Ralio varžybos Rokiškyje rengiamos jau septintus metus iš eilės. Šiemet „CBet Rally Rokiškis“ varžybos ir vėl pasižymės itin gausiu kilometrų skaičiumi, kuris pusantro karto didesnis už standartinį lietuviško ralio atstumą. Ekipažų lauks net 142 kilometrai. Tačiau tai nėra pagrindinė žinia.
Varžybų organizatorius Audrius Gimžauskas sako, kad noras kasmet vis kuo nors nustebinti tiek dalyvius, tiek žiūrovus šiemet konvertavosi į greičio ruožų skaičių. Po ilgų paieškų ralio regione buvo surasta 17 greičio ruožų, o net 15 iš jų bus važiuojami po vieną sykį.
„Mes visuomet kažkuo bandome išsiskirti iš kitų, tarkime pilti tamplinus. Dabar nusprendėme padaryti tai, ko dar nėra buvę – 15 unikalių greičio ruožų. Tik du iš jų bus važiuojami po du kartus. Greičio ruožams tinkamų kelių teko paieškoti, net užkabinome kampą Zarasų rajono. Tačiau ir ten radome atkarpų, kurios net nebuvo naudojamos per tuometines „300 Lakes Rally“ varžybas. Labai džiaugiamės sulaukę vietos valdžios, seniūnijų palaikymo, nes pavyzdžiui viename greičio ruože Rokiškio rajone reikėjo įrengti pralaidą, kad esant lietingam orui kelias netaptų nepravažiuojamas. Tai mes tą ėmėme ir padarėme. Taigi, ralis čia ateis, pabus tris dienas ir baigsis, o sutvarkytas kelias žmonėms liks“, – sakė Audrius Gimžauskas.
Kaip teigia „CBet Rally Rokiškis“ organizatorius, toks skaičius unikalių greičio ruožų reikalauja ir dar didesnių žmogiškųjų resursų. Vienas didžiausių iššūkių – saugos žmonių bei trasas tveriančio personalo skaičius, taip pat dirbsiančių medikų brigadų kiekis ir strateginis jų išdėliojimas.
Audrius Gimžauskas pridūrė, kad nors didelis unikalių greičio ruožų skaičius ir bus iššūkis organizatoriams, tačiau dalyviai tokiu sprendimu turėtų likti patenkinti. Ypač tai aktualu Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionato ekipažams, kurie kartais varžybose susiduria su labai prasta greičio ruožų danga.
„Mes stengėmės, kad geras sąlygas turėtų ne tik A lygos, bet ir ralio sprinto čempionato dalyviai. Toks skaičius greičio ruožų tikrai leis išvengti didelių provėžų. Mums kaip organizatoriams toks greičio ruožų skaičius organizacine prasme yra tikrai didelis iššūkis, bet mes tuo ir išsiskiriame, kad mėgstame naujoves ir nebijome kelti sau aukštus tikslus. Reikės daugiau žmonių apsaugai, greičio ruožus tverti pradėsime ne nuo antradienio, o nuo pirmadienio. Pajėgas esame paruošę, todėl esame ramūs“, – sakė Audrius Gimžauskas.
Beje, organizatoriai ruošia ir išsamius greičio ruožų aprašymus, kurie suguls į ralio žurnalą. Tokį leidinį visame ralio čempionate turi tik šios varžybos. Jį bus galima įsigyti kartu su ralio pasu arba atskirai. Detali informacija apie greičio ruožų specifiką niekur kitur publikuojama nebus.
Dar vienas išskirtinumas, kuriuo šiemet pasižymės „CBet Rally Rokiškis“ – organizatorių dėmesys tvarumui ir atliekų rūšiavimui. Tai bus galima pastebėti serviso zonoje, kurioje numatyta įrengti specialią aikštelę.
„Serviso zonoje turėsime du tvaraus atliekų tvarkymo taškus. Pasirašėme sutartį su Autogamintojų ir importuotojų asociacija (AGIA). Jie atveš specialias talpas skirtas popieriams, alyvai, filtrams. Visi mechanikai tiesiog varžybų metu ar po varžybų galės tinkamai atsikratyti visomis varžybų metu susidariusiomis atliekomis“, – sakė Audrius Gimžauskas.