Iš Kačerginės „Nemuno žiedo“ – tiesiai į Rygą
Dar praėjusį savaitgalį daugelis žiedinių lenktynių ir istorinės technikos mėgėjų rinkosi „Nemuno žiede“ šalia Kauno, kur pirmą kartą šioje unikalioje Lietuvos trasoje varžėsi istorinė technika. Dalyvavusiems renginyje teko išvysti ne tik 36 įdomias formules bei istorinių automobilių ekspoziciją, bet ir daug kovų dėl podiumo ir, žinoma, avarijas. Tiesa, greičiai – stebinantys: „Formula Junior“ pasiekė tokius greičius ir lenktynių tempą, kurio galėtų pavydėti didelė dalis ir Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato dalyvių, apsiginklavusių šiuolaikine technika.
Vos 400 kilogramų sveriančios formulės iki 100 kilometrų per valandą įsibėgėja greičiau nei per 4,5 sekundės. Jos tęs savo turą per pasaulį kitą savaitgalį išmėgindamos trasos Rygoje posūkius. Šios varžybų serijos dalyviai – iš Naujosios Zelandijos, Australijos, Jungtinių Amerikos Valstijų, Škotijos, Didžiosios Britanijos, Vokietijos, Danijos, Švedijos ir net gi Pietų Afrikos. Formulių šeštadienį laukia tik kvalifikacija, o pirmieji startai ir kovos dėl podiumo – sekmadienį, birželio 10 dieną 11 valandą ryto.
„BEC 4H“ lenktynėse – intrigos dar iki etapo
Šeštadienis savaitgalio renginio metu – svarbiausias ištvermės lenktynių – „BEC 4H“ dalyviams. Jų vidurdienį laukia kvalifikacija, o 16.00 valandą – ir pačios keturių valandų lenktynės bei tiesioginė jų transliacija. Šiuo metu į antrąjį „endurance“ lenktynių etapą jau užsiregistravo 19 komandų, iš kurių dalis sieks revanšo po nesėkmių ir techninių gedimų pirmojo etapo metu.
Kitos komandos pristatys kardinaliai pakeistą techniką. Be naujų dalyvių neapsieita praktiškai visose klasėse: „A3000“ (automobiliai su varikliais iki 3000 cm3) gretas papildė lietuvių komandos „RDsigns racing“ su „BMW Z4“ ir „Ratmena“ iš Klaipėdos su „BMW e46“. Tuo tarpu, „A3000+a“ įskaitoje (technika su galingesniais nei 3 litrų atmosferiniais varikliais) pasirodė iki šiol „Diesel“ klasėje besivaržiusi „Telšių statybos“ komanda: jie iki antrojo etapo spėjo ne tik parduoti senąjį iki šiol turėtą automobilį, bet ir įsigyti kitą, galingesnį BMW.
Savo kortų iki galo neatskleidžia ir „DHL Racing Team“ komanda, po didelės avarijos prieš mėnesį toje pačioje trasoje netekusi savo komandos BMW. O šiame etape „A3000+t“ – turbinoms aprūpintų automobilių su didesne variklio kubatūra nei 3 litrai įskaitoje – vien lietuvių pajėgos: šiuo metu į podiumą klasėje kėsinasi „GSR Motorsport“, „London Grill Racing Team“ ir „Energizer Racing“ komandos, besivaržančios „TCR“ tipo skirtingų gamintojų automobiliais.
„Diesel“ įskaitoje favorite laikoma „Flash Racing“ komanda, ginkluota galingu „BMW 330“. Ši komanda dėl variklio gedimo pirmojo etapo metu negalėjo startuoti. Šioje klasėje gretas papildė ir naujai susibūrusi Lietuvos „RedusLT“ komanda, startuosianti „VW Golf“ automobiliu.
BaTCC serijoje – 72 dalyviai
Dar viena trumpųjų nuotolių lenktynių serija, kurios pagrindinės lenktynės laukia sekmadienį – „BaTCC“. Pastarąją sudaro net devynios atskiros klasės: „BGT“, „BTC1“, „BTC2/TCR Trophy“, „Formula Historic“, „Lada Open“, „National Class“, „Super1600“, „VAZ (1300 ir 1600)“ ir „Volga“. Kaip ir visuomet, čia visų laukia gausios Lietuvos sportininkų pajėgos.
Tiesa, pastarąsias įskaitas būtų galima išskirti į Baltijos šalių ir Latvijos čempionatus, o „Formula Historic“ galėtų skilti į „Formula Easter“ bei „Formula Mondial“ klases, kuriose bolidai skiriasi savo galingumu. Be lietuvių ir Latvijos lenktynininkų, „BaTCC“ lenktynių serijoje varžosi dalyviai iš Estijos, Suomijos, Rusijos ir Baltarusijos. Mūsų šaliai lenktynėse planuoja atstovauti praeito etapo metu visus savo pasiektu lenktynių tempu nustebinęs Arūnas Gečiauskas su „Mitsubishi Evo VIII“, dėl techninio gedimo negalėjęs sėkmingai pradėti sezono ir Lietuvos žiedinių lenktynių čempionate.
Taip pat toje pačioje įskaitoje planuoja varžytis Robertas Kupčikas su „Porsche Cayman GT4“, Vytenis Gulbinas su „BMW M3“ ir dar vienas Lietuvos atstovas Kąstytis Volbekas su „Nissan GTR“. Pastarajam dalyviui dėl podiumo pirmojo etapo metu pakovoti neteko: dar kvalifikacinių važiavimų metu, dėl sportinio incidento su Roko Kvedaro vairuojamu „VW Golf GTI TCR“, jis iš lenktynių turėjo pasitraukti.
„BTC1“ įskaitoje Lietuvai kol kas planuoja atstovauti vienintelis Karolis Gedgaudas su „Honda Civic Type-R“ automobiliu. „BCT2/ TCR Trophy“ įskaitoje galima sutikti ir nematytų sportininkų iš Lietuvos: Aivaras Remeika su „Audi A3“, Alvydas Malakauskas ir „BMW M3“ bei vienintelė kol kas į šį etapą užsiregistravusi moteris Indrė Senkutė-Gedgaudienė su „VW Golf VI“.
Lenktynių maratonas Rygoje prasidės jau penktadienį treniruotėmis ir registracija. Daugiau apie lenktynes, dalyvius ir pilnas tvarkaraštis – organizatorių interneto svetainėje www.batcc.eu.