Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, iš dviejų ekipažų sudaryta „General Financing team Pitlane“ komanda tikisi pratęsti sėkmingą pasirodymą šių metų sezone po to, kai sausį Utenoje Benediktas Vanagas su šturmanu Mindaugu Čepuliu tapo absoliučiais ralio nugalėtojais, o komandinėje įskaitoje užėmė pirmąją vietą. Būtent dėl to šis „General Financing team Pitlane“ ekipažas šiuo metu yra sezono lyderis. Komandos draugai – Jono Pipiro ir Aisvydo Paliukėno tandemas – žiemos ralyje užėmė penktą vietą tarp visų dalyvių ir pelnė lyderių poziciją savo klasėje.
Šįkart dalyviai nuo žiemiškų sniego pusnių turės persiorientuoti prie neįprastai karštos vasaros ir dulkių kamuolių. Tačiau tai neturėtų tapti kritiniu faktoriumi, mat, kaip pastebi B. Vanagas, dalyvių meistriškumas Lietuvos automobilių ralyje kyla: „Sportininkai nevažiuoja vien tik į lenktynes – prieš tai jie rengia testus, treniruotes ir toks pasirengimas neabejotinai atsiliepia bendrai kovinei atmosferai ralyje.“
Sinoptikai artėjančiam savaitgaliui apie skėčių ir lietpalčių poreikį nė neužsimena – Kelmėje ir jos apylinkėse kritulių nenumatoma. Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba praneša, kad čia, kaip ir didžiojoje šalies dalyje, sausringa, tačiau padėtis esą nėra kritinė ir ekstremali situacija šioje Žemaitijos srityje kol kas dar neskelbiama.
Vėjo Kelmės apylinkėse bus nedaug, o oro temperatūra saulėtą šeštadienį turėtų siekti apie 23 laipsnius šilumos. B. Vanagas juokauja, kad tai yra bemaž pusė to, ką termometrų stulpeliai rodo Dakare.
Sezono lyderiai išskyrė tris pagrindinius akcentus, kuriais pasižymės artėjantis ralis. Visų pirma, čia startuos net trys naujausias šių dienų ralio madas diktuojantys R5 klasės automobiliai. B. Vanago ir Egidijaus Valeišos ekipažams „į kompaniją“ ateina trečiasis varžovas – Vaidotas Žala.
Be to, nuo šio etapo visi dalyviai lenktyniaus vienodomis vidutinio minkštumo „Pirelli“ padangomis, kurių negalima niekaip modifikuoti – pjaustyti, gilinti ar kaip nors kitaip keisti protektorių. Atitinkamai pagal ralio kilometražą ribojamas ir jų kiekis – iki 10 vienetų per lenktynes.
Istoriškai „Žemaitijos ralis“ B. Vanagui nebuvo svetingas – karjeros pradžioje vis lydėdavo incidentai ir netikėtumai. Vis dėlto situacija pasikeitė praėjusiais metais – B. Vanagas drauge su šturmane Agne Vičkačkaite startavo pirmi savo klasėje ir užėmė trečią vietą absoliučioje įskaitoje.
Bendras „Viada Rally Žemaitija 2018“ trasos ilgis sieks beveik 300 km, iš kurių daugiau kaip 110 km sudarys koviniu tempu įveikiami 10 greičio ruožų. Pasak ralio organizatorių, visa kelio danga – vien žvyras.
„Žemaitijos ralyje“ startuos beveik 70 ekipažų: prie Lietuvos ralio čempionato dalyvių jungiasi ir ralio sprinto bei istorinių automobilių įskaitų dalyviai. Tarp jų ketinama sulaukti svečių iš Latvijos, Lenkijos, Ukrainos, Suomijos, Didžiosios Britanijos ir Rusijos.