandė atitvarus antrą kartą, bet pastovaus važiavimo paskui raudoną Mercedes nebuvo.

Tai kėlė nuostabą didesnę pusę varžybų iki nutiko tai, kas turėjo nutikti. Ne, negali dar naujos mašinos, ypač mažesnių komandų, būti tiek patikimos ir tą puikiai įrodė Ricciardo (prie jo dar grįšim), Bottas, bei Alonso. Taip, reikalai patobulėjo, taip paprastos bėdos buvo išgaudytos, bet iki pilnos laimės dar reiks palaukti. Liūdna matyti tik 13 mašinų finiše, tame tarpe Stroll sumuštinį, bet yra kaip yra.

7
Kad jau apie Ricciardo, tad pašnekėkime apie visą MCLAREN. Visų mėgstamiausia komanda (po RED BULL RACING, be abejo) šiemet yra į pietvakarius nuo Varėnos. Taip, dėl to verkia visas internetas, ir jeigu visi nuoširdžiai tikisi, kad mersas vilksis iki sezono pabaigos, tai pasitaisymo morkavų fronte tikrai norėtųsi.

Ir gerų pokyčių yra – kvalifikacija jau ant dešimtuko slenksčio, varžybų tempas irgi panašėja į sportą. Dalykas, kuris užkliuvo yra tai, jog abu komandos pilotai ėmė dirbti kartu. Jie netrukdo, jie bando patempti vienas kitą, nes puikiai žino, jog iš nurodytų GPS koordinačių po vieną neišeis. Ir čia matyt reikia suprasti, jog ponas Brown (komandos vadovas) yra esminė lygties dalis. Tai ne pirmas jo rodeo, net ne dešimtas, ir toks per savaitę pasiektas progresas leidžia įsisvaigti, jog viskas čia bus gerai.

8
Kevin Magnussen. Vau du savaitgalius iš eilės. Žmogus į varžybas grįžo prieš mažiau nei mėnesį, o jau kapojasi su Hamilton. Panaši istorija su Hulkenberg – ok, jis čia tik porai savaitgalių, kol visų mėgstamiausias pasaulio žmogus Vettel pagaliau pasveiks nuo kovidėlio, bet turėdamas dar mažiau laiko susiprasti už kokio vairo atsisėdo, jis šiandien stumdėsi dešimtuke.

Šitie du bičai geriausiai žino kaip liūdna stebėti varžybas per teliką (na gerai, gal Mazepin dabar žino kaip liūdniausia, nes tuoj ir teliką atjungs), tad galima suprasti jų motyvaciją atiduoti viską. Dar viena nukelta kepurė, ypač prieš Kevin, bei tuo pačiu HAAS komandą. Tiesiog norisi imti ir pirkti tas milžiniškas pramonines stakles ir taip palaikyti jų pasirodymą. Tik nereik man jų ir brangios baisiai.

9
Ocon ir Russel, o tuo pačiu Leclerc, Sainz – pacukai iš tiesų užaugo ir virsta naujais pretendentais į čempionus. Russel ypač – penkta vieta, puikūs, švarūs, verti pagyrų lenkimai. Toto turėtų džiaugtis suteikęs šansą tokiam pilotui, nes bent jau šiuo metu atrodo, jog jo šansai grįžti į TOP3 yra kone geresni nei Hamilton. Ar sprendimas pakeisti Valteri buvo teisingas? Matyt, kad taip. Tik iš to kyla dar vienas klausimas: ar Hamilton tikrai reikėjo sugrįžti?

Visi pamenam, kaip smagiai Formulę paliko Schumacher ir kaip buvo keista bei neskanu žiūrėti į nesėkmingą sugrįžimą. Būtent dėl tokių momentų Rosberg paskelbė apie karjeros pabaigą vos iškėlęs čempiono taurę į dangų – Formulė 1 yra jaunų bičų žaidimas ir išeiti aukštumoje būtų buvę smagiau.

Pagyvensim, pamatysim, bet atstovaudamas visus sofos ekspertus aš pasakysiu tai: „Toto, reikėjo leist Lewis toliau kovot su rasizmu, tuoj Bottas pirmą kėdę, taip surenkant visų simpatijas, o Russel vienaip ar kitaip savo pasieks.“ Va!