„Nuo 2000 metų gyvenu Belgijoje. Mūsų įmonė paruošė dyzelinę „Volkswagen Bora“ Spa 24 valandų lenktynėms, o 2003 metais „Volkswagen“ komandai paruošėme tris „bagius“ Dakaro raliui. Kitais metais jau dirbome su „Tuareg'ais“. Manau atsidūriau tinkamu laiku, tinkamoje vietoje“, – kuklinosi V. Obolevičius.

Gamykliniai WRC automobiliai yra aukščiausios klasės inžineriniai produktai. Geriausiai paruoštas R4 klasės automobilis, su kuriuo WRC lenktyniauja vienas geriausių lietuvių lenktynininkų Vytautas Švedas, kainuoja iki pusės milijonų litų. Tiek pat kainuoja ir WRC klasės automobilio nuoma vienam ralio etapui.

Kiekviena veržlė, kiekvienas mazgas yra suprojektuotas taip, kad būtų įmanoma juos pakeisti kuo greičiau. WRC etapai, nors trunka tik 3-4 dienas, kartu yra ir automobilių ištvermės išbandymas. Mechanikai per dieną prie automobilio liestis gali tik pusantros valandos. 15 minučių rytą, 30 minučių per pietus ir 45 minutes po dienos lenktynių, o ir tai kiekvienas mechanikų prisilietimas prie automobilio yra stebimas ir reglamentuotas.

„Daug ką galima pakeisti per 45 minutes. Greičių dėžę, pakabą. Dažniausiai sulanksto pakabos detales. Dėžėse, praktiškai, vežamės antrą automobilį, bet labai daug ko keisti negalime. Turime po dvi homologuotas galines ir priekines pakabas. Jos dažniausiai ir linksta. Dirbame keturi mechanikai, dar du yra pagalbiniai, kurie negali liesti automobilio, bet gali paduoti įrankius ar detales. Tik variklio negalime keisti, bet jo per 45 minutes ir nepakeistume“, – pasakojo V. Obolevičius.

Čempionų komandoje dirbantis Lietuvis yra atsakingas už dabar ketvirtoje pozicijoje bendroje įskaitoje esančio Norvego Adreaso Mikkelseno automobilį. Kaip V. Obolevičius pasakojo, iš standartinio „Volkswagen Polo“ likę yra tik skardos ir kai kurios rėmo detalės.

V. Obolevičiui žiemą netrūko kuriozų Dakaro ralyje. Kartu su Antanu Juknevičiumi praminti paskutiniais Dakaro kariais, jie įsivėlė į ne vieną juokingą situaciją. Pabaigę atsargines dalis, lenktynininkai išardė spaudos atstovų visureigį, iš vietos Čilės gyventojų gestų kalba bandė pirkti oro filtrą, kurį pasiėmė tik vieną. Vos paryčiais finišavę lenktynininkai, po pusvalandžio jau stodavo į startą, o įveikę ralį, ko nepadarė bent pusė startavusių, kitus lenktynininkus vaišino lietuviška naminuke.

Kuriozų pasitaiko ir gamyklinėje „Volkswagen“ WRC komandoje, nepaisant aviacinio lygmens profesionalumo.

„Praeitais metais Suomijoje A. Mikkelsonas pametė dešinį galinį ratą. Išlaužė visą pakabą. Man teko mikroautobusu su priekaba važiuoti jo paimti. Ir aš pats išlaužiau tą patį ratą“, – gardžiai juokėsi V. Obolevičius.

Visų galų - tiek navigacijos, tiek mechanikos - meistras teigė, kad šiame darbe jį labiausiai žavi kelionės. Ir ne veltui. Komanda aplanko ne tik vaizdingiausias ir įspūdingiausias vietas Europoje – Monaką, Sardiniją, Elzasą, vaizdingas Britanijos, Vokietijos vietoves, bet ir egzotišką Meksiką, Argentiną, Australiją ir Naująją Zelandiją. Šiemet tarp šių šalių atsidūrė ir Lietuva. Greičiausi pasaulyje lenktynininkai penktadienį užsuks ir į du greičio ruožus šalia Druskininkų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją