„Seat Leon Dakar“ – taip kol kas vadinasi trečiadienį Vilniuje žiniasklaidai ir smalsuoliams atidengtas automobilis.
Bet, kaip sako jo kūrėjas D. Biesevičius, iš originalaus ispanų gamintojo produkto liko tik žibintai ir priekinis stiklas.
Dirbtuvėse Prienuose metus konstruotas automobilis – tarsi naujagimis, kurio krikštynos laukia ateinantį sausį Pietų Amerikos dykvietėse. Ir tokio kūdikio dar nematė nė ketvirtą dešimtmetį skaičiuojančio Dakaro ralio organizatoriai.
Mėginant pateikti dalyvio paraišką lietuviams teko net papildomai kreiptis į pastaruosius, kadangi elektroninės registracijos sistemoje norėdami nurodyti savo automobilio modelį, tarp daugybės pasirinkimų V. Žala ir S. Jurgelėnas nerado „Seat Leon“. Iki šiol dar niekas nebandė Dakaro ralyje lenktyniauti tokia technika, o būtent „Seat“ pavadinimas įrašytas lietuvių automobilio techniniame pase.
Bet čia bambagyslė, rišanti su originalu, ir nutrūksta. D. Biesevičiaus kurtos konstrukcijos automobilyje sumontuotas „Volkswagen“ 1,9 litrų darbo tūrio turbodyzelinis variklis, pasiekiantis 210 arklio galių, 6 pavarų sekvencinė pavarų dėžė ir kiti standartiniai agregatai, labiau tinkami dykumų maratonams.
Į techniką komanda teigia investavusi jau per 200 tūkst. eurų, o visas jos 2016 metų Dakaro ralio biudžetas sudaro apie 350 tūkstančių. Beje, nereikės lietuviams bent jau rūpintis išlaidomis degalams, kadangi biodyzeliną jiems tieks rėmėjai.
Viena svarbiausių naujojo automobilio charakteristikų, kuriai ypatingą dėmesį skyrė kūrėjai, yra masė – 1675 kg sveriantis „Seat Leon Dakar“ gerokai lengvesnis už „Toyota Hilux Overdrive“, prie kurių vairo sėdės Benediktas Vanagas ar Antanas Juknevičius.
Skaičiuoti kilogramus reikėjo dėl to, kad V. Žalos ir S. Jurgelėno ekipažas varžysis gana egzotiškoje T3 klasėje, skirtoje lengvasvoriams bagiams.
Praėjusiame ralyje šioje įskaitoje konkuravo septyni dalyviai, finišą pasiekė trys, o laimėjo prancūzas Williamas Alcarazas su „Polaris“ bagiu. Bendroje rikiuotėje jis finišavo 46-oje pozicijoje.
Todėl ir „Dakar Bee“ pasivadinusios naujokų iš Lietuvos komandos išsikeltas tikslas neatrodo pernelyg ambicingas – užimti prizinę vietą klasėje ir patekti į absoliučios įskaitos 50-uką.
Tik norint jį pasiekti, reikės įveikti visą ralio maršrutą Argentinos ir Bolivijos teritorijoje. O kaip tai sudėtinga važiuojant mažai bandytu prototipu, papasakoti gali A. Juknevičius, praėjusį sausį kankinęsis trasoje su lietuvių mechanikų konstruotu „Mebar“ automobiliu.
Ruošdamasi iššūkiui Pietų Amerikoje, gedimų sočiai „paragavo“ ir D. Biesevičiaus vadovaujama techninė brigada. V. Žalos ir S. Jurgelėno ekipažas finišo nepasiekė nei Italijoje, nei Lenkijoje, kur bandė savo naująjį automobilį Pasaulio ralio maratonų taurės etapuose. Todėl savo treniruočių kilometražą duetas daugiausiai kaupė tėvynės karjeruose ir poligonuose.
„Techninių problemų išties išlenda kiekvieną dieną. Riboti ir atsarginių dalių ištekliai, jos dabar kaip tik gaminamos. Negalėsime kasdien visko pakeisti, bet neabejoju, kad būsime pasiruošę“, – sakė D. Biesevičius.
„Esu ramus, nes visi automobiliai, kuriuos Dakaro raliuose aptarnaudavo D. Biesevičius, finišą pasiekdavo. Turime vieną labiausiai patyrusių šturmanų ir vieną labiausiai patyrusių mechanikų. Todėl tikiu, kad vienaip ar kitaip ant finišo pakylos atsidursime“, – įsitikinęs V. Žala.
Būtent jis bus mažiausiai bandyta naujos komandos grandis. Jei S. Jurgelėnas 2014 metais jau įveikė Dakaro maratoną skaitydamas kelio knygą B. Vanagui, V. Žala prestižinėse lenktynėse debiutuos. Neturi jis didelės patirties ir dykumų raliuose, o mėginimas jos įgyti praėjusių metų Abu Dabio ralio maratone baigėsi praskelta galva ir 16 siūlių: dar prieš startą V. Žalos automobilis apsivertė, kuomet pilotas nusprendė važiuodamas nedideliu greičiu išmėginti jo galimybes.
„Važiavimas ralio maratone išties šokiruoja – čia daug daugiau nežinomybės“, – pripažino lenktynininkas, įprastai startuojantis Lietuvos ralio čempionate.
Primename, kad kitų metų Dakaro ralio automobilių įskaitoje Lietuvos garbę taip pat ketina ginti B. Vanago ir lenko Sebastiano Rozwadowskio bei A. Juknevičiaus ir Mindaugo Slapšio ekipažai.
Lenktynės prasidės sausio 2 d. Argentinos sostinėje Buenos Airėse , o finišuos Rosarijuje (Argentina) sausio 16 d.