Jį kalbinęs kitas F1 komentatorius Kristijonas Kaikaris pradėjo nuo klausimo apie tai, ko reikia, kad taptum čempionu. Pasak D. Coulthardo, čia, kaip ir bet kuriame kitame sporte, vien sunkaus darbo nepakaks.
Michaelio Schumacherio pavyzdys
„Visada įdomu, kokį cinkelį privalo turėti lenktynininkas, kad taptų čempionu. Čia visai kaip tenise arba futbole – yra tokių žmonių, kurie tiesiog turi daugiau įgūdžių. Viskas labai paprasta. Nemanau, kad tai susiję su darbo etika ar profesionalumu. Savo lenktynininko karjeroje dariau viską, kad tapčiau stipresnis ir greitesnis. Tačiau tam tikras savybes turime įgimtas. Pavyzdžiui, Usainas Boltas laimėjo beveik visus savo bėgimus, nes genetiškai jis yra sutvertas bėgimui", – apie įgimtus talentus pasakoja jis.
Pasak lenktynininko, turi būti stipri asmenybė, privalai tikėti tuo, ką darai ir nenuleisti rankų. Privalai treniruotis net tada, kai kiti to nedaro.
„Geriausias to pavyzdys – Michaelis Schumacheris. Galbūt jis nebuvo greičiausias Formulės 1 vairuotojas, bet jo atsidavimas ir sunkus darbas bei aplinkinių įkvėpimas buvo tas dalykas, kuris leido jam tapti sepytiniskart pasaulio čempionu", – svarsto D. Coulthardas.
Ko reikia komandai
Šiandien Formulės 1 lenktynėse dalyvauja dešimt komandų, o anksčiau jų būdavo dvigubai daugiau. Todėl šiais laikais komandinėje įskaitoje lyderiai labai aiškūs, kaip ir autsaideriai. Dažnas gali pagalvoti, kad čia viskas priklauso nuo biudžeto, tačiau D. Coulthardas turi kiek paprastesnį paaiškinimą.
„Sėkminga komanda ne ta, kurioje yra geriausi nariai, o ta, kurioje visi nori dirbti kartu. Pavyzdžiui „Red Bull" komandos automobilių kūrėjo Adriano Newey modeliai jau laimėjo šimtus lenktynių. Tačiau jei jo paklaustumėte, kokios asmeninės savybės leido pasiekti tokių rezultatų, jis pirmiausiai pradėtų kalbėti apie savo komandą. Manau, kad geriausios Formulės 1 komandos sugeba kartu bendrai išgyventi gerus ir blogus momentus. Tuo tarpu, manau, blogiausiose komandose žmonės bado vienas į kitą pirštais ir kaltina vieni kitus dėl klaidų", – pastebi jis.
Būtent toks stengimasis dėl bendro tikslo sukuria situaciją, kai, pasak jo, Formulėje 1 atsiranda naujos technologijos ir sprendimai.
Technologijos vairuotojų nepakeis
„Formulėje 1 nuolat ieškoma naujų inovacijų ir būdų, kaip būti greitesniu už kitą. Mano laikais automobiliai, jei taip galima pasakyti, buvo labiau analoginiai. Buvo du klavišai ant vairo: vienas išjungia variklį, o kitas tiekia geriamą vandenį. Šiandieniniai vairai turi tiek klavišų, kad gali valdyti kiekvieną bolido technologiją, variklį, diferencialą, padangų slėgį ir pan. Bet kas, kas leidžia vairuotojui važiuoti greičiau, randa kelią į automobilį. Tačiau jei papildoma funkcija tik atitraukia dėmesį, tuomet jos atsisakoma", – apie technologinę pažangą pasakoja lenktynininkas.
Paklaustas, ar kada nors vairuotojus Formulės 1 lenktynėse pakeis kompiuteriai arba savavaldžiai automobiliai, D. Coulthardas pasidalijo vizija, kuri pamalonins kiekvieno benzingalvio širdį.
„Aš manau, kad vairuotojas visada išliks automobilio širdis ir siela. Sportas yra apie žmones, todėl nemanau, kad ateityje tai pasikeis", – sako jis.
Lenktynininkas taip pat pasidalijo ir savo mintimis apie šį Formulės 1 sezoną, kuriame puikiai startavo „Ferrari" komanda, Maxas Verstappenas toliau siekia apginti čempiono titulą.
„Jeigu būtumėte paklausę anksčiau, būčiau tikrai sakęs, kad „Ferrari" laimės šį sezoną, nes jų mašina šiemet itin greita. Bet dabar, žiūrint į rezultatus ir matant, kaip čempionate lyderiauja Maxas Verstapennas, gali suprasti, kad „Ferrari" silpnoji vieta yra sprendimų priėmimas ir sugebėjimas veikti įtemptose situacijoje. Pernai M. Verstappenas užsigrūdino kovodamas su Lewisu Hamiltonu ir tapo pasaulio čempionu. Šiuo metu būtent tokį tarpsmą išgyvena „Ferrari" pilotas Ch. Leclercas. Tačiau neatrodo, kad jie tam pasiruošę, todėl manau, kad šiemet greičiausiai laimės M. Verstappenas. Tačiau, jei „Ferrari" pradės priiminėti čempioniškus sprendimus, o ne tokius kaip prieš keletą metų, tuomet jie gali laimėti čempionatą", – pastebi lenktynininkas.