K. Raišys yra vienas tituluočiausių klasikinių automobilių lenktynininkų Lietuvoje, ne vieną pergalę pavyko nuskinti ir užsienyje. Dabar laukia dar sudėtingesnis iššūkis – Dakaro ralis, pasak jo, tokia idėja neatėjo ekspromtu, šių metų ralyje jis turėjo galimybę išbandyti trasą, bet nesivaržė su kitais.

„2024 m. pravažiavau trasą „Land Rover Defender“, kaip žurnalistas, fotografas, entuziastas, pasidomėjau, kaip ten viskas vyksta. Atvykęs į bivaką, pamačiau kaip visi klasikinių automobilių entuziastai tuos automobilius tvarko visą naktį. Naujiems automobiliams pakeičiamos dalys naujomis ir visi eina miegoti. O ten – visi pjauna, gręžia ir taip toliau. Supratau, kad tai yra ta Dakaro dvasia, kurią labai norėčiau patirti“, – apie sprendimą dalyvauti artėjančiame ralyje pasakoja lenktynininkas.

Jis atvirauja, kad nuo pat vaikystės domėjosi automobiliais, jų istorija, sportu ir kultūra. Pradžioje aktyviai lenktyniavo Lietuvos ralio čempionatuose, o vėliau, norėdamas užpildyti kultūros ir istorijos sritis, ėmė domėtis klasikiniais automobiliais ir ralyje startuos vienu seniausių automobilių.

Karolis Raišys

„Kadangi tai yra vidutinio greičio varžybos, aš renkuosi vairuoti kuo sudėtingesnį automobilį, kad turėčiau kuo didesnį iššūkį. Antra – norėjau atkartoti pirmąjį Dakarą, vykusį 1979 m. su tokiu automobiliu, tai yra, „Land Rover Defender“ tėčiu – „Land Rover 109“ važiavo du broliai prancūzai ir aš norėjau tą istoriją atkartoti“, – laidoje „Delfi diena“ dėsto K. Raišys.

Anot jo, keletą kartų jau norėjosi viską mesti ir pakeisti planą, tačiau užsispyrimas ir tvirtas charakteris neleido numesti svajonės į šalį. O automobilio paruošimo darbus jis parodys ir „Delfi TV“ žiūrovams.

„Čia yra atskira drama, nežinau, siaubo, ar dramos filmas vyksta. Mes pradėjome ruoštis likus tik mėnesiui iki automobilio išsiuntimo. Darysiu laidą, kuri bus rodoma per „Delfi TV“, tik pergyvenu, kad kuo daugiau darbo, tuo mažiau laiko kamerą į ranką paimti. Darom, filmuojam, pjaunam, virinam, dalis užsakinėjam, viskas vėluoja, žodžiu – tipinė situacija, į kurią aš jau nenorėjau papulti, bet į tokią gilią dar nebuvau papuolęs“, – atskleidžia K. Raišys.

„Dakar Classic“ klasė yra mažai kam žinoma, todėl lenktynininkas supažindina su pagrindiniais principais, kas gali ten dalyvauti.

Lenktynininkas Karolis Raišys

„Pirmiausia, gali dalyvauti automobiliai, kurie yra dalyvavę Dakare nuo 1979 iki 2005 m. Šiemet tą terminą pailgino, buvo iki 2000 m. Visi jie varžosi keturiose greičio kategorijose, spėju, mes važiuosime lėčiausioje, bet tai dar nėra faktas“, – sako K. Raišys.

Lenktynininko teigimu, jo automobilis dar neprimena automobilio, o jau maždaug už 10 dienų turės keliauti į Barselonos uostą, o iš jo – į Saudo Arabijos smėlynus.

„Net nesitikėjau, aš žinojau, kokie yra tie seni automobiliai. Su klasikiniais automobiliais esu susidūręs daug, bet su klasikiniu „Land Rover“ – nebuvau susidūręs ir niekada nedalyvavau Dakare. Tai iššūkiai, kurie laukia, yra visiškai nauji. Pasiruošimas – visiškai naujas, nesuprantamas“, – tikina K. Raišys ir priduria, kad jaučiasi kaip visiškas naujokas.

Lenktynininkas juokauja, kad automobilio paruošimas – sunkiausia dalis, o fizinių sunkumų, kurie laukia ralyje jis laukia kaip savotiškų atostogų, nors turėtų būti atvirkščiai.