Greitas iš pirmo prisėdimo
Šiemet prie „Dynami:t Energy“ komandos „Aurum 1006 km“ lenktynėse prisijungs vienas greičiausių lietuvių lenktynininkų – Rokas Baciuška. Nors vaikinui dar tik 20 metų, jis automobilių sporto pasaulyje spėjo nueiti toliau, nei bet kuris kitas lietuvis iki šiol: Rokas lenktyniauja Pasaulio ralio kroso čempionate su „GCK Competition“ komanda.
Kad jis lenktynininkas ne iš kelmo spirtas parodė ir pirmieji testai Estijoje su „Porsche“. Nors „Auto24 Ring“ trasoje šalia Pernu miesto jis buvo pirmą kartą, ir pirmą kartą sėdėjo prie žiedinėms lenktynėms sukurto „Porsche 911 GT3 Cup“ vairo, jau per pirmąjį išvažiavimą į dar drėgną trasą kiek paslydinėjęs parodė konkurencingą trasos įveikimo laiką. Grįždamas dar turėjo pasitikslinti, kur yra įvažiavimas į techninio aptarnavimo juostą.
„Automobilis patiko. Kaip ir tikėjausi, jis važiuoja tarsi didelis gokartas. Didesni ratai, didesni gabaritai, bet lengvai suprantamas ir lengvai valdomas. Reikia šiek tiek žaisti su akceleratoriumi, neperspausti jo anksčiau, kitaip galas linkęs nuslysti, bet sukibimas nustebino“, – savo potyrius pirmą kartą pavairavus „Porsche“ papasakojo prie kiek galingesnių, 600 AG variklius ir visus varančiuosius ratus turinčių monstrų pratęs Rokas Baciuška.
Vaikinas liko patenkintas ir naująją komanda „Aurum 1006 km“ lenktynėms Palangoje. Vyrai ne tik turi linksmus plaučius, bet ir greiti. Andrius Čilvinas dienos pabaigoje trasoje įvažiavo 1:17 min. laiką. Tokį rezultatą praeitais metais finaliniame Baltijos šalių ilgų nuotolių čempionato etape pademonstravo lenktynių nugalėtojai – broliai Gelžiniai konkrečiai šiuo „Porsche“ automobiliu, kuris dabar atsidūrė „Dynami:t Energy“ komandos rankose.
Lygiaverčiai vairuotojai su aiškiu lyderiu
Kiek mažiau progreso per šią treniruotę parodė Mantas Matukaitis. Tai komandos lyderis bando aiškinti nemigos naktimi prieš testus. Paskutinį kartą treniruotė baigėsi liūdnai: „Porsche“ buvo apgadintas, o jo remontas truko beveik mėnesį.
„Pirmieji testai mums neatsakė į daug klausimų. Kadangi aš esu atsakingas už komandą, vaizdą prieš mūsų partnerius, už rezultatą, tai ir nepavyko užmigti prieš treniruotę. Kilo visokių minčių, kas būtų, jei vėl būtų avarija. Dėliojau B, C, D veiksmų scenarijus, nes iki lenktynių tik savaitė. Galbūt tie visi failai įsirašė į galvą ir važiavau mąstydamas kaip tik nesukulti mašinos“, – jau po treniruotės juokėsi Mantas Matukaitis.
Antroji treniruotė praėjo kaip niekada sklandžiai. Nustebino ir praėjusį kartą į sieną antrame rate atsitrenkęs ir pavažiuoti taip ir negavęs Paul August. Šį kartą jis lėkė atsargiai, tačiau demonstravo aukštą tempą, neatsiliko nuo kolegų. Paulas pripažino, kad po klaidos pirmuose testuose turėjo įvairių minčių, tačiau sėdus į automobilį ir ramiai prasukus kelis ratus pavyko priprasti prie „Porsche“ ir juo mėgautis.
„Mane labai nudžiugino kolegos. Panašu, kad Rokas bus greitesnis. Jo tempas treniruotėje labai aiškiai augo. O ir jis juk yra profesionalus lenktynininkas. O mes trys būsim labai arti, vienoje sekundėje. Nebus nei vieno, kuris temptų komandą žemyn, tad drąsiai galėsime dėlioti įvairiausias strategijas. Esame labai tolygi komanda su aiškiu lyderiu ir tai yra labai gerai“, – pastebėjimais po treniruočių dalijosi M. Matukaitis.
Kolektyvas apie norimas iškovoti pozicijas dar nekalba. Vis kartoja patarlę: norėdamas finišuoti pirmas pirmiausia turi finišuoti. „Aurum 1006 km“ lenktynės ilgos, trunka kone 10 valandų, tad vien tik didelio greičio čia neužtenka. Faktas, kad šiemet „Dynami:t Energy“ sieks kilti link absoliučios įskaitos apdovanojimų pakylos.