Varžybos, treniruotės, lenktyninio „Toyota HILUX“ bolido testavimas ir tobulinimas, strategijos kūrimas, komandos būrimas, logistika, finansinės operacijos, galimų greičio ruožų analizė, darbas su partneriais. Tai namų darbai, kurių neparuošus į Dakaro pragarą geriau net nevažiuoti.
Po Pasaulio ralio maratonų taurės etapo Lenkijoje B. Vanagas pasidalino mintimis apie „Baja Poland“ lenktynes, prisiminė ištikusius techninius nesklandumus ir apžvelgė pasiruošimo Pietų Amerikos lenktynėms eigą.
Iš „Baja Poland“ – su brangiomis pamokomis
– Lenkijoje važinėjote keliais, kuriais įprastai juda tankai. Kokį įspūdį paliko „Baja Poland“ lenktynės?
– Lenktyniavome didžiausiame Rytų Europoje kariniame poligone, kurio plotas yra net 1200 kvadratinių kilometrų. Lenkija garsėja kaip konkurencingiausias Pasaulio ralio maratonų taurės etapas. Susirenka rimčiausios komandos, stipriausi pilotai. Koncentracija, skaičiuojant visus dešimt etapų, čia yra didžiausia.
– Sklinda gandai, kad kai kurie Lenkijos pilotai „Baja Poland“ lenktynėse važiavo palankesnėmis sąlygomis, t. y. susipažino su trasomis, nors dalyviams tai draudžiama. Kiek šiuose ganduose gali būti tiesos?
– Sporte vietiniai visada turi didesnį pranašumą dėl specifikos žinojimo. Nelegalus susipažinimas su trasa, nors ir nebe taip dažnai pasitaikantis, bet vis dar yra automobilių sporto sopulys. Su tuo yra nuolat kovojama, keičiasi žmonių samprata. Aišku, idealiausia nugalėti yra žaidžiant tokiomis pačiomis sąlygomis kaip visi.
– Savotišku miesteliu virtusioje serviso zonoje dauguma žiūrovų būriavosi prie vietinių žvaigždžių Adamo Malyszo ir Krzysztofo Holowczyco automobilių. Dėmesio netrūko ir jūsų komandai. Ar pats domėjotės, kas vyksta kitų komandų stovyklose?
– Natūralu, kad per trejus metus Dakare susipažinau su visais pagrindiniais pilotais bei komandų nariais. Trumpam susitikau su visais bičiuliais. Šiais metais, ruošiantis Dakarui, didelis projektas mūsų komandai – naujo serviso sunkvežimio projektavimas. Tarėmės bei žiūrėjom kaip įrengti gamyklinių „Mini“ ir „Toyota“ komandų techninio palaikymo sunkvežimiai. Nors mūsų sunkvežimio koncepcija bus unikali bei labiausiai pritaikyta privačiai komandai, buvo svarbu pamatyti ar projektuodami nepamiršome įtraukti svarbių komponentų.
– Serviso miestelyje ralio organizatoriai žiūrovams siūlė gausybę pramogų, tokių kaip video konkursai ar žoliapjovių slalomas. Ar dienotvarkėje radote laiko pramogoms?
– Kai turi aiškius tikslus ir atsakomybę tam, ką darai, pagrindinė funkcija yra siekti rezultatų. Nuoširdžiai kalbant, net nemačiau, kas vyksta miestelyje, nes koncentravausi į sportinį rezultatą. Kaip sporto renginių organizatorius žinau, kad patrauklų renginį privaloma padaryti ne tik sportininkams, bet ir žiūrovams. „Baja Poland“ organizatoriai savo darbą atliko gerai. Ne veltui šis etapas yra vienas konkurencingiausių renginių visomis prasmėmis.
– Lenktynes Lenkijoje baigėte dėl techninių nesklandumų...
– Lenkijoje susidūrėme su automobilio kokybės kontrolės bėda. Nors tai pasitaiko mažiau nei vienu atveju iš šimto, bet automobilių sporte negalima daryti net menkiausios klaidos. Šis nutikimas mums buvo labai brangi pamoka tiesiogine šio žodžio prasme. Didelis iššūkis, kad tokio tipo nutikimai nepasikartotų.
Technikos funkcionalumas šiuo metu komandai yra rimtas iššūkis. Mūsų greitis dažnai prilygsta gamyklinių komandų generuojamam rezultatui. Tačiau techninės, finansinės galimybės bei žinios stipriai atsilieka nuo stipriausių žaidėjų. Derinant galimybes neretai esame priversti ieškoti kompromiso techniniuose sprendimuose. Ne visada tai pasiteisina.
Šį procesą prilyginčiau paauglystės periodui žmogaus organizme, kai kūnas neproporcingai išstypsta, jis auga greičiau nei ateina branda. Dėl to įvyksta tam tikros transformacijos, atsiranda spuogai, neproporcinga išvaizda.
Šiuo atveju turime tik du scenarijus. Arba mums pavyks kautis su lyderiais ir pasiekti pasaulinį lygį, arba, atėjus laikui, dingsime iš pasaulio žemėlapio.
Į Dakarą – kautis su geriausiais
– Lenkijoje viename viešbutyje gyvenote Jūs, jūsų dabartinis šturmanas Sebastianas Rozwadowskis bei paskutinį Dakarą su jumis įveikęs Andrejus Rudnickis. Susitikimas su juo panašėjo į senų bičiulių ar konkurentų santykius?
