Šiemet V. Žala ir Saulius Jurgelėnas Dakare finišavo 12-oje vietoje. Po antrojo Dakaro su 2013 metų gamybos, techniškai jau senstelėjusiu bolidu, komanda nusprendė keisti bolidą – už Kamanę prašoma 217 tūkst. eurų.
V. Žala neslepia, kad jau turi kitų metų Dakaro viziją, tačiau neskuba užbėgti įvykiams už akių.
- Vaidai, kodėl nusprendėte parduoti Kamanę?
Na, iškart po Dakaro grįžę į Lietuvą nusprendėme, kad su šia mašina savo klasėje mes jau nesame konkurencingi. Tada nusvyra rankos vėl startuoti. Tuomet yra trys variantai: reikia ieškoti konkurencingesnės mašinos, reikia keisti kategoriją arba keisti profesiją.
- Tai kuris iš šių trijų pasirinkimų realiausias?
Kol kas anksti sakyti, dar neaišku, bet kažkuris variantas tikrai bus.
- Na, tikimės, kad tik ne trečiasis.
Na, į Dakarą mes dar tikrai važiuosime (juokiasi – DELFI). Tikrai labai norime sugrįžti, nes jaučiame didelį palaikymą. Esu tikras, kas sprendimą rasime. Kokia bus kita mašina paaiškės po namų darbų, susirinkti visus parašus, susitarti su rėmėjais. Tada jau bus galima kalbėti apie konkrečius dalykus.
- Ar galvojate apie naujesnės kartos „Overdrive'ą“ ar bus kardinalūs pokyčiai?
Kaip čia pasakius. Aš su „Toyota“ jokių meilės ryšių neturiu, jie mūsų praktiškai nepalaiko. Bet kokiu atveju, T1 klasė yra labiausiai pažįstama, geriausiai žinau, kaip elgtis su automobiliu ir matyt didžiausia tikimybė, kad liksime toje pačioje klasėje, tačiau reikia žinoti, kad kita technika yra sunkiai pasiekiame ir finansiškai, ir netgi prieiti prie tiekėjų nėra taip paprasta. Žiūrėsime kaip bus.
Anksti padarėme sprendimą, todėl laiko turime dar nemažai. Aš tikiuosi, kad viskas bus gerai ir planas susidėlios.
- Ar jus tenkintų naujesnės modifikacijos „Overdrive'as“, kokį turi Antanas Juknevičius?
Ne, į tokią techniką aš nekeisiu. Nėra esminio skirtumo nuo mūsų mašinos – yra tik nepriklausoma pakaba ir faktiškai visa modifikacija baigiasi.
Ką vairuoja Benediktas Vanagas, tai yra ženkliai tobulesnis bolidas. Atsisėdęs į tą automobilį aš jau pajausčiau didesnį skirtumą ir rezultatų prasme skirtumas butų didesnis, o keisti mašiną vien dėl šviežesnio plastiko tai nežinau ar verta. Jei darysime, tai darysime rimtai.
- Kada paaiškės, kokį bolidą turėsite?
Matyt puikiai žinote, kokie čia yra biudžetai ir kokios komandos. Pas juos net į svečius sunku įsiprašyti, kad gautume kažkokį pasiūlymą. Manau, vasarą mes turėsime galutinį sudėliotą planą. Vasara jau yra tas laikas, kai jau turi žinoti viską. Dar turime laiko ir padarysime namų darbus.
- Koks dar būtų pasirinkimas jei tai nebūtų „Overdrive'as“?
Na, yra tų gamintojų – gamina ir Pietų Afrikoje, ir Olandijoje.
Pagaliau yra kategorija SxS (Side by Side). Yra prancūzų gaminami bagiai. Tai tų mašinų rinkoje yra. Didžiausias klausimas, kaip rasti balansą tarp kainos, patikimumo ir greičio. Apsvarstysime visus variantus ir pasirinksime geriausią.
Aišku, būtų smagu kažkurio gamintojo bent jau simbolinį palaikymą rasti. Tas būtų labai džiugu, bet manau, kad tai bus kompleksinis sprendimas ir reikės visas galimybes atidžiai įvertinti. Jei leis galimybės, tai imsime ir padarysime.
- Užsiminėte apie kitas klases. Būtumėte pirmas lietuvis SxS klasėje. Nespjaunate į tokią galimybę?
Kol kas nespjaunate į nė vieną variantą. Tikrai apsvarstysime. Dar tam turime laiko, reikia pagalvoti. Kaip mano tėvukas sako: reikia kalbėtis. Reikia su visais pereiti ir pasikalbėti.
Svariausią žodį turi mūsų partneriai – jie irgi turi savo viziją. Mes čia galime rengti savo pageidavimų koncertą, bet iš tikro jų palaikymas šioje vietoje yra esminis. Jei mes kalbame apie brangesnį automobilį, tai mums reikia papildomo palaikymo. Todėl tai bus kompleksinis sprendimas.
Dabar yra minčių srautas, brainstormas. Nenoriu prisikalbėti per anksti. Tiesą pasakius, viziją jau turiu, bet labai nenoriu patekti į tą kategoriją žmonių, kurie per daug prisišneka, o planas lieka neįvykdytas. Todėl pirmiausia norisi padaryti, o tik tada pasakyti.