„Likus vos kelioms dienoms iki pirmojo Dakaro starto Saudo Arabijoje, tikrąja ta žodžio prasme mus išgelbėjo Filipe bei leidimą jam drauge su mumis suteikęs „X-Raid“ komandos vadovas Svenas Quandtas. Nieko nėra pastoviau už laikinumą – vienerių lenktynių projektas pavirto į trejų metų bendradarbiavimą. Aš ir visa komanda dėkojame už didelį Filipe indėlį bei profesionalumą. Esu tikras, kad mūsų keliai dar ne kartą susitiks trasoje“, – dėkojo Lietuvos lenktynininkas.
Vis dėlto, iškart po paskelbimo apie atsisveikinimą su F. Palmeiro, B. Vanagas pasidalino ir džiugia žinia – naujuoju komandos sšturmanu taps pasaulio ralio čempionato lenktynininkas K. Sikk.
„Pasaulis keičiasi labai stipriai, taip pat ir Dakaras. Ateina naujos technologijos – viskas nebėra taip kaip buvo. Dėl pokyčių su kelio knygomis, mažiau reikalingos „mapman‘ų“ (žemėlapių specialistų) kompetencijos. Kelio knygos tapo elektroninėmis, vyksta kiti pokyčiai. Reikia keistis esamiems šturmanams, o ir jų poreikis – milžiniškas. Sprendimą dėl Kuldar pavadinčiau ateities sandoriu. Šiuo metu turime įdėti daug darbo, bet tikiu, kad tai atsipirks su kaupu“, – apie naujojo šturmano pasirinkimą pasakoja „TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ lenktynininkas.
Dosjė – įspūdinga
B. Vanagas sako, kad K. Sikk atsineša bene didžiausią sukauptą patirtį WRC iš visų trijų Baltijos valstybių sportininkų. Ir nors Dakaras estui bus nauja disciplina, bet sprendimą paskatino ir dėsningumas Dakare – klasikinio ralio šturmanai vis dažniau renkasi ralio maratonus.
WRC šturmanai sunkiausiame pasaulio ralyje – anokia naujiena. Klasikinį ralį į Dakarą jau yra išmainę Yazeed Al-Rahji („Toyota“) šturmanas Michealas Orras, taip pat Timo Gottschalk, kuris šiuo metu sėdi šalia Jakubo Przygonskio. 2023 m. Dakare išvysime ir WRC čempioną Julianą Ingrassia.
Taip pat, bene du dešimtmečius WRC lenktynėse dalyvaujantis K. Sikk, pasaulio ralio čempionate startavo daugiau nei 100 kartų, o 2012 metų sezone kartu su pasaulio čempionu Ott Tanaku Sardinijoje lipo ant nugalėtojų pakylos.
„Atrodo, kad tai itin ilga kelionė autosporte. Bet, pasirodo, ji dar nesibaigė ir gyvenimas yra paruošęs naujų iššūkių. Labai džiaugiuosi, kad toks lenktynininkas kaip B. Vanagas pasiūlė tapti jo naujuoju šturmanu“, – su šypsena sako naujasis „TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ komandos narys.
Naujas iššūkis – Dakaras
Estas neslepia, kad nors yra sukaupęs itin didelę patirtį tarptautinėje arenoje, tačiau Dakaras taps nauju iššūkiu: „Visada galima išmokti kažko naujo. Jeigu bijočiau iššūkių – niekada nesužinočiau, ką buvo galima pasiekti. Manau, kad profesionalus šturmanas visada turi būti labai kantrus, greitas ir aštraus proto. Žinoma, visada prisitaikantis – kartais būti mechaniku, kartais – mama arba tėčiu.“
„TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ komanda sezoną atidarys liepos 8–10 dienomis pasaulio taurės „Baja“ lenktynėse Italijoje. Tai nebus pirmas ekipažo startas kartu – dar praėjusiais metais B. Vanagas kartu su K. Sikk startavo „Saaremma“ ralyje.
„Akylesni ralio žiūrovai galėjo pastebėti, kad praėjusį rudenį kartu su Kuldar startavome lenktynėse Estijoje. Mane įtikino jo požiūris ir patirtis. O visas vasaros sezonas bus skirtas dar labiau „susidirbti“ ir mokytis naujajam ekipažui“, – apie sezono startus pasakoja „TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ pilotas.
Dakaro ralis Saudo Arabijos smėlynuose startuos sausio 1-ąją ir baigsis 15 dieną, lenktynių prologas bus surengtas gruodžio 31-ąją.