– Su Andrejumi esame bičiuliai. Tiesa, šiuo metu gyvename skirtingomis realijomis. Jei anksčiau bendrai domėdavomės komandos reikalais, tai dabar mūsų komandos yra skirtingos. Bet mes bendraujame ne mažiau negu anksčiau.
– Ne viename interviu sakėte, kad viskas, ką darote, visos lenktynės, kuriose dalyvaujate, yra pasiruošimas Dakarui. Kokioje pasiruošimo stadijoje esate šiuo metu?
– Pastaruoju metu turėjome kelis tikslus. Vienas jų buvo susigrąžinti greitį po to, kai pusę metų negalėjau lenktyniauti. Mano forma, manau, yra nebloga. Džiaugiuosi, kad komandoje pamatėme tobulintinų vietų. Pasiruošimas vyksta. Dabar mes žinome daugiau, negu žinojome po paskutinio Dakaro finišo.
– Kurias šių metų lenktynes pavadintumėte rimčiausia Dakaro imitacija?
– Visos lenktynės turi panašumų. Lenktynės Italijoje ir Lenkijoje buvo panašiausios dienos intensyvumu. Tiesa, čia buvo tik pora dienų lyginant su pora savaičių Dakare.
– Vasarą važiavote žiedinėse lenktynėse Palangoje, Baja varžybose Lenkijoje ir Italijoje, klasikiniame ralyje Zarasuose. Kokių vertingų pamokų ir reikiamų įgūdžių suteikė kiekvienas jų?
– „1000 kilometrų“ lenktynės yra dideliu greičiu įveikiamas ilgų nuotolių maratonas. Buvo gera treniruotė lenktyniauti dideliu greičiu ilgesnį laiką. Šiose lenktynėse ypač svarbu komandos valdymas. Įgavome neįkainojamos patirties. Lenktynėse važiuoti greitai dar nėra viskas. Reikia, kad visa komanda veiktų kaip laikrodis. Klasikiniame ralyje – visai kitas vairavimo aštrumas nei ralio maratonuose.
Ralyje važiuojame keliu, su kuriuo esame susipažinę, tad čia generuojamas greitis, natūralu, yra arčiau ribos. Klasikinio ralio patirtis ralio maratonuose yra ypač vertinama. Ralius Lenkijoje ir Italijoje pasirinkome tam, kad nepamirštume ralio maratonų specifikos, kad būtume maksimaliai pasiruošę. Planavome važiuoti visoje Pasaulio ralio maratonų taurės dešimties etapų serijoje, tačiau riešo trauma pakoregavo planus.
– Dakaro ralyje varžysitės ne tik su pasaulinio lygio lenktynininkais, bet ir su lietuviais. Ar kova su tautiečiais Pietų Amerikoje jums svarbi?
– Mano žiniomis, Dakaro ralyje startuos trys lietuvių komandos. Mūsų komandos tikslas – padaryti geriausia ką galime, tobulėti bei gerinti rezultatus. Mes einame savo keliu. Kiek girdėjau, Antanas Juknevičius turės tokį patį automobilį kaip mūsų. Džiaugiuosi, kad jis surado galimybių turėti konkurencingą techniką ir tikiu, kad Antanas parodys tikrąjį savo potencialą. Kita komanda startuosianti Lietuvoje konstruotu automobiliu šiais metais, manau, turės didelį iššūkį finišuoti. Važiuoti savo kūriniu yra įdomus, bet ir drąsus pasirinkimas.
Į Dakarą vykstame susikauti su geriausiomis pasaulio komandomis ir stipriausiais pilotais. Jei jų tarpe bus ir lietuvių, nuoširdžiai džiaugsiuosi.
– Pasikeitė Dakaro maršrutas. Kaip tokie pokyčiai sujaukė jūsų komandos planus ir pakeitė pasiruošimą?
– Peru pasitraukimas iš Dakaro projekto buvo netikėtas. Nudirbome didelį darbą – viešbučiai, skrydžiai, automobilių nuoma, trasų analizė, specialūs automobilio nustatymai Peru vietovėms. Nebelikus šios valstybės, privalome atsisakyti visko, kam buvome pasiruošę. Šiuo metu analizuojame, kokia galėtų būti trasa. Organizatoriai maršruto dar nepaskelbė. Aišku tik tiek, kad jis drieksis Argentinoje ir Bolivijoje. Norint gerai pasiruošti, turime mokėti greitai priimti teisingus sprendimus. Šiuo metu visa komanda sunkiai dirba, kad galėtume turėti maksimaliai geras darbo sąlygas nelengvame kitų metų iššūkyje.
– Kokie svarbiausi darbai ir kokios pratybos laukia artimiausiu laiku?
– Šiuo metu vyksta patys aršiausi nematomi mūšiai prieš Dakarą. Turime aiškius terminus iki lenktynių starto, technikos išsiuntimo. Darbas su partneriais, komandos formavimas, strategijos planavimas, finansų paieška. Dabar nėra lengva. Tai pagrindinė Dakaro fazė. Sportine prasme mūsų oficialūs pasirodymai iki Dakaro su „Toyota HILUX“ jau baigėsi. Papildomai turėsime apie 500-1000 kilometrų testų, kuriuose reguliuosime automobilį bei tikrinsime patobulintus agregatus. „General Financing-Autopaslauga by Pitlane“ komandos dar laukia du Lietuvos ralio čempionato etapai su WRC automobiliu. Tai irgi pasiruošimas Dakarui.